Publicerat datum: 23-11-2006 22:24
_super_svea_olle_ skrev:
wankelmats skrev:
Plocka fram ett nytt orginal rotorhus och jämför med de cermetbehandlade.
Vad jag har hört så brukar deras cermetbeläggning vara ett antal tiondelar tjockare än orginalens kromskikt, (och tyvärr inte med riktigt konstant tjocklek heller).
Vill du att både apextätningarna och deras spår i rotorn ska hålla ordentligt ska du minska radien på apextätningarnas rundning lika mycket som ytbeläggningen är tjockare än orginal.
jag var precis hos jörgen o vi kollade just de du snackar om men de verkade vara okej han tyckte också de såg bra ut så får hoppas de blir bra
Vem vet, de kanske har lärt sig att göra det rätt
/Mats Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
wankelmats skrev:
Plocka fram ett nytt orginal rotorhus och jämför med de cermetbehandlade.
Vad jag har hört så brukar deras cermetbeläggning vara ett antal tiondelar tjockare än orginalens kromskikt, (och tyvärr inte med riktigt konstant tjocklek heller).
Vill du att både apextätningarna och deras spår i rotorn ska hålla ordentligt ska du minska radien på apextätningarnas rundning lika mycket som ytbeläggningen är tjockare än orginal.
jag var precis hos jörgen o vi kollade just de du snackar om men de verkade vara okej han tyckte också de såg bra ut så får hoppas de blir bra
Vem vet, de kanske har lärt sig att göra det rätt
kan ju alltid hoppas dom va iaf duktiga o skrev ner värdet på paketet hehe mindre moms o de gillar vi så husen står maj inte äns i 7000 kr o de e nog rätt så bra pris