Författare |
England, Tyskland OK. Sverige ?? |
Lennart
Användare

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 25-03-2006 18:18 |
|
|
Nu tävlar det med Rx-8 r lite här och där. När startar vi i Sverige tro ??
Tycker det borde vara dax snart.
http://www.realizer-racing.com/
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
RE: England, Tyskland OK. Sverige ?? |
Hakan B
Användare
Hemort: Trelleborg
Registrerad: 27.04.04 |
Publicerat datum: 25-03-2006 19:02 |
|
|
Som ni vet så är det Svenskt i länken ovan!!
Kan kanske vara dags för SBF att släppa onödiga tillägg för Wanklen bara !!
Serien i England är för Damer som bla Nettan Lindgren varit över och kört.
Kanske dags att du bygger om din dräpare med 20b eller annat roligt ? |
|
Författare |
Lennart
Användare

Publicerat datum: 25-03-2006 20:00 |
|
|
Jag gissade att det var Svenskt med där i Tyskland. Jättebra att det är så. Detta kan på lite sikt öppna upp i för oss här hemma.
Min Porschedödare skall inte ha någon 20B eller 26B, den ska ha en renisis 13B. Det räcker till att knäcka dom. Hahahaha. ( DET ÄR VÄL BÄST MAN SÄGER DET SJÄLV SÅ ÄR DET AVKLARAT. Stor i orden liten på jorden. Osså var det lilla hakan förstås. Ajajaj !!! 
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Combat
Superadministratör

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 25-03-2006 20:16 |
|
|
Lennart skrev:
Jag gissade att det var Svenskt med där i Tyskland. Jättebra att det är så. Detta kan på lite sikt öppna upp i för oss här hemma.
Min Porschedödare skall inte ha någon 20B eller 26B, den ska ha en renisis 13B.  Det räcker till att knäcka dom. Hahahaha.  ( DET ÄR VÄL BÄST MAN SÄGER DET SJÄLV SÅ ÄR DET AVKLARAT.  Stor i orden liten på jorden. Osså var det lilla hakan förstås. Ajajaj !!! 
Jag tycker nog att du borde bidra med bilder och text apropå ditt projekt, många som vet utan att egentligen veta nå´t.
|
|
Författare |
Petrus
Administratör

Hemort: Älmhult
Registrerad: 17.10.04 |
Publicerat datum: 26-03-2006 04:56 |
|
|
Håller med Combat! Mycket snack och lite bilder! Låt oss se hur en 1000-kg´s 8 ser ut!
Kör 300hk+ Renesisturbo som varvar 10.000rpm...
Följ projektet på http://www.wankelregistret.se/readarticle.php?article_id=1 och skriv en kommentar, råd eller skäll på mig!  |
|
Författare |
Lennart
Användare

Publicerat datum: 26-03-2006 09:57 |
|
|
Bilder kommer, men hittills har jag enbart rensat invändigt och den enda bilden som är rolig då är hur jag ser ut. (Kolsvart ut- och invändigt). Betr. 1000 kg så har nog bitit mej i tummen, det fixar jag aldrig. Inredning o.s.v. väger ingenting. Det är bara en yta och luft. Det tyngsta jag hittat relativt sett är bagageluckan och den ska jag inte byta. Mazda är duktiga på att spara vikt, materialutvecklingen har gått framåt. Betr. grejor som jag skall bygga in börjar de så smått anlända från när och fjärran, mest fjärran. Det har varit mycket jobb att välja i och med att det tillförs nya prytlar hela tiden, och då vill man ju kolla först inte vara den "förste". Nu jobbar jag med el.systemet som skall återställas och eftersom jag är expert på el. ( 2 hål i väggen) så tar jag det lugnt för att inte starta en ny brasa. Projektet är roligt och går framåt och så snart bitarna kommit hit får man öka trycket. Utvändigt kommer jag att ändra så lite som möjligt, inga boddykit, bara lite stripes. Det ska bara synas lite men märkas mycket. Helt klar kommer bilen inte att vara förrän sommaren 2007, i sommar vill jag kolla upp att allt funkar ihop och som tänkt samt ställa in bilen för att vara klistrad på banan. Det här gör jag för mitt nöjes och nyfikenhets skull så någon tidspress lägger jag inte på mig även om jag vill ha bilen klar igår.
Som sagt bilder kommer om c;a 3-4 veckor.
Jag skickar dem till dig Combat.
|