Publicerat datum: 11-04-2006 06:18
Ska snart dra igång med att installera min 50 DCO på bilen och sitter och funderar på gaslänkage.
Först hade jag tänkt att bygga länkaget själv men nu börjar jag känna mig lite lat och praktiskt och funderar på att köpa ett färdigt länkage från weber istället. Köper man dem i Sverige så kostar de 1500:- men från England så är priset betydligt bättre (även om deras moms naturligtvis ska läggas till). Frakt fixar jag via en kompis: http://rallynuts.com/motorsport/WEBER%5FCarburettors%5F1661/Weber_Throttle_Linkages_1727.asp
Jag lurar dock på om man ska köpa det för enkel gaswire eller för dubbel?
-Är det någon som har detta reglage och vet vad som funkar bäst på en RX-7?
Det borde vara smidigare att installera det för enkel wire men å andra sidan är antagligen orginalwiren för kort och måste bytas ändå.
-Kan man ens installera dubbla wires i en RX-7 utan allt för mycket besvär? Jag måste kunna ändra tillbaka till orginal smidigt för att kunna besikta...
-Nån som har något annat typ av reglage som kanske är bättre eller billigare och som passar 50DCO?
Mvh
Göran Hackman, Göteborg Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.