Har nu gått vidare i mitt letande.. nu är det så att jag hittat något konstigt,, någon här kanske vet något om detta.. i vanliga fall är det kopplat en vakumslang mellan Wastegate -> Magnetventil -> Turbo.. Men på min märkte jag att man bara kopplat mellan Wastegate -> Turbo... och låtit anslutningarna på magnetventilen vara... Kan detta verkligen vara rätt?
Har en audi a4 1.8tq -96 som bruksbil nu.. men har lite problem med den...
Som rubriken säger så under belastning å full gas så är de som den tvekar,, rycker (laddar lite å sen tappar allt å laddar lite å tappar allt) å den fortsätter så tills man släpper på gasen å tar de väldigt lungt..
jag har tittat lite smått på det men kan inte fatta vad som är fel....
vad kan det vara? dumpventil eller vad?
Dom har satt i en ny turbo i den som är lite större än orginal, Mitsubichi TD04-15t. är det de som kan vara problemet? för mycket laddtryck? isåfall nån som har någon ide va man kan göra?
hjälp hjälp,, den är så slö nu så jag vet inte vad jag ska göra...
PS. Vet att audi inte riktigt hör hemma här, men finns väl en och annan turbo expert som kanske kan något om detta, och jag har även frågat i audi forum, får väl se vilket som hjälper mest..
Inlägg: 382 Hemort: Gagnef, 2 mil utanför Borlänge Registrerad: 22.06.03
Publicerat datum: 19-06-2006 11:10
Ingen gummitätning för någon vacuumslang på insuget? lånade en saab 2.3t och liknande problem uppstod. det visadesig att en gammal gummitätning hade blivit utblåst utav trycket som blir i insuget.
STD FC -86 (stubbavtryck på framskärm)
+ Lite extra grejer
Audi V8 -93
Opel Kadett C -78 Sedan
Volvo 240 <-- Folkrace
"GangZingers"