Publicerat datum: 29-06-2006 23:22
Fick äntligen på mina nya sulor idag, Dunlop SP Super Sport Race, 225/45-17" runt om. Jag kan bara säga J*%&ar vilket grepp!!
Tidigare har jag har Bridgestone S-02 och det är inget skräpdäck heller direkt när det gäller grepp, men de hade gått 2400 mil och var rätt hårda, så jag har väl "glömt" hur det är med bra grepp, men de här är så sjukt klistriga - var ute och lekte lite i afton, och det är första gången nånsin som jag började må illa av att köra min egen bil!!
Förr, när däcken tappade greppet gled den perfekt balanserade bilen (det är ju en FC!) ut i sladd som var lättkontrollerad och lätt att hämta hem, liksom aldrig nån fara utan man bara gled lite sideways och kände sig cool, nu släppte den ju aldrig greppet och jag körde hur fort somhelst och plötsligt kände jag att jag mådde illa, men inte f--sen hade jag ens börjat tappa greppet!!!
Helt otroliga däck, har inte kört på R-däck tidigare men nu fattar jag, de kommer väl inte hålla så länge med ett treadwear på 60, de gamla höll i 2400 mil och hade iofs ett treadwear på 180 så... då kanske dessa håller 800 mil? *hoppas*
Synd att de har slutat tillverkas, men det kommer en ersättare i vinter som heter Direzza Z1, det är deras nya värstingdäck. FInns redan ute i Japan men Europa får vänta som vanligt typ ett år på roliga grejer....
Summa summarum, man skall inte underskatta bra däck. Min bil är rätt vettig i chassit men däcken är pricken över iet, och jag var som sagt mycket nöjd med de gamla, men de här var ännu bättre än vad jag kunnat föreställa mig!!!