Nu ligger det 1h 1m 17s lång film i datorn. Vill bara meddela att det tagit tid pga följande orsaker:
1. Vid hämtning kraschade programmet ett par gånger och de olika scenerna fick logisk men svåröverblickbar sifferordning.
2. Tre olika filmbidrag där samarbete inte existerat. (OBS, helt i sin ordning. Men för mig skulle det vara lättare att få till filmen snabbare )
3. Massvis med material där det bästa skulle sorteras ut och läggas i någorlunda rätt ordning tidsmässigt.
Men nu äntligen är grovfilmen klar där ALLA är med mer eller mindre, ska bara kolla igenom AVI-filmen för att se om det duger åt mig och mitt ego
Några scenövergångar ska justeras men sedan är det dags för DVD-SKAPANDE. Bara ett problem, jag litar inte på programmet och datorn då det kommer till att ordna DVD.
Sen då?
Plocka ut godbitar ur STOOORA filmen för att knåpa ihop små nätta filmer, varför detta? Jo för att den stooora kan nog bli lite väl tråkig för alla utom de inblandade.
Det sket sig att göra DVD-film i RÄTT dator och program. Fast det verkar som det funkar att flytta avi-filerna till fel dator och använda fel program för DVD-skapandet. Snurrigt jovisst.