min motor läcker olja som ett såll skulle vilja ha tips på tätning om det går annars om vart jag kan få tag på en annan motor till min rx7 83a mvh/liss
under fördelaren det sitter typ en mässings plugg där som det trycks ut runt
och så i en skarv alldelens där det står mazda på motorn jag har gjort rent och slipat typ ett v i sprickorna och lagt på metall epoxy första gången nu sist var det kemisk metall men på nått jävla sätt rinner det fram olja i all fall
Jag tror nog att motorn har spikat och orsakat sprickan i främre gaveln ett relativt vanligt fel när motorn går för magert/hög tändning. Har du mekat med motorn för att öka effekten?
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Om det alltså läcker mellan rotorhus och gavel så känns det som om du kommer att få problem att fixa det utan att riva maskinen. Eller är det jag som inte fattar.
Göran Hackman, Göteborg Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
motorn såg rätt sunkig ut jag vet inte om man skall passa på att skaffa nått upp graderat passar dom flesta mazda wankel motorerna utan ombygnationer???
skinwhipper skrev:
motorn såg rätt sunkig ut jag vet inte om man skall passa på att skaffa nått upp graderat passar dom flesta mazda wankel motorerna utan ombygnationer???
12A funkar rakt av, men om du ska byta till 13B måste du göra nya motorfästen samt bygga om oljesumpen (om jag inte minns fel?).