Författare |
SS tider hmmmm |
dizzy
Användare
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 12-10-2006 20:23 |
|
|
sist jag kollade så vet jag att rad 26 inte fans där.
Har för mig att det var i våras i mars nångång...
Minns jag helt fel??
Btw bra tid, kan den bli bättre nästa år??
http://rejsa.nu/superstage/
Morgan F
RX-7 FD -92
http://www.solace.mh.se/~dizzy
Speed doesnt kill, its the sudden loss of it that does. |
|
Författare |
RE: SS tider hmmmm |
Zebb
Användare
Hemort: Torsås (Småland)
Registrerad: 30.03.05 |
Publicerat datum: 12-10-2006 21:36 |
|
|
Jag körde på 1:25,5-någonting men enligt gzon körde jag för fort i starten så jag fick leva med 1:26,69.
Då körde jag med 225 r-däck (korden syns på 2 av däcken) runt om och i princip original bil. Jag är en total amatör så jag kan tänka mig att en FD klarar ~23 med en riktigt förare.
Nästa år blir det 235 slicks runt om för mig + att jag ska bygga VMIC så jag kan köra mer än en runda innan bilen blir för varm. Eventuellt så kommer jag även montera beggade tein flex istället för originaldämparna. Så 1:20 är målet, få se hur nära man kommer. 1:22 vore väl godkänt tycker jag...
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
gzon
Användare
Hemort: Katrineholm
Publicerat datum: 12-10-2006 21:55 |
|
|
1.25.63 fick jag till. Inte direkt nöjd faktiskt då mina däck var tämligen hala. Med riktiga däck och bättre körning så borde tiderna ligga på 1.22 ca. Ska modda lite till under vintern så får vi se hur det går. Jag kommer dock inte lätta bilen något, Skininredningen är skön, AC:n är trevlig och farthållaren är skön på semesterresan.
1.25.62 körde zeb i den snabbaste repan. Jag var dock inte ensam om att klaga på farten in i banan, även om det kanske var jag som tog upp ämnet. Inget ont menat zebb så jag hoppas du inte tog illa upp.
/Martin
www.superiorimports.se |
|
Författare |
Zebb
Användare
Hemort: Torsås (Småland)
Registrerad: 30.03.05 |
Publicerat datum: 12-10-2006 22:07 |
|
|
Nej nej! Om jag tyckt du varit helt ute och cyklat så hade jag struntat i det du sa. Jag vill bara poängtera hur fruktansvärt stor potential våra bilar verkligen har! Det roliga var att det kändes som jag crusade runt sista rundan (1:26) så det gäller att inte överköra, vilket man gör för jämnan...
Tror faktiskt du skulle kunna köra mkt snabbare precis som du säger. Du hade ju inte änns några svarta märken på fronten . Som tur är är man inte rädd om bilen så det är bara gärnet som gäller
Släng på 285 slicks runt om (jänkarstyle) till nästa år så är nog 1:20-gränsen nådd med råge
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
gzon
Användare
Hemort: Katrineholm
Publicerat datum: 12-10-2006 23:15 |
|
|
Det kommer sitta fetare sulor på bilen nästa år. Nya fälgar är på väg hem redan så vi får se hur breda däck originalskärmarna rymmer. Tänkte passa på att fylla ut lite innanför fälgarna när jag ändå är igång.
/Martin
www.superiorimports.se |
|