Publicerat datum: 25-11-2006 01:16
Fram till slutet på 1997 har vi i klubben (SWR) bra koll på alla wankelbilar som finns registrerade i Sverige, men därefter har massor med FC med ratten på rätt sida importerats från mellaneuropa (mest cabbar), och ett fåtal FC med ratten på fel sida importerats beggade från England och Japan.
Därefter har ytterligare några rättstyrda Rx7 FD och massor med felstyda importerats till fullkommligt dumpade priser, och det är bara genom att betala VV för kostnaden för ett registerutdrag vi kan få veta hur många det egentligen finns i Sverige idag, utöver de som våra medlemmar rapporterat...
SWR har helt rätt relationer med Mazda Svrige när det gäller detta, men det vore inte helt fel om alla som läser detta och har importbilar meddelar antingen regnummer eller chassienummer till oss i SWR, om inte annat för att vi ska kunna supporta med fakta för de fordon som aldrig funnits på europamarknaden förrän nu........
Det register vi håller inom klubben hanteras med 100% sekretess, ingen oro för spam-warningar ska vara nödvändig!!
Vad jag förstår så har den som ställer frågan importerat ett antal FD till landet, men över huvud taget inte bidragit till att vårat register hålls uppdaterat, dags för en skärpning kanske ???
/Mats Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
Mats jag har kontakter på bilregistret skicka ett pm till mig om vad jag ska fråga efter så ska jag se om jag kan fixa en uppdatering på din lista på wankelbilar.. hur gör dom en sån sökning? bilmärke eller modellnr?
"GangZingers"
Emanuel Nyström smiskar rx7 i världsmetropolen Gagnef
"I Felix spår för framtids segrar"
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.