Tjo på er!
Nu är det dags för kontrollbes av Råttan. Anledning: Däcksparkande polis i samband med tung högerfot
Alltså... mina sidoframrutor är tonade och jag måste bes bilen innan 11 juni, annars körförbud.
Detta är vad jag hittar ang vad lagen säger:
Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.
Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.
Uppdaterad 2005-04-22
Så finns det någon som känner till några kryphål i lagen eller liknande för att få igenom bilen med rutorna tonade. (inga dumma idéer om att ha rutorna nere och dra säkrningen tack
Publicerat datum: 05-06-2007 06:43
kan nog trösta dig med att du isf får rycka bort filmen alternativt byta rutorna. det är så jag får lov och göra på min audi. då detta är rätt vanligt så finns det inga direkta kryphål.
Så finns det någon som känner till några kryphål i lagen eller liknande för att få igenom bilen med rutorna tonade. (inga dumma idéer om att ha rutorna nere och dra säkrningen tack
Vet en på TPC som tog ur rutorna när han besiktigade bilen, finns visst ingen regel som säger att man måste ha sidrutor på bilen. Det är juh en ganska smidigt sätt
/Levinsson
FD -93
S70 AWD 2.5T -00
Peugot Expert -06 1.9D (slöaste firmabilen du kan ha)
Publicerat datum: 06-06-2007 09:14
jag rekomenderar annars att plocka bort filmen och filma om efteråt. har för mig att en filmning av bara bakrutan kostar någonstans runt 2000kr hos oss. sen brukar vi ta 1500 extra för framdörrarna. men 4k tycker jag låter dyrt
robzter skrev:
jag rekomenderar annars att plocka bort filmen och filma om efteråt. har för mig att en filmning av bara bakrutan kostar någonstans runt 2000kr hos oss. sen brukar vi ta 1500 extra för framdörrarna. men 4k tycker jag låter dyrt
Jag jobbar på Haga Bilglaseri, numera Bilglascompagniet. just min anläggning ligger i Solna. Bara ringa någon gång. 08-735 40 80 www.bilglascompagniet.se om du ska ha numret till någon av våra andra anläggningar