nu har jag hafft 3 veckor semester och jag va messtadels i garaget
det blev inget jort på min 7a men jag byggde ihop 4st tävlingsklara folkracebilar
i morgon ska jag böja jobba igen det känns tungt!
jag har byggt
1st golf gti MK1 med en 2l audi motor
1st audi 80 gte med 2,3l motor
1st saab 99 med borrad motor nu 94mm
1st volvo 142 en gammal rallycrossbil som jag har byggt om till folkrace
det blev ingen festival för mig i år men nässta år ska jag köra på gotland med en nybyggd rx3a med 13b motor jag håller på med den bilen nu och det är nässtan bara motorn kvar nu den är helt original och så kan man ju inte åka?
så jag ska försöka att få lite mera snurr i den!
är det någon som har 2st pp hus och en weber tillsalu så är jag intreserad om priset är det rätta
kanske det?
jag vet inte vad dom har kört med den förut jag köppte den som ett objekt det sitter båge i den och volvo bakaxel volvo växellåda den är bräddad i plåt och sänkt det ser nässtan ut som att den har gått som rallycross förut eller kanske har dom kört något annat med den
det sitter fortfarande bladfjädrar i bak på den och det orkar jag inte bygga om
jag tror att det kan bli en bra folkrace bil får jag bara tag i lite bra motor delar till ett bra pris så ska det nog gå att åka riktigt fort med den
per jansson skrev:
jag tror att det kan bli en bra folkrace bil får jag bara tag i lite bra motor delar till ett bra pris så ska det nog gå att åka riktigt fort med den
Då ökar risken för att den blir snabbt såld också, rallycrossbil får man i vart fall behålla.