Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 05 2024 07:58:39
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Fritt forum
Författare Restips i Japan!!! :)
Rading
Användare

Inlägg: 53
Hemort: Skåne
Registrerad: 26.08.05
Publicerat datum: 02-08-2007 09:35
Hej. Sitter just nu i Sydney o planerar for nasta etapp av min resa. Asien. Jag kommer att landa i Tokyo den 9 augusti. Jag har ett tagpass som gor att ja kan aka med alla tag i ca 2-3 veckor.

Ar det nagon har som varit i Tokyo och resten av Japan som kan tipsa mig om vad jag ska gora? Bade bilrelaterat o inte.

Var hittar jag auktionshus om jag vill besoka ett sant?

Var finns aterforsaljare och tillverkare av eftermarknadsprodukter till japsbilar i Japan?

Jag hade egentligen tankt att lamna Japan den 24 augusti men kommer nog att stanna sa ja kan se D1GP den Aug 25 [Sat] / 26 [Sun] Ebisu Circuit, Fukushima.

Om ni kan hjalpa mig pa traven sa skriv garna har. Eller mail gar ocksa bra
nsm_liamtoh@hotmail.com


Med vänliga hälsningar
Rading

Fd. FD ägare
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
rastaman
Användare

Inlägg: 27
Hemort: Motala
Registrerad: 12.05.06
Publicerat datum: 02-08-2007 11:07
hej hej , tycker du ska besöka Autobach där du har massor av saker som tex mätare, laddtrycks leksaker, och massor med tillbehör av alla dess sorter!

sen har du ju upgarage som är en kedja som säljer begagnade saker av bra kvalitet, där ändras ju sortimentet lite beroende på vad dom får in men ja köote med mig hks filter och lite andra saker som va i princip nya!!

ha en trevlig resa



Racing is not a crime, its a lifestyle!
www.tp-xtreme.se
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 02-08-2007 11:26
Ptja, litet vet jag väl.
Kom just hem efter 5 veckor i Japan nu senast.

Vad är det för bildelar/tillverkare du letar efter, eftersom du har "Fd. FD ägare" i signatturen. Jag vet hur man kör bil till RE-Amemiya,Knightsports och några till.. Men det är inte helt enkelt att förklara över internet. smiley Dom flesta återförsäljarna har ju adresser skrivna på sina hemsidor. Om du tar en taxi är det säkert inte omöjligt att hitta dit, men det är relativt dyrt att åka taxi.

När du väl är hos endel av återförsäljarna så har dom väldigt lite saker på hyllan, mest stickers å sånt trams. Så det är inte så roligt som man tror.
Vill du ha lite olika delar att glo på/shoppa så är Super Autobachs i tokyo bay ett hyffsat välsorterat varuhus, som biltema fast BRA. smiley Dom har en avdelning med ett urplock från alla stora firmor. Inte spec billigt. Men mkt billigare än i sverige.

Om du kör bil är det avtagsvägen vid Ariake om du kommer söderifrån Chiba området. Kommer du från Tokyo(Shibuya,Shinjuku) är det avtagsvägen efter Tokyo bigsight/Odaiba Kan stå Ariake från det hållet också. Annars har alla Superautobachs lite saker.

Auktionshus tror jag inte är spec roligt, jag hade sjukt tråkigt när jag var där. men smaken är som baken. smiley

Bilträffar och sådant är också ganska svårt att säga om du inte känner någon där som är bilintresserad. Det är inte alls lika många happenings som för några år sedan i Tokyo området. Polisen jagar folk som attans nuförtiden, och alla kända driftspots har fått elaka metallsaker i asfalten så de inte går att sladda längre, dock brukar det komma många bilar till Daikoku Futo's reststop på fredagar/lördagar. Dock inte helt enkelt att ta sig till utan bil. Hittar du någon bana så är det dock oftast alltid någon som hyr den och kör, alltifrån feta skylines till gamla japsklassiker..

Ebisu kommer nog bli roligt. Schysst bana. å inte så långt.

Förutom bilrelaterade saker kan jag rekommendera att du besöker ett Onsen(bad i varm källa) Sjukt skönt och avslappnande. Finns på väldigt många platser runt om i Japan. Du bör även besöka Kyoto och Hiroshima om du har tågpass, går väldigt fort även om du inte får åka dom snabbaste tågen. ca 3h till kyoto från Tokyo Eki. Vill du gå ut så är väl Roppongi den delen av Tokyo som har mest nattklubbar och sånt, jag avskyr stället mer än pesten. Men där ser du mest nattliv och sådant. Många tjejer och många klubbar/restauranger. Akihabara åker dom flesta till om dom vill köpa elektronik, Shibuya/Harajuku för att handla kläder. Asakusa har ett stort tempel som är ganska omtyckt bland turister, finns även en larvigt bra sushirestaurang i närheten av Asakusa templet... Om du är där så måste du beställa Uni, Hotaruika,Natto, och Chutoro(Fetare tonfisk som är helt larvigt god) Om du funderar på att äta sushi, Gå inte på onsdagar. Då är fiskmarknaden stängd och affärerna har inte den färskaste fisken.

Gillar du alkohol och liknande så måste du testa både Nihon-Shu(Sake) och Sho-Shu(Brännvin gjort på olika saker tex potatis eller socker) Besöker du hiroshima så bör du tetsta Okonomiyaki(Pannkaka med kött och grönsaker) som dom är väldigt kända för.

Det går att skriva precis hur mkt som helst, och jag har bara tagit med en promille av allt som går att göra där. Jag sitter redan nu och bokar biljetter så jag kan åka tillbaks.

Lycka till, och kom ihåg. Var artig! VÄLDIGT artig.

Hälsnignar,

Daniel Gardh


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno

Redigerat av Chrno datum: 02-08-2007 11:26
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
robzter
Användare

Inlägg: 73
Hemort: Stockholm
Registrerad: 24.03.07
Publicerat datum: 02-08-2007 19:25
jo jag har själv velat åka dit eftersom jag pluggat japanska i 2år. men inte riktigt haft råd. ännu mindre nu när jag är FD ägare smiley.

men artighet är typ viktigast av allt. samt respekt mot äldre.


Pendlarbil: audi A3 1,8T - vässad
Leksak: RX-7 FD3s
planer: TRIMMA! smiley
robzter_@hotmail.com
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Rading
Användare

Inlägg: 53
Hemort: Skåne
Registrerad: 26.08.05
Publicerat datum: 03-08-2007 07:11
rastaman - Tack for det. Ja ska se till att ta mig till det varuhuset! Bra tips.

Chrno - Perfekt!!! Tack sa mycket. Det var precis nagotsant jag var ute efter. En spark i ratt riktning, sa man har nagot att ga pa. Tackar. I Australien har ja blivit van med en japansk tjej. Hennes mamma ska inte vara hemma den tiden vi ar i Tokyo sa vi ska bo i hennes hus, med deras slakt runt hornet.

Ebisu ar en bana som jag gillar, kul att se den i verkligheten. Sarskilt da det kommer att vara D1GP deltavling dar da. Skulle vilja ha en sadan bana i Sverige.

Ja kommer nog inte handla nagra bildelar da jag inte bestamt mig for vilken bil jag vill ha nar jag kommer hem igen. Fast man borde passa pa...

Jag hittade en gammal High Performance Imports fran 2001 har i Australien. Dar var en artikel dar de besokte ett auktionshus och dar fanns de mest udda bilarna. Men det kanske inte ar vart ett besok. Far forska i det. Har du nagra adresser till auktionshus hemsidor?

robzter - Skicka ett pm till mig om en manad sa ska ja beratta vad som var bra o inte bra i Japan. O jag ska vara artig, mycket artig.

Om nagon har nagot litet att lagga till sa gor garna det!


Med vänliga hälsningar
Rading

Fd. FD ägare
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 03-08-2007 08:53
Rading: Go inte till ett Autobachs, gå till ett Super Autobachs.. det är dom som har mest saker. Ligger ett bra i Tokyo bay somsagt. Å ett i Chiba, som har en avdelning bara för rx7or.. Om du inte vet vad du ska ha för bil, köp mätare å annat småplock. Det är småsakerna du tjänar pengar på.. Jag ska åka tillbaks i December, å nästa sommar såklart.

Jag vet var USS ligger (Auktionshus) men jag har inga adresser. Behövdes inte eftersom vi alltid åkte MC dit.. smiley det är sanslösa köer på mornarna, å man bör vara där tidigt..

Ang tjejen, akta dig så hon inte styckar dig å säljer dina inre organ på svarta marknaden! smiley Skämt å sido, du kommer ha mkt mkt roligt i Japan, spec om du har sällskap av en Japanska. Hon kan förmodligen lika många, eller fler uteställen än vad jag kan. Ett tips kan vara Ageha iof. En av tokyos största klubbar, ligger 5 minuter från Shinkibas tågstation. www.ageha.comär adressen.. SANSLÖST stort. Kör reggae mm på fredagar å progressiv klubb/trance på lördagar.

Lycka till.


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno

Redigerat av Chrno datum: 03-08-2007 08:54
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Rading
Användare

Inlägg: 53
Hemort: Skåne
Registrerad: 26.08.05
Publicerat datum: 04-08-2007 04:43
Chrno - Super blir det da. Efter Japan ska ja backpacka ca 3 manader genom hela Kina, Vietnam, Kambodja, Laos, Thailand, Malaysia o Singapore. Sa ja vill inte slapa pa for manga saker. Aven om det tar emot att inte hadla pa sig. Man kanske kan skicka hem en lada med prylar fran Japan? Ar det nagot som du gjort?

Nja. Ja kanner en japanska i Australien. Hennes mammas hus ar ledigt sa ja ska bo dar smiley

Mer tips ar valkomna!


Med vänliga hälsningar
Rading

Fd. FD ägare
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 04-08-2007 17:58
Du kan skicka hem en låda, problemet är ju dock detsamma som om du beställer något därifrån, det kan fastna i tullen.

Du kommer nog ha roligtt endå, det finns precis hur mkt som helst att göra där. Fast det kan vara svårt om du inte kan språket, mkt är översatt. Men väldigt mycket är fortfarande bara på japanska. och det är väldigt väldigt få som pratar engelska. GL.


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
rastaman
Användare

Inlägg: 27
Hemort: Motala
Registrerad: 12.05.06
Publicerat datum: 08-08-2007 17:35
hej chrno!! funderar me på att åka tillbaks i december!!!

inte lust att åka ett par st??

ha de


Racing is not a crime, its a lifestyle!
www.tp-xtreme.se
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 09-08-2007 06:59
Rastaman: Jag kommer nog med all sannorlikhet att åka dit själv.
Men jag har inget emot att träffas någon dag, Har inte kollat allt som händer i Julveckan än, men det är surt att jag missar andra helgen i Jan då Tokyo Auto Saloon är.. Dock så brukar Tsukuba ha väldigt mkt saker på gång runt julen, så dit åker jag säkert. smiley Vore ju sweet att få testa banan med kompisens FD då jag spelat banan så många gånger samt varit där utan att kunna köra själv någon gång. Menmen. Det är nog bara att snällt vänta tills jag får dit min egna bil.




Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
rastaman
Användare

Inlägg: 27
Hemort: Motala
Registrerad: 12.05.06
Publicerat datum: 11-08-2007 15:29
oki oki , asså ja va ju på tokyo auto salon men de va sådär asså, inte så imponerande, men lite högre standard än i europa kan ja ju säga, men trodde de skulle va större!!




Racing is not a crime, its a lifestyle!
www.tp-xtreme.se
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Rading
Användare

Inlägg: 53
Hemort: Skåne
Registrerad: 26.08.05
Publicerat datum: 06-09-2007 18:13
Tyvarr sa blev det inte Super Autobachs for mig, jag va i Tokyo Bay med skymtade det inte. Nar ja skulle boka flygbiljetter sa bokade jag sa jag reste en dag innan drifting tavlingen sa den fick ocksa strykas. Toyota Auto Salon blev det inte tid till. Nar ja ville till Mazda i Kyoto (tror ja att det var) hade de stangt ca 3 veckor i streck. Men men. Det var en upplevelse att va i Japan och resan ar mycket lyckad. Har sen dess varit i Beijing, Shanghai, Hong Kong, Vietnam nu.

Tack igen for tipsen


Med vänliga hälsningar
Rading

Fd. FD ägare
Författare RE: Restips i Japan!!! :)
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 06-09-2007 20:59
Tokyo bay är ju somsagt ganska stort. Ligger vid avfarten Ariake, precis vid början av rainbow bridge.. Du kanske hittar det om du åker nån mer gång.

Verkar som en riktigt trevlig resa, bara att gratulera!


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn