Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 05 2024 06:53:48
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Fritt forum
Sida 1 av 2 1 2 >
Författare Angående "fuljobb"
Janne
Användare

Redigera

Inlägg: 1004
Hemort: Oslo/Åmål
Registrerad: 20.12.04
Publicerat datum: 23-08-2007 14:11
Vet att det är ett ganska känsligt ämne men vad tycker ni om vad som borde ske med de som utför "fuljobb"?

Har själv nu fått förstört mina förhoppningar med att köra min sjua i sommar pga ett fuljobb.

Riktigt irriterande är det då det kostar både tid och humör och inte minst pengar..
Sen är det inte bra för det lilla wankel miljö vi har när de får fortsätta att härja med att bygga motorer till mindre intet anande personer som litar på vad de säger, precis det gjorde jag..

Så vad menar resten av wankel sverige?
Ordet är fritt.

Redigerat av Janne datum: 23-08-2007 14:13
lindgren.jan@gmail.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 23-08-2007 15:13
Janne skrev:
Vet att det är ett ganska känsligt ämne men vad tycker ni om vad som borde ske med de som utför "fuljobb"?

Ett dilemma, personer som utför "fuljobb" vare sig det handlar om företag eller hobbytrimmare med mera är INTE välkomna enligt min mening. Svenska Wankelregistret är till för oss som gillar wankelmotorer och därmed så är detta ingen arena för lycksökare som tycker sig kunna använda vår webbplats för att sko sig. Rent moraliskt betraktat bör dylika individer obönhörligen kastas ut ifrån denna gemenskap efter att vi klätt av dom nakna och tatuerat in texter såsom: förrädare, lycksökare o.s.v. Problemet är att bevisa att någon ägnar sig åt "fuljobbsverksamhet", det är ju alltid MINST två parter och vem ska VI tro på vid en dispyt?

Janne skrev:
Har själv nu fått förstört mina förhoppningar med att köra min sjua i sommar pga ett fuljobb.

Lider med dig.

Janne skrev:
Riktigt irriterande är det då det kostar både tid och humör och inte minst pengar..
Sen är det inte bra för det lilla wankel miljö vi har när de får fortsätta att härja med att bygga motorer till mindre intet anande personer som litar på vad de säger, precis det gjorde jag..

Jag vet en hel del PINSAMHETER men dessa har jag valt att behålla för mig själv då jag inte vill bidra till smutskastning av individer, jag har hitills bara fått veta ena partens åsikt gällande dessa pinsamheter. Därigenom har jag valt att inte döma någon och ej heller hänga ut. Tyvärr bidrar mitt tänkande till att lycksökare kan fortsätta härja, jag tröstar mig i gengäld med att ryktet förr eller senare kommer ikapp dessa lycksökare och att de gräver sin egen grav.

Janne skrev:
Så vad menar resten av wankel sverige?
Ordet är fritt.


Det finns köpare som INTE betalar för levererade varor/tjänster. Det finns säljare som säljer undermåliga produkter/tjänster. Spontant känner jag: Fan ta dom!
Sedan finns det köpare som handlar BRA produkter men på grund av okunnighet förstör produkten redan vid montering. Vet ett flertal sådana händelser.smiley

Jag har vid ett par tillfällen påpekat för min bror MR Wankeltrim att han borde VIDEOFILMA isärtagning av motorer för att kunna dokumetera/styrka en motors faktiska kondition då den levereras till honom. Min tanke med videodokumentering var att han på så vis skulle kunna bevisa att han kör med schyssta metoder ifall någon skulle påstå annat. Att dokumentera en motors kondition med videofilm är ju väldigt smart men visar på ett stort problem. Tanken på att filma visar bara på hur illa ställt det är med saker och ting i detta landet. Hade alla människor varit schyssta mot varann så skulle tanken aldrig ens dykt upp i mitt huvud.

Jag är INTE främmande för att kasta ut lycksökare ifrån denna webbplats och upprätta en svart lista. Problemet är som sagt att det lär bli ett jäkla liv och att det ska gå att bevisa att någon är en icke välkommen lycksökare.
Författare RE: Angående "fuljobb"
FB
Användare

Redigera

Inlägg: 790
Hemort: Aneby
Registrerad: 11.08.03
Publicerat datum: 23-08-2007 15:32
Första reaktionen är väl oftast att man, som du säger, blir irriterad och vill gapa rejält så att hela världen får veta hur kass personen/företaget i fråga är o.s.v.!!

MEN då det sällan är nån vidare konstruktiv lösning och knappast leder till nåt positivt i det långa loppet, så finns det ju lite andra alternativ att välja. Eller snarare som jag skulle välja eftersom jag enbart talar i egen sak.

Påpeka problemet för den som gjort jobbet med förhoppning om att hitta en lösning. Alla gör misstag nån gång och alla kan lära sig av sina misstag, så nästa gång blir jobbet ordentligt gjort. Förhoppningsvis!

Funkar inte detta, alternativt att personen/företaget inte vill inse problemet och stå för att man gjort fel är iaf min taktik total bojkott och jag lär heller aldrig rekommendera personen eller företaget i fråga om någon annan behöver få liknande tjänster utförda. Är situationen riktigt usel kan jag nog sträcka mig till att direkt avråda folk att köpa tjänster av personen/företaget.
Däremot är jag starkt kritisk till att "hänga ut folk offentligt", men det har väl dom flesta förstått vid det här laget i och med diskussionen härom dagen smiley smiley

Vill inte på något sätt påstå att mitt sätt är "rätt", men så här resonerar jag iaf.





Fredrik Bodin
Ordförande - Svenska Wankel Registret

www.myspace.com/fredrikbodin
elfarbror@hotmail.com http://www.rx7gtr.se
Författare RE: Angående "fuljobb"
sniglo
Användare

Inlägg: 599
Hemort: Solna
Registrerad: 15.10.03
Publicerat datum: 23-08-2007 15:55
Janne skrev:
Vet att det är ett ganska känsligt ämne men vad tycker ni om vad som borde ske med de som utför "fuljobb"?

Har själv nu fått förstört mina förhoppningar med att köra min sjua i sommar pga ett fuljobb.

Riktigt irriterande är det då det kostar både tid och humör och inte minst pengar..
Sen är det inte bra för det lilla wankel miljö vi har när de får fortsätta att härja med att bygga motorer till mindre intet anande personer som litar på vad de säger, precis det gjorde jag..

Så vad menar resten av wankel sverige?
Ordet är fritt.


Visst är det skittrist att aldrig kunna lita på folk, just bilbranchen har nog ett sämre rykte än de flesta andra.

När det gäller utförda jobb/försäljning av dåliga produkter privatpersoner emellan finns det ju inga särskilda säkerheter/skyldigheter. Väljer man att leja en privatperson (även företag) utan kvitto för att få det billigt billigt, har man redan som kund tagit beslutet samt även risken för att inte kunna reklamera produkten.

Däremot om allt har gått schysst till med kvitton skall man väl kunna reklamera varan om den inte håller måttet?

Det är ett beslut man tar redan från början, köparen bär också på ett ansvar.

Sedan finns det lycksökare överallt som gärna tar emot lite snabba cash och levererar kassa produkter, men dessa blir inte långlivade... Skitsurt att gå på sånna nitar men man lär sig förhoppningsvis, att gå den beprövade vägen även fast det kanske kostar några kronor extra.

nu vet jag inte vilken väg du har gått men trist är det i vilket fall och hoppas du får ihop bilen!


MAZDA RX3 TURBO + MAZDA RX7 FD3S
77418917 aberskalle@hotmail.com http://www.assabrassa.com/wankel/
Författare RE: Angående "fuljobb"
Sunken
Användare

Redigera

Inlägg: 19
Hemort: Åtvidaberg
Registrerad: 29.07.07
Publicerat datum: 23-08-2007 16:09
Jag som är ganska ny på detta forumet blir ju helt klart besvärad av att veta att det inte är rent spel av alla..

Jag håller med er andra om att man inte skall hänga ut folk till höger och vänster för det finns alltid två sidor på myntet.

Vad jag föreslår istället är att göra en lista här på forumet som innehåller dom som faktiskt har gjort bra jobb och är seriösa med sitt arbete. Då får man en ganska bra överblick över dom som är "godkända" och väljer man någon annan så får man också vara beredd på att det kanske inte håller den standarden som så många försöker hålla här.

Ett annat sätt är ju omdömen typ Ebay, men då finns ju risken för pajkastning igen..

Jag som inte är jätte duktig mekaniker kommer att behöva hjälp och tjänster framöver och då vill jag veta att Wankelregistret är det rätta stället att söka denna hjälpen på.

Inte betalande medlem än, lönen kommer imorgon och då vill jag va me´! smiley


Mazda RX-7 FD -93
BMW X5 4,4i
Peugeot 407 HDI
droctagon@hotmail.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
Roland
Användare

Inlägg: 15
Hemort: Vara
Registrerad: 28.05.07
Publicerat datum: 23-08-2007 19:57
Har ingen kläm på vad som har hänt,
men konsumentköplagen gäller vid bil affärer.
Går inte att skriva sig fri i från med den poppulära frasen
"säljes i befintligt skick" eller "av köparen godkänt skick"
som alla "skummisar" vill ha med på kittot.

Klart läsvärt att kolla igenom konsumentköplagen,
den tar upp dolda fel,
prestanda som säjaren påstår finns men som varan inte uppfyller
tex, säjaren lovar 350hk minst , men efter mätning endast 280hk.
Felaktiga reparationer mm.

Börjar säljaren hosta om befintligskick och skall ha med det på kvittot,
så börjar min skummis varings klocka att vråla,
att här finns det saker som inte står rätt till.
Jag skall nog skriva ut en kopia och ge till säljaren nästa gång jag köper
bil privat,
Blir säljaren blek och svettig,
så skall jag nog köpa bil någon annanstans i stället.
Författare RE: Angående "fuljobb"
Hackis
Användare

Redigera

Inlägg: 1104
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 24-08-2007 04:50
Svårt sånt här beroende på att det som utomstående är inte går att avgöra vad som egentligen avtalats mellan två parter (om inte man kan visa ett skrivet kontrakt). Som bekant säger Sveriges lag att "Avtal är avtal" och det gäller oavsett om det är skrivet eller muntligt. Men hur bevisar man ett muntligt avtal.
Om någon utmärker sig för att sätta i system att ha göra dåliga jobb eller sälja undermåliga saker (behöver ju inte vara en firma heller) så tycker jag att man gott och väl kan säga till och "hänga ut" honom/henne.


Själv känner jag till ett fall där en person som jag trodde att man kunde ha förtroende för verklig betett sig som ett svin. Avtalsbrott och mer därtill! Fast till dess att jag vet att det inte var ett enda undantagsfall (men vet ju aldrig varför) så tänker jag hålla tyst om vem det är.
Sen har jag hört om ytterligare ett men även om jag litar på den person som berättat det för mig så vill inte jag föra det vidare då jag inte har något med den affären att göra.


Göran Hackman, Göteborg
Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
http://www.kokos-racing.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 24-08-2007 06:13
Vill bara säga att jag har inget med fuljobbet att göra förutom att jag har fulmotorn här nere för ombyggnad.
En hel del har sett motorn (står väl synlig i mitt garage smiley ) och dom flesta undrar hur man kan misslyckas så pass mycket.

Jag ser inga problem i att man har en grupp " förståsigpåare" i SWR som får utvärdera sådana här fall. Om det visar sig va ett fuljobb så tar dom kontakt och ber "Ful Nissen" att rätta till annars hamnar han på "Fuling listan".







[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Angående "fuljobb"
per jansson
Användare

Inlägg: 413
Hemort: norrtälje
Registrerad: 30.11.04
Publicerat datum: 24-08-2007 08:18
MR Wankeltrim skrev:
Vill bara säga att jag har inget med fuljobbet att göra förutom att jag har fulmotorn här nere för ombyggnad.
En hel del har sett motorn (står väl synlig i mitt garage smiley ) och dom flesta undrar hur man kan misslyckas så pass mycket.

Jag ser inga problem i att man har en grupp " förståsigpåare" i SWR som får utvärdera sådana här fall. Om det visar sig va ett fuljobb så tar dom kontakt och ber "Ful Nissen" att rätta till annars hamnar han på "Fuling listan".
Ok vem är denna "ful nissen" du kan skicka via pm om du inte vill hänga ut honom här.
jag vill inte råka ut för samma sak så därför vill jag järna veta vem jag inte ska be om hjälp med mina grejjersmiley

Edit by combat: Fixade citeringen.

Redigerat av Combat datum: 24-08-2007 15:20
Författare RE: Angående "fuljobb"
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 24-08-2007 10:27
Jag tycker idén är bra.

Att ha en tråd där man kan skriva bra eller dåliga erfarenheter med företag/privatpersoner är något som många forum använder sig av.

Egentligen så är det väl inte svårare än så att köper man en motor av någon privat eller företag. Och den sen går sönder av någon outgrundlig anledning.. Så är det ju inget man ska hålla tyst om. Räcker ju att man startar en tråd där man beskriver vad man gjort, och inte gjort. Och sen låter man tillverkare/säljare svara med vad han gjort eller inte gjort. Sen låses tråden. Utan skitsnack pajkastning och annat trams. Bara ren fakta.. Det blir ju altför ofta så att man bara hör folk som gnäller och den som har byggt/sålt/gjort något sällan får säga hans mening. Eller så blir det allmänt tjaffs.

Svårt att säga hur man ska göra. Det är ju känsligt även om de inte borde vara det.


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: Angående "fuljobb"
Galaxi
Användare

Redigera

Inlägg: 847
Hemort: Södermanland
Registrerad: 13.09.03
Publicerat datum: 24-08-2007 12:07
Jag säger som jag sagt innnan.
OM man ska komma med "klagomål" eller är irriterad på nån som gjort ett mindre bra jobb.
Så är jag personligen intresserad av vad exakt som var felet och hur man löser det. Så personen i fråga kanske ser vad han måste göra.
Kan ju vara ett misstage helt enkelt.
Är INTE intresserad av nån som förklarar hur dum i huvudet personen är och osv.
Nåt som är lätt att hända när man är förbannat för personen har "lurat" en.

Lite som chrno säger.
En tråd där han som gjort saken han svara, om han vill.
Men då ska det vara en fråga och inte en utskällning för då löser vi inget.
Kanske som jag sa ovan att i tråden kan dom som vet vad som gått åt skogen hjälpa till med svaret, på sätt att det hjälper.


Eriks Mazda RX7 -84 Streetportad 13B med weber 48 dco
Projekttråd: http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?forum_id=39&thread_id=6090
Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
http://nosc.worlddisease.net/
IRC: #mazdaklubben.com @ efnet
http://www.worlddisease.net
Författare RE: Angående "fuljobb"
DanneH
Användare

Inlägg: 70
Hemort: Knivsta
Registrerad: 18.02.07
Publicerat datum: 24-08-2007 13:55
Frågan är hur många som kan avgöra om det är ett fuljobb eller inte? Det finns säkert några här som har oerhört koll på om saker och ting är bra gjorda eller inte, men det finns nog många som inte har det.
Tex "Nisse" lämnar in sin wankelmotor till "Pelles Wankel-butik" och får den renoverad. Allt görs precis som det ska. Sen kommer "Nisse" hem och tankar Etanol ist för bensin och tokladdar så motorn går sönder. "Nisse" blir vansinnig och skyller på "Pelles wankel-butik" att jobbet är dåligt utfört men det i själva verket är "Nisse" som orsakat raset.
Då är ju inte kritiken befogad, men det kan ju skada företagest rykte oerhört.
Givetvis är det bra att de som verkligen gör fuljobb hängs ut så inte fler drabbas, jag menar bara att det kan vara svårt att avgöra vem som utför fuljobben.

Detta var bara ett exempel på vad som kan hända och har givetvis inget med dig Janne att göra.

Redigerat av DanneH datum: 24-08-2007 13:56
duss_@hotmail.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
RobThebankz
Användare

Inlägg: 440
Hemort: Malmö
Registrerad: 24.05.05
Publicerat datum: 24-08-2007 15:24
Är ju viktigt att man får 100% info om vad motorn går för efter renovering eller annat. Bra att ha på papper med.
hitop78@hotmail.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
per jansson
Användare

Inlägg: 413
Hemort: norrtälje
Registrerad: 30.11.04
Publicerat datum: 24-08-2007 20:15
va det en firma eller en privatperson som jorde "fuljobbet" åt dig?
Författare RE: Angående "fuljobb"
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 25-08-2007 05:55
DanneH skrev:
Frågan är hur många som kan avgöra om det är ett fuljobb eller inte? Det finns säkert några här som har oerhört koll på om saker och ting är bra gjorda eller inte, men det finns nog många som inte har det.
Tex "Nisse" lämnar in sin wankelmotor till "Pelles Wankel-butik" och får den renoverad. Allt görs precis som det ska. Sen kommer "Nisse" hem och tankar Etanol ist för bensin och tokladdar så motorn går sönder. "Nisse" blir vansinnig och skyller på "Pelles wankel-butik" att jobbet är dåligt utfört men det i själva verket är "Nisse" som orsakat raset.
Då är ju inte kritiken befogad, men det kan ju skada företagest rykte oerhört.
Givetvis är det bra att de som verkligen gör fuljobb hängs ut så inte fler drabbas, jag menar bara att det kan vara svårt att avgöra vem som utför fuljobben.

Detta var bara ett exempel på vad som kan hända och har givetvis inget med dig Janne att göra.
Är väl inga större problem att avgöra vem som gjort fel om motorn är sönderkörd av antingen fel bränsle eller fel tändning.
Är inte heller något problem att konstatera om motorn pajar pga smörjningen eller av felaktiga toleranser.
I detta fallet så handlar det om att en fabriksny motor har blivit sönderportad så att gavlarna är förstörda ( vilket inte heller är svårt att konstatera ).
Jag kan inte se några problem med att ha en liten utredningsgrupp som säger sitt innan man hänger ut "FUL NISSEN"


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Angående "fuljobb"
DanneH
Användare

Inlägg: 70
Hemort: Knivsta
Registrerad: 18.02.07
Publicerat datum: 25-08-2007 09:05
MR Wankeltrim skrev:
DanneH skrev:
Frågan är hur många som kan avgöra om det är ett fuljobb eller inte? Det finns säkert några här som har oerhört koll på om saker och ting är bra gjorda eller inte, men det finns nog många som inte har det.
Tex "Nisse" lämnar in sin wankelmotor till "Pelles Wankel-butik" och får den renoverad. Allt görs precis som det ska. Sen kommer "Nisse" hem och tankar Etanol ist för bensin och tokladdar så motorn går sönder. "Nisse" blir vansinnig och skyller på "Pelles wankel-butik" att jobbet är dåligt utfört men det i själva verket är "Nisse" som orsakat raset.
Då är ju inte kritiken befogad, men det kan ju skada företagest rykte oerhört.
Givetvis är det bra att de som verkligen gör fuljobb hängs ut så inte fler drabbas, jag menar bara att det kan vara svårt att avgöra vem som utför fuljobben.

Detta var bara ett exempel på vad som kan hända och har givetvis inget med dig Janne att göra.
Är väl inga större problem att avgöra vem som gjort fel om motorn är sönderkörd av antingen fel bränsle eller fel tändning.
Är inte heller något problem att konstatera om motorn pajar pga smörjningen eller av felaktiga toleranser.
I detta fallet så handlar det om att en fabriksny motor har blivit sönderportad så att gavlarna är förstörda ( vilket inte heller är svårt att konstatera ).
Jag kan inte se några problem med att ha en liten utredningsgrupp som säger sitt innan man hänger ut "FUL NISSEN"


Inga problem för dig eller för alla användare? Det är väl klart att du som arbetar med detta inte har några problem med att se vad som är fel, men alla har inte dessa kunskaper och kanske inte har den möjligheten. Om de inte skickar motorn till dig vill säga, och jag antar att du och de andra i en ev utredningsgrupp inte gör det gratis smiley

Missförstå mig fel, men jag är inte emot det du skriver, men jag ser bara att det finns en viss risk att en seriös person får obefogad kritik.

Redigerat av DanneH datum: 25-08-2007 09:07
duss_@hotmail.com
Författare RE: Angående "fuljobb"
Ordfoerande
Användare

Inlägg: 10
Hemort: Aneby
Registrerad: 27.02.03
Publicerat datum: 25-08-2007 11:41
Det är både fascinerande och smått häpnadsväckande att följa den här tråden och ta del av alla åsikter. Det som överraskar mig mest är den utbredda acceptans som verkar råda där man öppet och offentligt kan tänka sig att hårt kritisera och "hänga ut" både privatpersoner och företagare.
Innebär det därmed att var och en också är beredd att själv bli öppet kritiserad eller "uthängd"?

Som wankelanhängare i Sverige är vi en liten men dock växande grupp. Frågan är hur det påverkar det goda klimat och den sammanhållning vi eftersträvar om man låter en hårdare attityd få vara gällande?? Med det inte sagt att det ska vara okej att sko sig på andras bekostnad genom att lura folk eller på annat sätt bedriva oseriös verksamhet. Förhoppningsvis handlar det ju om enstaka företeelser som upphör genom självsanering.
Som köpare av en vara eller tjänst är man ju ständigt i en utsatt position i synnerhet i situationer där ord står mot ord, även om man bör kunna luta sig mot gällande garantier och konsumentköpslagen.

Vad som dock inte framkommer i diskussionen är hur ni som är företagare ställer er till att idén att öppet ta emot kritik eller rent utav riskera att bli totalsågade och "uthängda" som oseriösa om nu en sådan situation skulle uppstå?!
Och vad skulle egentligen ett dylikt scenario få för konsekvenser för klimatet i lilla wankelsverige och för denna lilla community?


Personligen hoppas jag att det är en utveckling vi inte ska behöva bevittna då jag tror att det är förödande för oss som community och lika mycket hoppas jag att vi framöver ska slippa höra talas om begreppet "fuljobb" i wankelkretsar!
Författare RE: Angående "fuljobb"
PerSmitt
Användare

Inlägg: 92
Hemort: Malmö
Registrerad: 07.03.06
Publicerat datum: 25-08-2007 13:52
Man borde kunna efter fuljobb lägga upp bilder på den öppnade motorn. Det finns säkert många personer här som alla skulle komma till samma slutsats om vad felet är. Man behöver inte skicka motorn till någon speciell person, bara lägg upp bildbevis: Så här ser det ut. Sedan kan folk uttala sig om vad de tror problemet är. Om alla säger att det är samma sak så kan man vara ganska säker på att det är det. Om det är olika uppfattningar så kommer man inte längre än så, men man har i varje fall försökt.

Så länge man håller sig till ren fakta tycker jag att då ska man kunna ta hur mycket kritik som helst. Sen om alla jobb man gör leder till problem så kanske man ska fundera på om man är i rätt branch.

Och har man gjort ett misstag och blir uthängd är det bara att svara med en ursäkt att det blev fel och erbjuda att rätta till det kostnadsfritt. En sådan gest höjer förtroendet, särskilt om det blir bra resultat sen. Då skulle jag vara säker på att ingen skulle råka få ett dåligt rykte av misstag.


Per Smitt [ Silver RX-8 04 ]
Författare RE: Angående "fuljobb"
FB
Användare

Redigera

Inlägg: 790
Hemort: Aneby
Registrerad: 11.08.03
Publicerat datum: 25-08-2007 16:53
PerSmitt skrev:
Och har man gjort ett misstag och blir uthängd är det bara att svara med en ursäkt att det blev fel och erbjuda att rätta till det kostnadsfritt. En sådan gest höjer förtroendet, särskilt om det blir bra resultat sen. Då skulle jag vara säker på att ingen skulle råka få ett dåligt rykte av misstag.


Så varför ska man då krångla till det med att lägga ut foton som kreti och pleti ska få bedömma med efterföljande bespottning och idiotförklaringar när gissningsvis varje person eller företagare med ett uns av självaktning skulle välja ditt sistnämnda alternativ framför de konsekvenser en "uthängning" innebär vare sig det inträffar i vår lilla sfär eller i något annat sammanhang??

Vad är egentligen viktigast i sammanhanget, att komma till rätta med det ursprungliga problemet eller att få möjlighet att tvåla till och smutskasta någon bara för sakens skull?!?


Fredrik Bodin
Ordförande - Svenska Wankel Registret

www.myspace.com/fredrikbodin
elfarbror@hotmail.com http://www.rx7gtr.se
Författare RE: Angående "fuljobb"
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 25-08-2007 21:15
FB skrev:
Vad är egentligen viktigast i sammanhanget, att komma till rätta med det ursprungliga problemet eller att få möjlighet att tvåla till och smutskasta någon bara för sakens skull?!?


Det viktiga måste vara att den som gjort tavlan har förstått att det uppdagats och förstår att omgivningen är medveten om detta.


LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding.
Sida 1 av 2 1 2 >
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn