Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar April 20 2024 14:32:49
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Fritt forum
Författare En vredgad Combat och en mördad 626.
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 20-09-2007 13:58
Igår ringde en halvt hysterisk svärmor och berättade osammanhängande om att deras 626 stulits samt krockats mitt framför näsan på henne och min sambos 11-årige son. Jag kastade mig i bilen och körde dit med en fruktansvärt svart blick med hopp om att tjuvarna fanns i närheten för lite masserande behandling.

Tyvärr fanns tjuvarna inte kvar, ej heller poliserna som kommit till platsen. Poliserna spårade med hund och helikopter samt ett flertal patruller, gött å veta att skattepengar används till något vettigt emellanåt även om tjuvarna slank undan denna gång.

Citerar polisens hemsida:
"16.45 Partille, bilstöld mm
En kvinna kommer fram till sin bil vid Björndammens Centrum när hon ser två män i 25-årsåldern sittandes i bilen. Männen backar ut och kör med den stulna bilen på cykelbanan i riktning mot Domarevägen. Där vänder de och kör Landvettervägen upp mot Björndammen. I höjd med rondellen i Björndammen får de sladd på bilen och kolliderar med en mötande bil. Männen lämnar platsen springandes. Bägge bilarna får kraftiga krockskador och måste bärgas ifrån platsen. Inga personskador. Enligt ett vittne så försöker männen sedan stjäla en annan bil vid Björndammsterrassen men blir bortskrämda. Trots ett flertal polispatruller på platsen och sökande i området så har polisen ej kunnat gripa någon person."


Sambon som var på väg hem från jobbet ringde i annat ärende och jag omdirigerade henne till platsen. Där fanns två mer eller mindre chockade familjemedlemmar. Kanske lika bra att tjuvarna kom undan, vete f-n vad jag skulle gjort om de stod rakt framför mig.

Tjuvarna kom inte speciellt långt, de körde en omväg på gång och cykelbana och vänder runt. De hinner inte ens passera platsen där stölden skedde, så 150 meter därifrån tog färden slut då de fick sladd på bilen och krockade med en ganska ny BMW.


Pinsamt att de klarar av att stjäla en gammal 626 2.0i 16V men inte har förmågan att tygla kraften i motorn och krockar innan deras färd egentligen har börjat. Riktiga klåpare som borde omvärdera sina liv, de har uppenbarligen inte på den kriminella banan att göra.

Tror att bilen kommer att gå till skrot tyvärr. Irriterande då det var tänkt att jag skulle köpa den för en symbolisk summa när svärisarna skulle byta till en bil med lugnare motor. På grund av det tänkta framtida köpet så har jag lagt ner en hel del jobb på den bilen. Nytt avgassystem, diverse nya kulleder, nya gasdämpare bak med mera. Nu får jag kavla upp skjortärmarna och ge min egen gamla 626 2.0 8V kärlek, skit också.



Författare RE: En vredgad Combat och en mördad 626.
Janne
Användare

Redigera

Inlägg: 1004
Hemort: Oslo/Åmål
Registrerad: 20.12.04
Publicerat datum: 20-09-2007 15:19
Fan att inte folk kan ge fan i andras grejer.
Kanske lika bra att du inte fick tag i dem...


Nu får det fanimej va bra med bilar.
RX3 Coupe´ -73 Herchel orange
RX3 Coupe´ -73 Blå (Donator bil)
RX3 Kombi -73 Herchel orange/omlackerad röd
Eunos Cosmo -91 Type S 20B
Pajero -85 2,5Td Bruksbil
lindgren.jan@gmail.com
Författare RE: En vredgad Combat och en mördad 626.
ic3m4n
Användare

Inlägg: 44
Hemort: Halmstad
Registrerad: 01.03.07
Publicerat datum: 20-09-2007 15:21
Ja vad skall man säga? Riktigt usla människor, ja överhuvudtaget. Först att ta sig friheten att stjäla bilen sedan att inte ens kunna tygla effekten som du säger. Blir bara förbannad på sådant. Måste varit en ganska obehaglig känsla att se någon i ens egna bil. Tur att inte någon kom till skada iaf, hade ju iof inte gjort så mycket om dom usla personerna skadats sig lite.

Ser ut att vara en riktigt brutal smäll iaf. Men du har iaf ett stort projekt framför dig om du vill göra om den till projektbil smiley

MvH//Micke


Mazda RX-7 FD3S och VW golf VR6 smiley
mr_peron@hotmail.com
Författare RE: En vredgad Combat och en mördad 626.
Kimpa
Användare

Inlägg: 528
Registrerad: 13.06.04
Publicerat datum: 21-09-2007 20:20
Helt sjukt va du råkar ut för grejer tycker jag... D va väl du som hittade gzon stulna gtx oxå? Folk e kåta i mazda, bara att inse... smiley Nä men allvarligt så e det jävligt tråkigt och fruktansvärt irriterande att sånt där händer.


// Kim Karjalainen @ Sthlm

Projekt Show&Go Rx-7 fd
Författare RE: En vredgad Combat och en mördad 626.
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 23-09-2007 23:17
Lördagen ägnade jag åt att försåtminera (grov överdrift) min egen skorviga 626. Ehh, gjorde den svårare att stjäla i vart fall. Visst är det en snikmodell men tjuvarna har varit på den förr och lär väl pröva igen, men de SKA inte stjäla den. Bilen i sig är inte speciellt mycket värd men den är MIN och så ska den förbli.

Medan jag höll på så poppade andra lösningar upp i huvudet, i krig blir man kreativ.smiley

Risken med att göra bilen snudd på omöjlig att stjäla är att de slår itu den fullständigt men den smällen tar jag gärna.

Nu tror jag att det är dags att gå ut med en påse skräp att strö ut i kupén, bilen är alltför fräsch invändigt. En bil som ser grisig ut invändigt verkar vara mindre intressant för tjuvar, bittert men sant.

Författare RE: En vredgad Combat och en mördad 626.
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 23-09-2007 23:25
Kimpa skrev:
Helt sjukt va du råkar ut för grejer tycker jag... D va väl du som hittade gzon stulna gtx oxå? Folk e kåta i mazda, bara att inse... smiley Nä men allvarligt så e det jävligt tråkigt och fruktansvärt irriterande att sånt där händer.


Nja, det var en annan icke namngiven person som hittade gzons Mazda men jag la ner en hel del tid på att försöka sätta dit dom asen. Lösningen kom redan samma kväll som jag stoppat en närpolis och förklarat läget, surt för tjuvarna var att just den polisen bara bodde ett par hus därifrån.

Tycker inte att jag råkar ut för speciellt mycket grejer eller så förtränger jag dom. Mycket av det som händer mig är arbetsrelaterat så det räknas inte.
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn