Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 07 2024 17:47:48
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Länkar
Författare fortkörning...
dizzy
Användare

Redigera

Inlägg: 1141
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 08-03-2005 15:12
Hittade lite bra länkar om man rastat rexen och farbror blå har åsikter om rastningen.

Ska tillläggas att de flesta trafikregler är i allmänhet bra och ska hållas.

Detta är inte nån uppmaning att begå lagbrott utan bara kunna ha kvar sitt körkort till dess man blivigt dömd i rätten.

länk 1 går till porsche forumet:
PS but ut porsche mot din wankelbil så blir det bra [smiley]
http://www.porsche.nu/ultimate/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=17&t=000076&p=

länk två går till turbopreformance club
http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=78893

3341893 http://www.solace.mh.se/~dizzy
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 08-03-2005 18:24
Uch,fy,ajajajaj, hmhmhmh , så j-a bra att veta.[smiley] Var går den här kursen.[smiley] AMS-kurs kanske ? [}smiley]Jag anmäler mig imorgon.[smiley]
Författare
wankelmats
Administratör

Redigera

Inlägg: 2250
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 08-03-2005 18:47
quote:
Originally posted by Lennart

Uch,fy,ajajajaj, hmhmhmh , så j-a bra att veta.[smiley] Var går den här kursen.[smiley] AMS-kurs kanske ? [}smiley]Jag anmäler mig imorgon.[smiley]

Det är väl bara att läsa ett par tre gånger till som självstudier [smiley]
Om man sen ska rekommendera praktik eller ej är en annan fråga [8D]

Tack dizzy för länken, alltså måste man snarast skaffa ett extra leg.
http://www.nsu.nu
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 08-03-2005 19:24
Jag har redan 2 körkort.[smiley] Om man köper en Rx-8 ingår ett Kk i affären.[smiley]
Men visst är det en bra länk. Fler sådana.[smiley]
Författare
dizzy
Användare

Redigera

Inlägg: 1141
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 11-03-2005 10:51
detta är saxat från en ny tråd på zatzy:

\"
100% Sanning om trafikkontroll
Tjena!

Sitter nu på militärpolisen stab i Skövde som Chef. Detta innebär att jag har mnga långa samtal med befäl och civila poliser. Jag tog tillfället i akt och fick reda på precis allt du kan komma undan med i fartkontroll samt om du blir stannad.

* Enda sättet som du faktiskt är TOAST är om en helikopter mätt upp dig, med sina instrument. Samt om Polisen skjutigt laser och har ALLA papprerna ifyllda korrekt.
Skulle du bli stannad och dem skjutit med laser ska du genast neka och begära kotrollpapprerna som ska fyllas i INNAN stationen upprättas. Skulle någonting saknas, som dem om dem är riktigt fula tänker fylla i på plats saknas är det inte godkännt och du kan vara säker på att säga det till dem. Dem har då inget annat val än att låta dig gå.

* Blir du stannad av en patrullbil, eller civil polisbil som legat bakom dig en längre sträcka och mätt din hastighet mot sin egen bil ska du genast NEKA och begära att bilen ska lämnas in på kalibrering på polisverkstaden, för att boten eller ev. körkortsindragning ska vara giltigt. Detta måste du säga med säkerhet. Aldrig tveka. Bilen måste då lämnas in till verkstaden för kalibrering, skulle denna vara åt helvete så kan det itne godkännas, samt om polismannen tar dina uppgifter för att återkomma och faktiskt ORKAR genomföra denna kalibrering så kan det bli en godkänd bot. Men 99% av fallen läggs det ner, pgs att ingen polis orkar lämna från sig bilen och skriva alla papper som detta innebär.

* Provokation till trafikbrott, typ ifall en civilpolis hetsar dig bakom osv för att du ska köra fort kan du hävda detta i rätt och därmed kan du antingen få det hela avstyrt och kanske tom få polisen fälld för Brottsprovokation. inte bra för honom...

* Slutligen... ERKÄNN ALDRIG ATT DU KÖRT FÖR FORT!!! Du kan säga, njaaa, det vet jaginte och liknande, säg inte NEJ, det gjorde jag inte, för det kan vara uppebart, men det dem är ute efter är ett erkännande. som sagt, ERKÄNN INTE!!!

Var alltid trevlig, även om du känner dig sur, det kan man komma jävligt långt på. Även om du är spydig med åvanstående tips.

Hoppas detta kommer hjälpa er lite. Källan är iaf några av Stockholms högsta polischefer, utredare och trafikpoliser... Fan va bra det är med kontakter ibland

Peace Out, från Hobbypolisen Tekniker
\"
3341893 http://www.solace.mh.se/~dizzy
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn