Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 05 2024 17:33:29
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Länkar
Författare Jippi, wankeltrim.se ligger nere!
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 12:08
Dumma B-one, stänger ner hemsidan på oklara grunder. Väntar på svar ifrån dom om vilka skälen till nerstängningen är.
Inlänkade bilder i detta forum och flera andra är därmed onåbara, ej heller går det att hämta videofiler. Förmodar att deras påstående om \"fri trafik\" inte är så himla sanningsenlig, detta känner jag till sedan långt tidigare. Man har ju läst vad andra har för åsikt om B-one på andra forum, men att wankeltrim.se skulle drabbas hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Så himla välbesökt kan sidan ändå inte vara?

Nåja, livet går vidare. Antingen blir det till att leta upp ett nytt BRA webbhotell, eller så kanske jag personligen skulle ta och lägga ner min del i verksamheten i detta nu?
Författare
bo
Användare

Inlägg: 1194
Registrerad: 30.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 12:16
du har mail ...

http://www.raywalk.com/~combat

peka din domän till ...
212.247.123.242

så kan jag fixa så att den pekar på din katalog.

/bo@bazooka.se


360912 http://www.bazooka.se
Författare
Molehill
Användare

Inlägg: 755
Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 12:19
Tror det har lite med bilderna på Jörgens motor på Rx7club att göra[smiley]
över 1200 views på två dagar!! Jänkarna gillar den skarp kan man säja...
http://www.rx7club.com/showthread.php?t=409307
246784089 Molehill
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 12:27
quote:
Originally posted by bo

du har mail ...


Har kollat mailet, tack Bo!

Få se vad jag tar mig till, dels strulet som nu uppstått med B-one samt lite annat har gjort att jag tappat suget att fortsätta engagemanget.
Sitter vid datorn i stort sett all ledig tid och pillar utan att det ger något förutom just nöjet.

Har funderat på att försöka göra mig fri och tillgänglig för min arbetsgivare= mer arbete= mer pengar. Eller rentutav skaffa ett extraknäck, börjar bli seriöst trött på att tjäna alltför lite!

Har ju en grön pissekur som bör komma ut ur garaget, sånt kostar!
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 13:51
Så, nu har svar kommit på varför sidan suspenderats. Plötsligt är det inte ok att förse folk med videosnuttar, sicka as. Nu skiter jag i det här!
Författare
gzon
Användare

Redigera

Inlägg: 2171
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 14:19
men vilka muppar!
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 14:26
Antagligen har trafiken blivit för hög i deras tycke trots påståenden om fri trafik. Det har funnits videosnuttar på hemsidan ända sedan starten och då jag senast läste villkoren (förvisso länge sedan) var det inget snack om att videos inte var tillåtet. Videosnuttarna är nu för övrigt bortplockade, synd eftersom din bil fick sjunga lite i en av dom Gzon!
Snart kommer väl mail om att de vill att jag ska byta till företagets dyrare hotell, det skiter jag i då jag inte längre bryr mig. Jag överlåter härmed arbetet med hemsidan åt brorsan, han får ta över ansvaret för den helt fullt ut eller utse någon som kan sköta om den.
Författare
Arvika
Administratör

Redigera

Inlägg: 2045
Hemort: Ekerö, Stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 14:28
Men va f-n... Har ju B-one själv, och jag är övertygad om att det inte finns något skrivet om videosnuttar i deras jävla regler!
Ett Webhotell borde ju va glada att folk ansluter sig. Bara det inte handlar om barnporr och dyligt så borde det ju inte spela någon roll!
tresking@msn.com http://www.rx7.se/
Författare
Molehill
Användare

Inlägg: 755
Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 15:35
Tycker och hoppas verkligen att inte Wankeltrim.se ska läggas ner!
Kan man inte införa en liten avdelning för betalande stödforumister på sidan? Vet ju iofs inte alls vad det kostar, men många rotorer små...
246784089 Molehill
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 16:49
Nej sidan ska INTE läggas ner!

Att jag tröttnar på strul med mera påverkar inte hemsidans existens. Jag har bara flyttat över ansvaret till brorsan, att sedan B-one inte får tummen ur med att återaktivera den trots att videofilerna varit bortplockade ett par timmar gör mig bara än mer irriterad.[smiley!]

Edit: Ful tillbaka kan jag vara. Som jag förstått det så har både jag och brorsan hos våra respektive leverantörer av surfkonton tillgång till fria hemsidor. 5x10Mbx2personer=100Mb. 100 megabyte utrymme för filmer. Förvisso kan respektive videofil inte vara större än 10Mb. Om man vill vara riktigt ful så kan det på videosidan stå vem som står för utrymmet för respektive videofil, detta som en pungspark mot B-one: s snikna attityd![}smiley]

Författare
bo
Användare

Inlägg: 1194
Registrerad: 30.01.03
Publicerat datum: 30-03-2005 20:27
kontot jag gjorde är på en riktig server altså.
det är en dell server med linux och php,jsp,mysql ...
min firma kan sponsra med server plats för alla wankel grejor som ni kan hitta på ... smiley

/bo
360912 http://www.bazooka.se
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-03-2005 20:29
Hmm, får ta och kolla närmare. Nu räknade du upp en massa godis som tilltalar denna amatördatabög.[smiley][smiley]

Jag har rensat bort det B-one klagade på men danskjävlarna har inte släppt på sidan igen så byte av webbhotell känns intressantare än någonsin.
Får ta ett tjat med brorsan.
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 31-03-2005 08:29
Så, nu har danskjävlarna åter släppt ut wankeltrim.se i offentlighetens ljus. Tror de förbavsede kröllebröllerna att wankeltrim.se kommer ligga kvar där om vi inte får ha video och bildgallerier?

Tack för för programmet du skickade Bo, jag kom in men nöjde mig med detta initialt. Kan du maila mig vad jag behöver i kodväg för att komma åt godiset? Forskar gärna runt lite mer för att se vad du har att erbjuda.
Författare
AAKEE
Användare

Inlägg: 63
Hemort: Boden (bor dock i Karlskrona)
Registrerad: 22.12.03
Publicerat datum: 31-03-2005 11:03
Fattar inte, varför skulle man inte få lägga ut film(som inte skyddas av copy-rätten...) ?

Är inte det det som är litegrann iden med internet? Vad är skillnaden på bilder och film, egentlígen?

Om man driver ett företag i internetbranschen borde man väl inse att man sågar fötterna av sig när man \'förbjuder\' det som folk är intresserade av.
3692033 aake_englund@hotmail.com
Författare
Bosse wankel
Användare

Inlägg: 305
Hemort: Veinge
Registrerad: 10.04.03
Publicerat datum: 31-03-2005 18:30
kompisen har ett webhotel, kan ju ha det hos honom,kan kolla pris om de är av intresse
104765609 bosse@veinge.nu
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 31-03-2005 20:03
Kollade statistiksidan för wankeltrim.se den 29: e Mars var det en del transport på deras lina. 4250455 Kbytes samt 8503 hits. Mot övriga Mars månad så är det en dramatisk ökning, hur det sett ut tidigare gitter jag inte kolla. Jo förresten genomsnittet per dag är: 315210 Kbytes.

Verkar vara en del personer som laddat ner filmer, hö hö?[smiley]
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn