Tanken är god och idén har varit uppe för diskussion förut.
En sådan karta och informationen den skulle ge är dock inget gemene man bör kunna ta del av, vilket innebär att det snarare är en tjänst som i så fall är förbehållen medlemmar.
I nuläget är det väl inte aktuellt, men så snart serverbytet är genomfört kommer det antagligen bli enklare att lösa i och med att stora delar av forumet/hemsidan då kommer att låsas för den som inte är medlem i SWR.
Finns en gratis tjäsnst på www.frappr.com som man kan skapa en samlingsplats. T.ex www.frappr.com/swr
Där ifrån kan man sätta ut sig själv på kartan vart man är lokaliserad samt ladda upp ett foto och skriva några rader om sig själv. TYVÄRR är det så att alla sidor på Frappr är öppen för allmänheten. Vilket är ju mindre bra. Men kan vara en temporär lösning ? Hur många av er skulle tänka sig att använda er av denna grej?
ni kan ju surfa runt på andras "mötesplatser" och se hur de hela funkar, och komma med synpunkter och åsikter....
/Christer
Tänkte en skalbar karta, där man i första förstoringen ser hela landet (kanske t.o.m. norden?). I denna skala kunde vi vara små prickar allihop, när man sen förstorar upp valda delar, kunde vi använda våra avatarer t.ex., kanske göra dom klickbara för att visa infon?
En svart FD -92´
En Röd Audi A4 2,6 -96´ Till salu
Ett elakt Tinkersto -92´
Och en VW Taro -92´ Så att jag tar mig hem.
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.