Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 12 2025 15:22:55
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Träffar! Diskutera inför och efter.
Sida 1 av 2 1 2 >
Författare En dag på strippen, Säve/GBG 050618.
Combat
Superadministratör

Redigera

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 30-11-2004 14:18
Kanske lite tidigt att starta denna tråd men det gäller ju att vara ute i god tid. Jag behöver motivera mig och sätta upp ett mål!

Mitt mål är att inte jobba den helgen!
Ej heller ska jag stå på läktaren och filma!

Mitt mål är definitivt att köra!!!

Just nu är ekonomin en negativ faktor men det är gott om tid att rätta till snedbalansen på. Nu har jag satt upp ett mål och känner mig oerhört motiverad att få fart på det gamla skrället.

Sätta fina tider får andra göra, själv nöjer jag mig med att få ut RX-4: an på strippen. Givetvis kommer bilen inte att vara i originalskick beträffande motoreffekt, dock ska den inte vara vassare än att jag har råd att köra den till vardags.

Förutom att jag nu har satt upp ett mål som motiverar mig att få tummen ur så känns det som att det kan behövas en icke överladdad wankel på Säve-strippen och då känner jag mig tvingad att delta. Sämst placerad i klassen borde jag kunna undvika utan att vara alltför brutal mot bilens ålderdomliga transmission, med snål budget så får man vara rädd om grejorna.

Nå´n annan som har planer på att åka dit och ta ansvar för detaljen med att sätta fina wankeltider?

Edit!
Har äntligen träffat Hackis i dennes garage! Säve nämndes och han verkade inte fullständigt ointresserad av att testa strippen under förutsättning att det inte krockar med \"rycka i ratten-aktiviteter\".

Kanske kan ordna en liten miniwankelträff i anslutning till eventet, med eller utan registrets medverkan?

Lite respons nu ifrån intresserade!!!!
Författare
Nyström
Användare

Hemort: Gagnef
Registrerad: 26.06.03
Publicerat datum: 30-11-2004 14:57
hmmm man kanske ska ha som mål att slå dig med min 12a sugmotor
224285833 enmaskin@msn.com http://www.wankelbus.tk
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 30-11-2004 14:58
Jag har bestämmt mig för att en Nsu Ro80 skall ut på bana nästa sommar. F.n. söker jag på olika ställen för att få fram vilka lopp och banor Ro:n körts på tidigare.
Lycka till med dit mål Combat och vi kanske ses på någon bana eller stripp nästa sommar. Då knäcker jag din Rx-3:a.[}smiley][smiley]
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 30-11-2004 14:59
quote:
Originally posted by Lennart

Jag har bestämmt mig för att en Nsu Ro80 skall ut på bana nästa sommar. F.n. söker jag på olika ställen för att få fram vilka lopp och banor Ro:n körts på tidigare.
Lycka till med dit mål Combat och vi kanske ses på någon bana eller stripp nästa sommar. Då knäcker jag din Rx-3:a.[}smiley][smiley]

Handsken är kastad .[smiley]
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Publicerat datum: 30-11-2004 15:12
quote:

Javisst knäck DU min RX-3, det gör du redan nu om du går ut och tittar på dina bilar. Jag är såvitt jag vet inte ägare till en RX-3 och är därmed redan knäckt.[xx(] Jag får nöja mig med en sur gammal RX-4 med i stort sett noll i imponatorvärde.[smiley]

Ok, handsken är kastad och jag plockar upp den. Jag kan ta en förlust, är realist och inser att jag inte ska sikta för högt. Som sagt man är en fattig individ och får nöja sig med det lilla här i livet.

Javisst får du lov att slå mig Nyström med din 12A sugismotor, jag kan ju bromsa in strax innan mållinjen och släppa förbi dig!

Författare
Molehill
Användare

Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03
Publicerat datum: 30-11-2004 16:02
Jag kommer garanterat att komma dit! Gillar Säve tycker att
det är ett av dom bättre eventen som Bilsport arangerar!
Om bilen är klar, inkörd och mappad kommer jag att köra!
Tror dock inte jag hinner klart till dess...
246784089 Molehill
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 30-11-2004 16:03
Vadå bromsar ? Måste man ha det när man kör rakt fram. Jag skall lätta bilen så mycket som möjligt och bromsar väger en hel del så \"off you go\".
Aj då är det en Rx-4 du har, jaja där ser man. Då får man väl ta den ochså efter man passerat Rx-3:an.
Författare
gzon
Användare

Redigera

Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 30-11-2004 16:13
kul intiativ. Må bäste man bli klar innan [smiley]
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 30-11-2004 17:18
Alla blir klara innan [smiley] och helt färdiga efteråt !!![smiley]
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 30-11-2004 18:41
quote:
Originally posted by Nyström

hmmm man kanske ska ha som mål att slå dig med min 12a sugmotor

Du de e min brossa du utmanar [}smiley] .Det ända du har rätt i är att din 12A suger [:I] .
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Publicerat datum: 30-11-2004 18:44
quote:
Originally posted by Combat

quote:

Javisst knäck DU min RX-3, det gör du redan nu om du går ut och tittar på dina bilar. Jag är såvitt jag vet inte ägare till en RX-3 och är därmed redan knäckt.[xx(] Jag får nöja mig med en sur gammal RX-4 med i stort sett noll i imponatorvärde.[smiley]

Ok, handsken är kastad och jag plockar upp den. Jag kan ta en förlust, är realist och inser att jag inte ska sikta för högt. Som sagt man är en fattig individ och får nöja sig med det lilla här i livet.

Javisst får du lov att slå mig Nyström med din 12A sugismotor, jag kan ju bromsa in strax innan mållinjen och släppa förbi dig!

Fan håller du på me!!!!!!!!! [smiley]. Jag hinner inte med min egen bil och så tror du att din motor går före,vi får snacka om detta [}smiley].
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 30-11-2004 21:01
Jag tror Blennow känner sig JAGAD redan idag.[smiley] Det var intressant. [smiley]För att vara säker nästa sommar (på att slå dig Combat) får jag väl byta stift och brytare och titta hur tändningen står.[8] Sen är allt klart.[smiley]
Nyströms sug 12:a utan tryck den tar man på backväxeln.[smiley]
Författare
niklas
Användare

Hemort: Arvidsjaur
Registrerad: 16.08.04
Publicerat datum: 30-11-2004 22:32

--------------------------------------------------------------------------------

Fan håller du på me!!!!!!!!! . Jag hinner inte med min egen bil och så tror du att din motor går före,vi får snacka om detta .

Tycktes höra att det var nån där nere i Skåneland som skulle gå hemma i Januari och pilla på en massa wanklar hoppas att du börjar med din egen snart för det vore ju roligt att få provåka den bilen nån gång när man ändå är i trakterna och inte har 170 mil för att hälsa på, det verkar inte bättre än att det bär iväg och jobba i Helsingborg här framöver och då vet jag en som nog får påhälsning från ett par lappar. [smiley][smiley][smiley]

http://www.lmlrc.se
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Publicerat datum: 01-12-2004 03:39
quote:
Originally posted by BLENNOW

quote:
Originally posted by Combat

quote:

Fan håller du på me!!!!!!!!! [smiley]. Jag hinner inte med min egen bil och så tror du att din motor går före,vi får snacka om detta [}smiley].

Visst kan vi snacka, från och med lördag så har vi en vecka på oss att SNACKA allvar på Kanariekobbarna.[}smiley]
Din bil lär ju aldrig bli klar ändå så då kan du väl dieselkonvertera min RX-4: as wankelmotor?
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 01-12-2004 06:26
Den var bra Combat. Vad skall du ha för öhöhöhöhöhöhö tändstift i diseln ?[?][?]
Författare
Tegheim
Användare

Hemort: Nässjö
Publicerat datum: 01-12-2004 07:15
Jag vågar inte vara med i er battle iaf, men jag ska gladeligen heja på!!
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 01-12-2004 16:08
quote:
Originally posted by Tegheim

På det här forumet finns det bara \"vänner som ännu ej har träffats\" så därför gör det inget om vi jagar varann lite här och där. Det blir som en vitamininjektion som får blodet att lättare leta sig fram till de två hjärnceller man har. ELLER[?][?][?][?][?]
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 01-12-2004 17:12
quote:

Visst kan vi snacka, från och med lördag så har vi en vecka på oss att SNACKA allvar på Kanariekobbarna.[}smiley]
Din bil lär ju aldrig bli klar ändå så då kan du väl dieselkonvertera min RX-4: as wankelmotor?

Det var synd att ni åker nästa vecka. Jag åker 26/12 en vecka. Det hade varit kul att träffas där och snacka Ro80, Rx-3, Rx-4 och tändstift till dieselmotorer.
Men trevlig resa på Er.
[/quote]
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Publicerat datum: 01-12-2004 17:25
quote:

quote:
Originally posted by Tegheim

På det här forumet finns det bara \"vänner som ännu ej har träffats\" så därför gör det inget om vi jagar varann lite här och där. Det blir som en vitamininjektion som får blodet att lättare leta sig fram till de två hjärnceller man har. ELLER[?][?][?][?][?]

Får gratulera dig!!!!! du stod tydligen inte sist i kön eftersom du fick två celler [smiley]
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Publicerat datum: 01-12-2004 20:35

[/quote]Får gratulera dig!!!!! du stod tydligen inte sist i kön eftersom du fick två celler [smiley]
[/quote]
Nä,sista platsen var upptagen så jag offrade mig och tog nästa.[smiley]
Sida 1 av 2 1 2 >
Gå till Forum:
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn