Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar July 03 2025 16:17:39
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Träffar! Diskutera inför och efter.
Sida 2 av 4 < 1 2 3 4 >
Författare
Molehill
Användare

Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03
Publicerat datum: 31-08-2004 11:52
Hur många är vi isf från nässjö?
246784089 Molehill
Författare
gzon
Användare

Redigera

Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 31-08-2004 14:41
quote:
Originally posted by Tegheim

quote:
Originally posted by gzon

o åka 40 mil enkel resa? nej tack vi får hitta en annan bil.

det var väl otrevligt sagt gzon! vi kan ju åka i din häftiga sport?[smiley]

Jo kanske det men jag är ju i alla fall ärlig. [smiley] Jo Sporten kan ju funka, den drar dock rätt mycket i wankeltempo. [:I]
Författare
apex
Användare

Redigera

Hemort: stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 31-08-2004 16:17
Nu har vi följande bokade Lasse, jag, Jonas, BO, Rob-Maz, Kilimutu,. Hur blir det med [?] Christian, gzon, ranzor. KimMagnusson, Molehill, Dizzy. och ALLA andra [:0]
Författare
christian
Superadministratör

Redigera

Hemort: Åland
Registrerad: 22.01.03
Publicerat datum: 31-08-2004 17:47
Jag ska försöka bara jobbet tillåter. Danne (med min gamla FC) kommer också om nu bara jobbet tillåter!
savv3 cricke82@hotmail.com http://www.savv3.com
Författare
Tegheim
Användare

Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 31-08-2004 20:15
Måste nog avböja, ska flytta den helgen så hinner nog inte åka... tråkigt...
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare
Pontus_b
Användare

Registrerad: 14.07.04
Publicerat datum: 01-09-2004 18:24
Jag kanske inte kommer att kunna åka på träffen, det är stopp på fabriken som jag jobbar på en helgen [V]
Författare
Kelimutu
Moderator

Hemort: Stockholm
Publicerat datum: 02-09-2004 17:34
Lunda blir av!!

Nu är det bekräftat från Saab Turbo klubben, vi är välkomna om vi kommer max 10 bilar... jag tror faktiskt inte vi blir det, blir det 11 så får vi väl lösa det, men iallafall det verkar mest vara Stockholmare som kan!

I nedanstående tråd står lite regler och sånt, läs desssa ni som tänker komma då de gäller för oss också! Ska man köra får man vara där i tid.

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=57185

Jag vill köra men vet inte om bilen rullar... har lite strul med tändningen och lite andra grejer, vi får se! Men kommer gör jag, sen om jag kör, det visar sig!
Författare
Lasse wankel
Användare

Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 02-09-2004 19:26
Tråkigt att bara 10 bilar får komma o gasa. Hade hoppats på 20-25 wankel bilar med tanke på hur många vi är här på forumet. Tror inte jag kommer då jag faktiskt har sålt min gamla RX-7a. Om nu bara 10 bilar får komma o gasa tycker jag att man bör betala in 200 kr till SWRs pg först till kvarn får garanterad plats att köra på Lunda. Dyker man då upp som föranmäld får du pengarna tillbaka. Hur många tänker komma som publik o ta med sig sin wankel bil? Fyll gärna på här om du har betalat 200 kr till föranmälan eller om du tänker komma som åskådare med wankel bil.
Författare
gzon
Användare

Redigera

Hemort: Katrineholm
Publicerat datum: 02-09-2004 21:19
Jag kommer inte komma upp alls. Ska på gotlandsträffen nästa helg så jag behöver en lugn helg.

har du sålt bilen lasse? Vart hamnade den?
Författare
Lasse wankel
Användare

Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 03-09-2004 05:43
Bilen hamnade i Sundbyberg. Ska bli kul o se resultatet i sommar...
Författare
Kelimutu
Moderator

Publicerat datum: 03-09-2004 06:26
Klart du ska komma Lasse! Det går säkert att anordna strip och då måste du vara där - jag är värdelös på sånt!

Ang föranmälan så är det en bra idé, men summan är 150 kr!
Vi betalar lite mer än Saab-killarna men iallafall, det är itne mycket!

Ni som vill komma, Betala in på postgiro snarast, det tar några dagar att komma fram så att Lasse har de uppgifterna, betala inte dagen innan!!

Observera att klubben bjuder på kostnaden, som alltså kommera tt betalas tillbaka, men vi måste få in 10 bilar som kör! Annars står vi där med lång näsa...

Alltså, vill du köra, första till kvarn, datum gäller på postgirot, Du får sen pengar tillbaka (150 kr) av klubben i efterhand. Jag (Henrik Barckman) tar hand om det.

Sätt in pengar på postgiro 4734927-9 och skriv ditt namn om du använder internet!

///Wankelordis

Författare
Kelimutu
Moderator

Publicerat datum: 03-09-2004 06:43
Kom på att Lasse kassör naturligtvis har rätt, detta gäller bara för medlemmar! Är du inte medlem och vill åka på Lunda måste du betala in medlemsavgift 200 kr PLUS 150 kr för den 18/9, som du då dock får tillbaka.

Alltså, man får tillbaka startavgiften för Lunda 18/9 på 150 kr men för att det skall komma ifråga MÅSTE MAN VARA BETALANDE MEDLEM - vi sponsrar inte \"lösdrivare\" [8D]

Detta för att vi är alldeles för slappa med att kontrollera att man är medlem på träffarna, vissa träffar är det helt OK som är öppna för alla (ex JapMeet i somras) men när det är \"privat\" tillställning är det endast för betalande medlemmar - jag hoppas ni förstår att vi måste få en kontinuerlig ekonomi i klubben, och just nu är det väldigt mycket färre betalande medlemmar 2004 än vad vi var 2003 - mest för att vi inte gjorde en ordentlig uppföljning förra året.

Nu är man medlem bara om man betalat för året, man kan inte leva på gamla meriter!

Observera att medlemsskap gäller ett kalenderår, så om ni inte betalat in för 2004 så är det ingen fara, gör det nu så är nästa sommarens träffar täckta!!
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 03-09-2004 11:43
Kalenderår är väl 1/1 - 31/12 varje år ?
Det innebär att den som betalar idag är medlem t.o.m 31/12-2004 ?[?]
Författare
Kelimutu
Moderator

Publicerat datum: 03-09-2004 13:01
Ok, Lennart, klantigt formulerat, medlemskap gäller ett år oavsett när man betalar in - men de flesta betalar in i mars när vi brukar göra det årliga stora utskicket med Rotorblad och sånt, och detta är att föredar eftersom det blir lättare för oss som hanterar registret - men vi kan ju inte säga nej till nya medlemmar på vintern! [smiley]
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 03-09-2004 13:31
Greit Kelimutu , som norrmännen säger.[smiley]
Författare
Pontus_b
Användare

Registrerad: 14.07.04
Publicerat datum: 04-09-2004 16:15
Är det tillåtet att komma som publik i egen bil utan att köra?
Har inte riktigt fått svar på det och jag tycker det är bättre/säkrare att fråga än att bara åka dit(om jag kan).
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 04-09-2004 16:53
quote:
Originally posted by Kelimutu

Lunda blir av!!

Nu är det bekräftat från Saab Turbo klubben, vi är välkomna om vi kommer max 10 bilar... jag tror faktiskt inte vi blir det, blir det 11 så får vi väl lösa det, men iallafall det verkar mest vara Stockholmare som kan!

I nedanstående tråd står lite regler och sånt, läs desssa ni som tänker komma då de gäller för oss också! Ska man köra får man vara där i tid.

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=57185

Jag vill köra men vet inte om bilen rullar... har lite strul med tändningen och lite andra grejer, vi får se! Men kommer gör jag, sen om jag kör, det visar sig!

Lite of men har du inte hittat felet på kärran inu [?]
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
apex
Användare

Redigera

Hemort: stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 04-09-2004 21:26
Jag kommer med 7:an men jag har inte tänkt att köra såvida det inte blir
mindre ån 10 bilar då kan man väll dra en repa

Ubbe...
Författare
Rob_Maz
Användare

Hemort: Märsta
Registrerad: 19.07.03
Publicerat datum: 05-09-2004 15:14
Jag kan tyvärr inte komma[smiley]
va på väg till verkstaden när när det dunkade till i motorrummet, va f*n va det tänkte jag... En sten kanske, men icke, jag stanade bilen och öppnade huven och hela motorrummet va fullt med olja!
Har lyft upp och kollat, men hittar inget konstigt (förutom all jäkla olja). Det enda jag kunde tänka mig va oljereturen från turbon, så den har jag tagit bort, men man ser inte om den har separerat pga att den är stålomspunnen.
Så det verkar inte bli nå Lunda för mig, och det känns dumt om man inte får ihop skiten tills dess så stryk mig från listan.

/Robban
evilrob78@hotmail.com http://www.norelief.net
Författare
Kelimutu
Moderator

Publicerat datum: 14-09-2004 06:37
Det går inte så bra det här, inte en enda inbetalning fast mer än 10 pers har sagt för flera veckor sen att man skall komma, vad håller ni på med!?!?! Det är otroligt pinsamt och otacksamt för oss som försöker (till slit, jag vet att det kunde vart fler träffar men tre större har det iallfall erbjudits!) ordna och om det inte kommer fler än 2 bilar \"för att titta\" så är det ingen idé att betala 1500 kr från klubbens sida - och jag har dessutom tjatat mig till att vi ska få komma hos Sabb-folket, som till slut har gått med på det räknar med oss nu?!

Så, är det några som kommer så vill det till att betala in nu, vi kan inte ha såhär att det inte kommer folk på träffarna, och jag tänker inte stå där själv på lördag!

Sista chansen att säga \"JAG KOMMER\" nu alltså!! Annars blir det avblåst!
Sida 2 av 4 < 1 2 3 4 >
Gå till Forum:
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn