Författare |
|
geekster
Användare
Registrerad: 11.06.04 |
Publicerat datum: 29-03-2005 13:53 |
|
|
Bra jobbat alla!
Såg snyggt ut på alla håll tycker jag. Kul att få lite ansikten på alla alias här på forumet =) Nu är jag bra sugen på att plocka fram bilen från vinteridet... fast gör man det så här tidigt lär ju snön vara här innan man hinner halvvägs ut ur garaget [xx(] |
|
Författare |
|
Danniel_turbo
Användare

Registrerad: 03.02.05 |
Publicerat datum: 29-03-2005 15:31 |
|
|
mycket bra insatter av alla wankel freeks tycker jag!! wankelregistret rockar!! |
|
Författare |
|
Jönsson
Användare
Hemort: Djurås
Registrerad: 06.02.03 |
Publicerat datum: 29-03-2005 22:29 |
|
|
Tja.. vart en lyckad helg för min del iaf.. trots en massa bilåkande.. fick ju lov å hämta hem en sprillans ny höger bakskärm till rx-3 på vägen hem.. kan ju inte vara annat än nöjd då.. *ler*
sen som nåra andra individer här påpekade så var det kul att träffa nåra nya ansikten.. och få ett ansikte på dom som man har känt till i en så där 20år och vetat av men som man av en del olika anledningar inte har träffat på först nu.. sen att dom var galna sen var ju en annan sak..[ ][ ]
var nog en av anledningarna till att jag nog trivdes rätt bra i sällskpet..*ler*
sen alla besökare var ju kul å tjabba med en del med.. fast de fanns nåra dryga gubbar som visste bäst..*garvar*
tack Magnus för babblandet och sen sovplatsen.. 
jag hoppas det blir en monter nästa år.. tycker det verkar nyttigt att vara med på mässan.. folk e ju verkligen intreserade av våra bilar och inte minst våra wankel motorer... märktes på folks frågor.. jag hoppas dom även vart nöjda med dom svar man gav och att besökarna fick en positiv bild av våran klubb å projekt.. ett klart tecken e ju att det vinns priser.. sånt e så gött så!! 
Blennow: sen vill jag påpeka att sådana där kort på småfjällorn e alltid lämpligt..[8D][ ]
Combat: du.. du borde nog ta å vara upp hit å hälsa på lite oftare.. tyckte mig kunna höra en liten dalanyans i dialekten sent på söndag eftermiddag..[ ]
väl mött på nästa kul grejj som händer..
mvh
/jönsson |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 30-03-2005 18:20 |
|
|
Ni verkar ha jobbat på bra hela helgen och montern var ju helt klart vassare än förra året, bra jobbat alla som ställde upp!!! Själv förde jag en tynande frånvaro i trädgården, gick drömmande runt med en sekatör i handen och iofs njöt av vårsolen och lyckan av att ha en egen trädgård men hade gärna varit åtminstone nån dag hos er.... vill ut och åka sjua och ha kul med likasinnade! 2005 blir ett toppår, vilken bra start ni alla som var på mässan har sett till att det har blivit! För nu har säsongen börjat på allvar!
|
|
Författare |
|
Obizzz
Användare
Hemort: Göteborg
Registrerad: 28.03.05 |
Publicerat datum: 30-03-2005 21:23 |
|
|
quote: Originally posted by Lundh
Du är bara avundsjuk för jag hadde en hel bil med mig[ ][ ]
Fin var den ju också 
Bilderna är väl sådär, tagna utan blixt
http://www.nosig.se/martin/143_4360.JPG
http://www.nosig.se/martin/143_4361.JPG
http://www.nosig.se/martin/143_4362.JPG
bilderna kommer inte ligga kvar där för alltid
tack för en trevlig pratstund också
|
|
Författare |
|
turboroger
Användare
Registrerad: 12.04.05 |
Publicerat datum: 12-04-2005 07:31 |
|
|
Extra kul hade man på eftermiddagarna när man började bli trött och inte kunde behärska sig riktigt vilket bla Volvo raggarna råkade ut för .
seriöst! jag är medlem i svenska 200 klubben som hadde montern mittemot er ,, jag hadde den vinröda 242 turbon,,
jag tycker det är jäkligt onödigt o oseriöst att vräka ur sig det några av er gjorde! det skapar ju bara osämja mellan klubbarna,, |
|
Författare |
|
Tegheim
Användare
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 12-04-2005 08:10 |
|
|
quote: Originally posted by turboroger
Extra kul hade man på eftermiddagarna när man började bli trött och inte kunde behärska sig riktigt vilket bla Volvo raggarna råkade ut för .
seriöst! jag är medlem i svenska 200 klubben som hadde montern mittemot er ,, jag hadde den vinröda 242 turbon,,
jag tycker det är jäkligt onödigt o oseriöst att vräka ur sig det några av er gjorde! det skapar ju bara osämja mellan klubbarna,,
Vet inte vad man ska svara på detta, vi har fått höra ett o annat genom åren eftersom vi är ganska ovanliga, så det är nog inte så mycket att hetsa upp sig över... ta\'t med en nypa salt och gå vidare, alla kan inte tycka lika om saker o ting...[ ] Fråga tex Danne Engberg om våra små \"gräll\" på MSN, inte alltid fina ord i munnen där inte [ ] Ps. det var inte jag som skrek Ds. |
|
Författare |
|
wankelmats
Administratör

Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 12-04-2005 11:39 |
|
|
Jag har inte fått citerat vad volvoraggarna blev utsatta för, skulle möjligtvis gissa att någon kom och började gnälla över wanklarnas soppaförbrukning och missade att en volvo många gånger drar ännu mer, men utan att veta vad som hänt ska jag väl inte blanda mig i den diskussionen.
Vad jag däremot vill blanda mig i är att jag ovan inte hittat något stort TACK till Magnus, som säkerligen lagt mest tid på montern av oss alla, och dessutom tillsammans med Lena generöst ställt upp med logi för flera av oss.
Ett jättetack för allt detta!![ ][ ][ ][ ] |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 12-04-2005 13:31 |
|
|
Förmodar att det var jag som skojade utan att vara medveten om brist på humor hos motparten. Antar det handlar om larmet som gick igång på en Volvo vid utflyttning och jag då påpekade något i stil med:
-Ett larm som tjuter, varför har man larm i en Volvo?
Får i så fall be om ursäkt för denna kommentar och det kommer inte upprepas!
Det jag sa var dock inte illa menat, är själv ägare till en Volvo PV (det du) och trots mitt udda val av motortyp så tycker jag faktiskt om andra bilar också.
Mitt utalande var ett skämt som uppenbarligen föll platt till marken och antagligen inte gagnar relationen mellan klubbarna. Vill dock fråga om NI tar er själva på för stort allvar?
Vi i registret har en ganska god självdistans, blir väl så när andra ser föraktfullt på en?
För övrigt kan jag bara hålla med Tegheim, vi har själva fått ta en massa skit genom åren. Tycker nog att man ska kunna både ge och ta!
Än en gång, om det var mitt uttalande som har stört er under såhär lång tid så ber jag än en gång om ursäkt och lovar tiga still fortsättningsvis.
PS, eventuella fortsatta stridigheter kan vi ju göra upp på stripp eller bana![ ]DS. |
|
Författare |
|
turboroger
Användare
Registrerad: 12.04.05 |
Publicerat datum: 12-04-2005 13:34 |
|
|
ingen fara ,, jag överreagerade kanske,,
jag gillar faktiskt ljudet av en ylande wankel... |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör

Publicerat datum: 12-04-2005 13:40 |
|
|
quote: Originally posted by turboroger
ingen fara ,, jag överreagerade kanske,,
jag gillar faktiskt ljudet av en ylande wankel...
B20 är väl DU bekant med?
Vi är bekanta med nå´t som kallas 20B!
Släng i en 20B i din bil så behöver du ingen turbo för att få fart på bilen.
Ps, skulle du följa mitt råd så vill jag ge ytterligare ett råd.
Ha aldrig motorn igång när du tankar din wankelkonverterade Volvo, då blir tanken aldrig full och du går i konkurs på platsen![ ] |
|
Författare |
|
Tegheim
Användare
Publicerat datum: 12-04-2005 13:54 |
|
|
Kan citera Combat på Elmia:
\"Varför larma nånting ingen vill stjäla!\" [ ]
Jaja, ingen fara på taket... köp en 20B och du får lika mycket motorvolym som en B20 men kanske 3x effekt... |
|
Författare |
|
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Publicerat datum: 12-04-2005 13:57 |
|
|
Aja så jäkla hemskt kan de inte va,jag bara fråga lite om bränsle förbrukningen o dyl kan völ inte va så hemskt eller [?] .Dom flesta skrattade (alla utom den oförstående Volvo killen) så jag tror ingen tog åt sig så värst mycket. |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör

Publicerat datum: 12-04-2005 13:58 |
|
|
Jag måste ju påpeka att ni har fin puts på era kärror! |
|
Författare |
|
Tegheim
Användare
Publicerat datum: 12-04-2005 14:10 |
|
|
quote: Originally posted by BLENNOW
Aja så jäkla hemskt kan de inte va,jag bara fråga lite om bränsle förbrukningen o dyl kan völ inte va så hemskt eller [?] .Dom flesta skrattade (alla utom den oförstående Volvo killen) så jag tror ingen tog åt sig så värst mycket.
gulp... fel volvoklubb jörgen [ ] |
|
Författare |
|
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Publicerat datum: 12-04-2005 14:35 |
|
|
quote: Originally posted by Tegheim
quote: Originally posted by BLENNOW
Aja så jäkla hemskt kan de inte va,jag bara fråga lite om bränsle förbrukningen o dyl kan völ inte va så hemskt eller [?] .Dom flesta skrattade (alla utom den oförstående Volvo killen) så jag tror ingen tog åt sig så värst mycket.
gulp... fel volvoklubb jörgen [ ]
Ja helt fel klubb [:I] .Eftersom jag skrev inlägget så vet jag förhoppningsvis vem jag suftade på och det var Volvo turbo klubben eller vad dom nu heter som stod som fråge tecken [ ] . |
|