Författare |
|
bo
Användare
Registrerad: 30.01.03 |
Publicerat datum: 14-09-2004 07:07 |
|
|
jag kommer, och betalar ikväll.
någon som kommer ha kärra med sig så man kommer hem om man har sönder något ??? 
/bo, har en plats över om någon stholmare bara vill komma med upp och kolla. |
|
Författare |
|
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 14-09-2004 08:45 |
|
|
Som Kelimuttu sa, vi blåser av Lunda träffen finns inget intresse från forum medlemmarna o definitivt inte från min sida heller. Hade det varit 10 som körde o totalt 20-25 som ville umgås o snacka wankel då hade det varit kul. Jag har inte fått en enda inbetaling på SWRs pg! |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 14-09-2004 18:09 |
|
|
Nej nej nej, vi blåser inte av ännu, jag, Bo och Dizzy (tror jag?) vill åka så det blir av, det är värt att få svägna lite på sommarens sista konbana, åka rakt fram blir det också men det kan man ju göra vid fler tillfällen....
Men det är INTE inställt, så kom igen nu!!! |
|
Författare |
|
bo
Användare
Publicerat datum: 14-09-2004 20:25 |
|
|
BRA ! jag pröjsar nu!
/bo, 350 betalat, jag har vart lite seg med medlems avgiften.  |
|
Författare |
|
apex
Användare

Hemort: stockholm
Registrerad: 26.01.03 |
Publicerat datum: 15-09-2004 14:17 |
|
|
Jag är med, ska vi ses för att åka i samlad tropp [?]
|
|
Författare |
|
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 15-09-2004 20:31 |
|
|
Fortfarande ingen tvåhundring inbetald... Jag är definitivt off. |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Publicerat datum: 15-09-2004 21:26 |
|
|
Vi blir 4 bilar åtminstone och jag har prata med Eva Järdeholm idag från Saab Turbo Club och vi är välkomna oavsett om vi är 4 eller 10! Så vi åker, kom igen är det inga flera som vill gasa lite? Sista chansen! |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Publicerat datum: 16-09-2004 18:11 |
|
|
Tag sista chansen att få åka konbana på riktigt bred flygraka, sladda, snurra, burna och köra stripp helt utan att behöva känna sig som Fåntratten i GIS - utan lagligt! Vi kommer att åka från Stockholm i karavan på lördag morgon - betalning och sånt löser vi, det har ju itne direkt drösat in pengar på postgirot men vi kör ändå, men det är 150 kr per bil! Samt medlemsskap då.... |
|
Författare |
|
apex
Användare

Publicerat datum: 17-09-2004 06:01 |
|
|
Tid och plats
Ubbe..... |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Publicerat datum: 17-09-2004 14:08 |
|
|
Vi blir nog 5 bilar! Samling Statoil Järva krog 0845! Medtag mat, hjälm och säkerhetsblanketten utskriven! (Finns på annan plats i tråden) Jag skriver ut extra tomma ex och tar med.
Saab-klubben tänker grilla och vara rätt seriösa på matfronten, jag gör nån mellanvariant. Vi är väldigt välkomna \"fast ni bara är 4 bilar) nu blir vi kanske 5 om Geekster följer med.
Om någon annan vill hänga till Lunda så är det inte för sent, vi löser det på plats med betalning, endast 150 kr per bil!!! Vill man bara titta på så går det bra också såklart.
Ring mig om ni vill hänga på! 070-7470039 ikväll eller imorgon bitti!
///Wankelordis, Henrik Barckman |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Publicerat datum: 17-09-2004 14:37 |
|
|
Jag är rätt snurrig, anmälningsavgiften var 150 kr men klubben återbetalar detta har vi ju sagt! Dvs det är gratis!
Detta gäller och inget annat, nu är det bara så att ingen utom Bo har förbetalat, vilket är dåligt, därför löser vi det så att jag lägger ut pengar på plats och sedan får jag bli ersatt av klubben sen. Det blir inte så dyrt nu (tyvärr) eftersom vi bara blir 4 eller 5 stycken... |
|
Författare |
|
apex
Användare

Publicerat datum: 17-09-2004 15:29 |
|
|
JAG har faktist pröjsat även jag [8D] det borde ha kommit in vid det här laget [ !] |
|
Författare |
|
bo
Användare
Publicerat datum: 18-09-2004 16:55 |
|
|
det va skoj i lunda .. lite tråkigt väder i början.
/bo, bredsladd |
|
Författare |
|
Lennart
Användare

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 19-09-2004 08:44 |
|
|
Ja visst var det roligt i Lunda. Lite kallt, blött och halt. Rx-8:an gick bra i konbanan på 1:an, 2:an men 3:an blev tydligen för mycket, så det snurrades en del. Körde bara 2 ggr sen var katten överhet vilket betyder att bilen får för mycket soppa som skall brännas upp i katten. WankelMats du har rätt!! Man bränner soppa för att bränna soppa i avgassystemet - ingen smart idé. Skall snacka med Mazda om detta. Tog lite bilder som jag skall försöka få in . HaHaHa-JaJa. LP- 360 på 3:an. Mera kul efter JUL. |
|
Författare |
|
Kelimutu
Moderator
Publicerat datum: 19-09-2004 17:36 |
|
|
Kul träff blev det! Vi var 4 tappra som möttes kl 0845 vid Statoil Järva krog för samåkning till Lunda - somd et visade sig att ingen visste var det låg, inte ens jag... Men med gemensamma krafter och en karta (över norra tyskland som Bo hade liggandes i sin bil!)kom vi till slut fram - mycket trevligt välkomnade, (även om dera \"special guest\" var Viper-klubben, tyckte förstås att det skulle vara vi som var special guests...) och trots hällregn första delen av dagen var det roligt att köra konbana och gasa lite - absolut bredast av alla på hela träffen, var BO, som lockade till skratt på funktionärernas komradio varje gånng han körde, kan det berott på att han plockade en 5-6 koner varje gång.... mycket jobb blev det när han kört för att ställa i ordning slalombanan igen[8D]
En annan som inte tvekade var Lennart, som snurrade ett par gånger och innan dess visade att RX-8:an har mycket bra väghållning redan som standardbil, dessutom kom det fram många beundrade SAAB-människor och tittade på den... Ubbe Hjelm körde också som det anstår en sjua, riktigt gott ljud i hans 12A och han kan dessutom ratta riktigt hyggligt, så jag tror att han fick snabbaste bakhjulsdrivna tiderna igår - men som Bo sa, vem vill åka snabbt? Det är ROLIGARE att åka brett!! [ ]
Själv tog jag det rätt lugnt men när det var dags för 402 m var jag ju tvungen att testa eftersom min bil äntligen verkade funka, inget elstrul på hela dagen trots regn och fukt och rätt hård körning i flera timmar... så jag var så glad att jag lyckats \"jorda bort\" felet till slut.
Problem med greppet (på grund av regn, inte effekt!) gjorde att det inte blev några höjdartider för nån, och första repan fick jag stryk av Bo med en billängd, men sen vann jag mot alla Saabar utom en.... fast han var dagens snabbaste utan tvekan iofs. Det märkliga var att jag spöade Saabar som Bo sen fick stryk av, så nåt konstigt var det - men som sagt, alla slirade hej vilt och Saabarna är ju inte direkt lätt att starta utan spinn när det är torrt heller...
TIll slut kan man säga att det var en trevlig dag, synd bara att inte fler ville komma när vi fixade årets sista chans till träff, jag vet att det var i den norra delen av landet men ändå!
Tack till Saab Turbo Club och Eva Järdeholm som var mycket trevliga och välorganiserade, hade iofs nästan förutsatt att Saab-människor sulle vara trevliga, men ändå!!
|
|
Författare |
|
gzon
Användare

Hemort: Katrineholm
Publicerat datum: 19-09-2004 17:49 |
|
|
Låter som att ni hade det riktigt trevligt. Inga bilder/filmer? |
|
Författare |
|
bo
Användare
Publicerat datum: 19-09-2004 18:43 |
|
|
saab jäklarna va snabba ... 
Men jag har motmedel liggandes på posten ! 
FMIC\'n åker i snart, och jag ska investera i bättre däck.
/bo |
|
Författare |
|
Lennart
Användare

Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 19-09-2004 20:18 |
|
|
Jag har bilder men min pekpinne har gått av. Ska klistra ihop den.[ ] |
|
Författare |
|
apex
Användare

Publicerat datum: 20-09-2004 06:14 |
|
|
Ja vist var det kul att gasa lite, min låga motorefekt var nog till fördel i halkan [ ] lite bilder vore kul |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 20-09-2004 12:43 |
|
|
Jaha, då har man sett en RX-8 tappa fotfästet.[} ][ ]
Ganska Saabig film, riktig modemdödare: 85,9 MB.
Högerklicka på länken och välj: Spara mål som...
http://hangaren.serveftp.com/film/STCS%20lunda%20040918.mpg
Öhhh! Vill nå´n ha en \"öh\" trimmad film med enbart RX-8?
I så fall skicka mig ett mail! |
|