Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 12 2025 14:48:07
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Träffar! Diskutera inför och efter.
Författare Sättna raceway SDC tävling 7-8/8
X-Man
Administratör

Hemort: Sundsvall
Registrerad: 21.08.03
Publicerat datum: 29-07-2004 07:32
Några härifrån som kommer?

Info finns på:
http://www.shra-sundsvall.nu/

Eftersom det är en SDC tävling så är det ganska stort, kan komma en hel del roliga ekipage. Hittils har jag hört att Hammarström med sin M3 turbo ska komma, även Jakan med sin.

Så varför inte få se lite wankel?

Någon?
163229555
Författare
Lasse wankel
Användare

Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 30-07-2004 20:53
Kommer upp om vädret tillåter samt om det blir lite fler anmälda i Importdragracingen. Tyvärr så krockar denna tävling med Mantorps En dag på strippen samt Tullinge o Lazzat cup (för Importracers) Ska du själv köra Sport klassen[?]
Författare
X-Man
Administratör

Publicerat datum: 31-07-2004 04:07
quote:
Originally posted by Lasse wankel

Kommer upp om vädret tillåter samt om det blir lite fler anmälda i Importdragracingen. Tyvärr så krockar denna tävling med Mantorps En dag på strippen samt Tullinge o Lazzat cup (för Importracers) Ska du själv köra Sport klassen[?]

Har grymma problem med laddtrycket, har fått svarva om min wg och även byt membran i den. Ska byta fjäder till veckan. Men troligen så kommer jag inte att köra eftersom det kostar 1000 spänn att efter anmäla sig.

Jag vet att det är enormt dumt att det krockar med andra tävlingar, jag har anmärkt det hos shra så man kan ju hoppas att dom planerar bättre nästa år.

Hör av dig om du kommer upp Lasse.
163229555
Författare
Lasse wankel
Användare

Publicerat datum: 31-07-2004 06:42
Hoppas du får ordning så man får se en RX-7a bränna gummi på Lördag! Har du hört något om det kommer bilar från Norrland till Sundsvall? Ringer dig i nästa vecka.
Författare
X-Man
Administratör

Publicerat datum: 02-08-2004 15:57
quote:

Hoppas du får ordning så man får se en RX-7a bränna gummi på Lördag! Har du hört något om det kommer bilar från Norrland till Sundsvall? Ringer dig i nästa vecka.

Jag kommer tyvärr inte att köra. Har antagligen fått till mitt laddtryck. Men eftersom jag inte kan varva över 6k innan jag byt tändsystem så vet jag inte.

Så jag får lungt vänta tills nästa år... om jag fått till den då... *suck*
163229555
Författare
Tegheim
Användare

Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 02-08-2004 18:44
varför kan du inte varva över 6k?
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare
X-Man
Administratör

Publicerat datum: 03-08-2004 03:30
quote:
Originally posted by Tegheim

varför kan du inte varva över 6k?

Det var vid 6k som mitt tändsystem inte ville så mycket längre när vi mappade.

Mappningen var ett enda stort problem för mig, så istället för att stå och betala för att få meka i någon annans garager så åkte vi hem för att åtgärda problemen.

Håller fortfarande på att åtgärda problemen. Tändförstärkaren ligger här på skrivbordet, spolarna kommer med posten nästa vecka. Och mer saker är på \"G\"

Men hittils har inget gått som det ska för mig, men vem vet... det kanske vänder... kanske...
163229555
Författare
Lasse wankel
Användare

Publicerat datum: 05-08-2004 21:40
Micke! Kommer du ha någon videokamera med dig i helgen? I så fall får du gärna filma all Importdragracing! Du kan väl ringa mig på mobilen?
Författare
X-Man
Administratör

Publicerat datum: 09-08-2004 18:38
quote:

Micke! Kommer du ha någon videokamera med dig i helgen? I så fall får du gärna filma all Importdragracing! Du kan väl ringa mig på mobilen?

Tyvärr hade jag ingen kamera att låna, men en kompis hade med sin. Tyvärr så var det inget att filma. Alla import bilar rasade, sorgligt nog... Helt seriöst... Hade tre polare som rasade sina bilar, även Hammarström rasade sin bil på startplattan... Så det enda man fick se av hans bil var när han körde sin bil till startplattan, och sen när den han fraktade iväg den på sin trailer.

Däremot gick det desto bättre för alla jänkare, dom flesta körde 10´or, en del till och med 9´or.

Det coolaste på hela dagen var dock när flygvapnet hade uppvisning med ett viggen plan... kan inte beskrivas med ord... säger bara *WOOW*
163229555
Författare
Lasse wankel
Användare

Publicerat datum: 11-08-2004 20:59
Micke kommer du ner till Tullinge 21/8? Skulle va kul o snacka lite o titta på matchrace med RX-7or[smiley] Tror du det finns chans att du kör på Tullinge nästa Lördag?
Författare
X-Man
Administratör

Publicerat datum: 12-08-2004 03:37
quote:

Micke kommer du ner till Tullinge 21/8? Skulle va kul o snacka lite o titta på matchrace med RX-7or[smiley] Tror du det finns chans att du kör på Tullinge nästa Lördag?

Jag kommer inte ner. Har bestämt mig för att det blir lite turnering med bilen i år. Nästa år ska jag försöka åka omkring mer på träffar. Blir banträff nu till helgen på midlanda motorpark. Ska försöka ringa dig Lasse... Har hjälpt svärgubben att flytta på kvällarna efter jobbet så det har varit mycket.
163229555
Gå till Forum:
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn