Författare |
ELMIA, mission completed! |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 28-03-2005 17:44 |
|
|
Nu sitter man hemma vid datorn och tänker tillbaka. Jag är en hemskt tråkig person, kollade jag in något annat på ELMIA? -NÄ! Få se om jag skärper mig till någon annan gång. Stortrivdes i wankelregistrets monter som var minst sagt välbesökt, går ju inte att lämna sin post, tänk om man missat något sensationellt? Brorsans motor var oerhört populär, den blev mer eller mindre sönderfotograferad. Bilder kommer!
Nu laddas ett par foton och en videofilm in i datorn. Gabi startade upp sin RX-7 FD med 20B-motor utanför mässhallarna, motorljudet ekar i skallen fortfarande. Måste erkänna att det var svårt att fokusera på uppgiften att filma bilen, film kommer ikväll tror jag.
Minst tre wankelfordon fick motta priser i olika kategorier. Lennarts NSU Ro80 ett andra pris, Roy`s Eunos Cosmo fick också ett andrapris. Gzon som ställde ut sin röda fina FD i Attitudes monter fick tydligen ett fint förstapris. Om fler fick pris känner jag inte till men detta är inte illa, ifjol var det två wankelfordon som premierades. Kan man ana en utveckling?
Det var rejält kul att en del forumnamn nu fick ansikten, hoppas vi får träffas någon mer gång. Ingen nämnd, ingen glömd. |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 18:34 |
|
|
Argh, vad det tar tid att få iordning filmen.
Såfort den oredigerade filmen är färdigsparad ska jag klippa ner den till något mer behändigt med en del mums!
Edit 1: 2 minuter kvar på färdigställandet av den stora oredigerade filmen, snart börjar jobbet med mumsrullen!
Edit 2: Snart kan jag ladda upp en snabbt hopkladdad film på servern.
Åh, vad jag längtar!
Edit 3: Laddar nu upp filmen! |
|
Författare |
|
magnusrx7
Administratör
Hemort: Gränna
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 28-03-2005 18:39 |
|
|
Vi tar väl denna som en eftersnacks tråd då!
Först och främst vill jag personligen tacka ALLA som hjälp till före och under mässan.
Ett extra tack till Roy (och hans bror), Lennart, Pär, Nyström och bröderna Blennow för ni släpade hit alla godsaker!
Totalt anatl besökare dom första tre dagarna var över 63000 och jag skulle gissa ca 12-15´ sista dagen. Av dessa har välldigt många gått förbi vår monter och kliat sig i huvudet och förhoppningsvis lärt sig något.
Annars får man no klassa Jörgens påhopp på Volvoturboklubben och derars bränsleförbrukning som en av höjdarna under helgen.. vi var alla trötta och hade förbannat roligt ! []
Gabbis brummade(som lär synas på film inom en snar framtid) gjorde sitt till..
Vill även passa på att tacka Bertan för att han höll reda på alla filmer och såg till att subaruklillarna fick lite konkurens.
Dom såg även lite sorgsna ut när inte Blennow junior kom dit och lekte med deras tvspel.
För våran del kändes det som mässan var snäppet bättre i år om man jämför med förra året, men det kan ju även bero på att vi var många fler i montern och humorn hade lite lägre ribba i år..
Att försöka räkna upp alla kändisar som var där ska jag inte göra men man kan glatt konstatera att en väldig massa var det! Tack även till er för att ni kom hit!
Nu ska jag gå och knyta mig så jag kan gå till jobbet och slappa i morgon.. tror inte jag kommer orka göra så mycket..
Just i detta nu så var Roy hemma hos Gabbi och lastade av Rx7:an som dom så påpassligt kastade in i sin lilla lastbil.
Hoppas alla kommer hem och hinner sova ut lite inför veckan som kommer.
// Magnus
PS, Extra tack till norgebossen som lånade ut lasbil och driver så Roy kunde ta sig hit, samt att ge drivern ledigt så han kunde återhämta sig efter helgens äventyr. Jönköping blir sig aldrig mer likt.. Norge has spoken!
|
|
Författare |
|
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 28-03-2005 18:40 |
|
|
Då har man kommit hem igen efter att bla kört 32 mil och blivit stoppad av Harry haffa i en hastighetskontroll(visade sig att dom tog in fel bil [:I]) hämtat Hampus och handlat lite mat. |
|
Författare |
|
Tegheim
Användare
Hemort: Nässjö
Publicerat datum: 28-03-2005 18:44 |
|
|
Dom kan omöjligt ha tagit fel bil!! Som du kör ska du vara glad om det bara är en förtkörning [] Nehdå, skämt osido... Kul att träffa nya o gamla ansikten...
Over and Out //Tegis |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 19:47 |
|
|
Taddaaaa!
För er som inte var där!
14,3MB 6 minuter och 52 sekunder snabbt hokladdad porrulle för wankelfreaks!
Högerklicka och väl: Spara mål som..
http://www.wankeltrim.se/docs/movies/swrelmia05.wmv |
|
Författare |
|
Kimpa
Användare
Registrerad: 13.06.04 |
Publicerat datum: 28-03-2005 20:05 |
|
|
Har hört ekot om \"BLENNOWS\" motor ända upp till Tyresö.
Stod nog och pratade wankel och elmia halva tiden på jobbet igår. Jobbar ju på statoil och i en liten stad där alla typ vet vad jag kör för bil... [][8D] |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 20:06 |
|
|
Jajaja, tjöta. Har du kollat filmen????????? |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 20:21 |
|
|
Dalapojkarna kom för att hämta Nyströms wallybil. Neiphlim såg \"öh\" annorlunda ut, skägget var borta. Mobbingen från mig blev kanske för stor?[}][][8D][?] |
|
Författare |
|
Nyström
Användare
Hemort: Gagnef
Registrerad: 26.06.03 |
Publicerat datum: 28-03-2005 20:31 |
|
|
Nu är vi hemma tog sin lilla tid [] |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 20:33 |
|
|
Inte så konstigt, du placerade fartvidundret på släp och surade hela vägen hem i en
Diesel-folka![}] |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 21:39 |
|
|
Sådär ja nu har jag spridit budskapet om vårt deltagande i ett antal forum varav ett utrikiskt! |
|
Författare |
|
goofy
Användare
Registrerad: 16.08.03 |
Publicerat datum: 28-03-2005 21:49 |
|
|
Det var en bra riktigt bra blandning ni fått ihop i montern tycker jag. Cosmon och motorn var bland det mest intressanta man kunde se på hela mässan (ok, att man är lite partisk men det får man väl vara!).
Jag laddade ner filmen precis. Ska det inte vara ljud hela tiden, eller är det nåt fel här? |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 28-03-2005 22:10 |
|
|
Nej, inte ljud i hela filmen. Jag var ju så till mig hela helgen att jag babblade bakom kameran, det besparar jag er gärna. Bättre med det ljud som faktiskt fick min tillåtelse att förekomma, allt annat hade väl varit idioti? |
|
Författare |
|
Hackis
Användare
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 29-03-2005 04:28 |
|
|
Starkt jobbat grabbar!! All heder åt er!
Läckert att han fick dit Cosmo:n också. Kanske världens coolaste bilmodell.
...klart att Jörgens motor är snygg (och stark), vad hade ni väntat er? |
|
Författare |
|
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Publicerat datum: 29-03-2005 06:57 |
|
|
Jag får också tacka för en trevlig helg där man bla träffat nya wankel vänner svenska som norska,en bonus är att personer som man bara har snackat med här på forumet och i telefon har fått sig ett ansikte.
Extra kul hade man på eftermiddagarna när man började bli trött och inte kunde behärska sig riktigt vilket bla Volvo raggarna råkade ut för [}] .
En annan historia som många missade var när jag erbjöd sponsring av tändkablar åt Subaru nissarna så att dom kan få motorerna att gå rent [:I] .
Vi hade även en landskampen i 3 kamp mellan Sverige (Blennow och Gabbi) och Norge (Roy och Glenn) och för er som missade denna så kan jag meddela att Sverige vann överlägset efter en hård avslutning där Glenn missuppfattade helt och försökte slå sönder stocken som vi skulle skulle slå ner spik i.
Det togs en del bilder på grejorna där uppe i montern och några av dessa kanske inte är lämpliga här men skit samma [8D] .
Roys cosmo
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0484.JPG[/img:3d11be3a6e]
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0485.JPG[/img:3d11be3a6e]
En Alien [] .
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0483.JPG[/img:3d11be3a6e]
Magnus agerar lärare för en missförståd fotograf.
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0482.JPG[/img:3d11be3a6e]
Blennow junior (Hampus) hörde att det är viktigt att sitta rätt när man kör racer bil.
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0486.JPG[/img:3d11be3a6e]
Gzons hobbyrum.
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0501.JPG[/img:3d11be3a6e]
Pär fick klagomål på putsen vilket han snabbt fixade.
[img:3d11be3a6e]http://www.wankeltrim.se/docs/images/projekt/DSCN0488.JPG[/img:3d11be3a6e]
ETT STORT TACK TILL ER ALLA. |
|
Författare |
|
Lundh
Användare
Hemort: Hökerum
Registrerad: 05.02.03 |
Publicerat datum: 29-03-2005 09:23 |
|
|
Du är bara avundsjuk för jag hadde en hel bil med mig[][] |
|
Författare |
|
Hagge
Användare
Hemort: Jönköping
Registrerad: 16.02.03 |
Publicerat datum: 29-03-2005 09:54 |
|
|
Ja får instämma till att det var en riktigt trevlig helg.
Skit att jag missade bilstereobrudarna..... |
|
Författare |
|
Molehill
Användare
Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03 |
Publicerat datum: 29-03-2005 10:10 |
|
|
quote: Originally posted by Lundh
Du är bara avundsjuk för jag hadde en hel bil med mig[][]
Jag är iaf avundsjuk på att du hade en hel bil med dej![][]
Han inte in på måndag pga att morfar hade fräckheten att fylla 80, så det va bara stanna hemma å fira... |
|
Författare |
|
Sentic
Användare
Registrerad: 16.05.04 |
Publicerat datum: 29-03-2005 10:57 |
|
|
kanonmonter killar, speciellt kul med cosmon.
gzons motorputs blänkte fint och gabis bil såg hotfull ut, trots att huven var stängd. bra jobbat! |
|