Författare |
Den stora: "Hetsa Hackistråden!!" |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 04-07-2005 12:11 |
|
|
Hackis är ju en man som gillar när det svänger som vi alla vet, men på wankelkaffet lät han inte som omöjlig att övertala till rattlåsracing på Säve.
Det har ju varit lite klent med wankel på strippen i år och en icke överladdad wankel i bakhjulsdrivet skulle vara kul att se på Säve, allra helst då Hackis.
|
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 10-07-2005 15:56 |
|
|
Nu infinner sig frågan hur det går för Hackis med kopplingsproblemet.
Hur går det Hackis? :roll:
|
|
Författare |
|
Hackis
Användare
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 11-07-2005 07:36 |
|
|
Det är numera löst. En ny huvudcylinder och en ny slavcylinder dök upp från Mats i förra veckan. Nytt hydraulrör (bromsrör) hämtades från HCJ och en bromsslang från någon slags Peugeot visade sig passa och införskaffades från Biltema (tillverkad av Semperit).
Satte dit delarna, luftade systemet och tog en sväng runt kvarteret. Den gick fint måste jag säga! Sen var det tyvärr slut på tillgänglig tid och jag fick åka hem.
I helgen har vi varit på Sportvagnsmeeting på Ring Knutstorp så något körande har det inte varit tal om.
Tänkte ta loss insuget, borra och gänga ett hål för vaccumanslutningen till bromsservot ikväll, modifiera och montera värmeskyddet för grenröret samt sätta i lambdasonden. Sen är det bara att börja försöka bestycka upp förgasaren och köra in motorn.
Det faktum att det garanterat blir gott om övertidsarbete på jobbet denna vecka så innebär det att jag inte har en chans att ha bilen inkörd och klar till denna helg. Tyvärr! Det hade varit kul.
Göran Hackman, Göteborg
Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt" |
|
Författare |
|
Nyström
Användare
Hemort: Gagnef
Registrerad: 26.06.03 |
Publicerat datum: 11-07-2005 14:35 |
|
|
ja kommer och skruvar åt dig på fredan... NATTEN är lång
"GangZingers"
Emanuel Nyström smiskar rx7 i världsmetropolen Gagnef
"I Felix spår för framtids segrar" |
|
Författare |
|
Hackis
Användare
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 12-07-2005 05:14 |
|
|
Tack för erbjudandet!
Nu sitter i alla fall alla delar på avsedd plats och allt verkar fungera utmärkt!
Jag och en kompis (som för övrigt äger en RX-3 med 13B och 48IDA, parkerad i Vålberg) slog på lambdasonden och gav oss ut och provåkte. Grundbestyckningen visade sig vara riktigt bra (gjord av Jörgen Blennow), så det handlar mest om finjustering. Tyvärr hade klockan hunnit bli sent redan innan vi började med bilen så vi körde inte mer än några kilometer men kul var det.
Får se om jag kan klara mig ifrån övertid så jag hinner köra något idag. Någon körning på Säve i helgen blir det dock inte, fast jag kanske kommer dit i alla fall. Vi får se vad \"regeringen\" bestämmer! :wink:
Göran Hackman, Göteborg
Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt" |
|
Författare |
|
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 12-07-2005 10:01 |
|
|
[quote:77793244d9=\"Hackis\"]Tack för erbjudandet!
Nu sitter i alla fall alla delar på avsedd plats och allt verkar fungera utmärkt!
Jag och en kompis (som för övrigt äger en RX-3 med 13B och 48IDA, parkerad i Vålberg) slog på lambdasonden och gav oss ut och provåkte. Grundbestyckningen visade sig vara riktigt bra (gjord av Jörgen Blennow), så det handlar mest om finjustering. Tyvärr hade klockan hunnit bli sent redan innan vi började med bilen så vi körde inte mer än några kilometer men kul var det.
Får se om jag kan klara mig ifrån övertid så jag hinner köra något idag. Någon körning på Säve i helgen blir det dock inte, fast jag kanske kommer dit i alla fall. Vi får se vad \"regeringen\" bestämmer! :wink:[/quote:77793244d9]
He he, jag tror INTE att brorsan använde sig av lambada när han listade ut bestyckningar på den gamla goda tiden. Nästan så att man blir stolt över han.
Synd att Göteborg är så himla stort, alla fönster i lyan har stått öppna ett par dar. Jag hörde ingen wankel som var ute och testkörde, hemma i byn kvittade det var man befann sig. Brorsans RX-3 hördes ändå när han var ute och testade.
|
|