Författare |
Bankörning Gelleråsen Söndag 1/10 |
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 20-09-2006 06:37 |
|
|
Ja nu arrangerar Kolsva MS sin årliga prova på banracing med gatbilar samt burbilar på Gelleråsen 1 mil norr om Karlskoga kul vaa!? . Körning mellan 9-18 och det kostar 400 kr för icke medlemmar. Nu hoppas jag och många med mig att det blir bra uppslutning med FB,FC samt FD bilar, även andra märken är givetvis välkomna!
För mer info kolla www.kolsvams.com samt rejsa.nu
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse |
|
Författare |
RE: Bankörning Gelleråsen Söndag 1/10 |
Lennart
Användare
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 20-09-2006 14:24 |
|
|
Om man får åka "vagnbok" ska jag dit. Åker i så fall Lördag eftermiddag och sover över Scandic Väst Örebro. Fler som sover över??
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 18:09 |
|
|
Idag fick Lasse W tag på folk på Kolsva MS och vi är välkomna till Gelleråsen kl. 08,00 för bes. av bilar och förarmöte. Därefter körning i ett par grupper eftersom de räknar med att många kommer. Lasse och jag åker dit på Lördag kväll för att vara fräscha Söndag morgon.
Fler som ska åka, det är bara att åka dit, pröjsa 400:- och köra.
rx-7r, Rx-8r, kom loss en sista gång före vinteruppehållet.
Si u !!
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Publicerat datum: 25-09-2006 21:31 |
|
|
Upprop till alla banfrälsta eller wanna be a racer! Detta är en av de sista chanserna att få prova på bankörning runt Gellleråsen i år. Jag förstår bara inte vart alla ägare till främst FC samt FD håller hus då det erbjuds bankörning en hel dag för en rimlig peng (400 kr)? Jag har kört bana 6 ggr i år ock inte träffat en enda RX-7 ägare på banan! Jag bönar och ber please kom och utmana mig på Åsen på Söndag
/Lasse
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 26-09-2006 02:15 |
|
|
Är väl så enkelt som att de inte är intresserade?
|
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 26-09-2006 06:08 |
|
|
Dom känner väl trycket. Hehe. Eller dom kanske är rädda för Råttor och hoppar upp på stolar och ssssssssssskkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkeeeeeeeerrrrrrr.
Nja, vi är inte farliga, egentligen är vi snälla pojkar som kommer med Råttor och vill jaga dom runt banan för att få våran matbit när vi kört hela banan rått.
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Publicerat datum: 27-09-2006 21:58 |
|
|
Snart är det Söndag och SMHI lovar fint väder Nu triggar jag er RX-7 ägare att den som helt inofficiellt sätter en snabbare tid än min RX-8 bjuder jag på en gratis RotoTest effektbromsning med effekt certifikat!! Får vi nu se lite RX-7 samt RX-8 på Gelleråsen på Söndag?? Hoppas även på lite publik så klart
/Lasse
|
Författare |
Galaxi
Användare
Hemort: Södermanland
Registrerad: 13.09.03 |
Publicerat datum: 27-09-2006 22:17 |
|
|
Jobbar
Eriks Mazda RX7 -84 Streetportad 13B med weber 48 dco
Projekttråd: http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?forum_id=39&thread_id=6090
Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
http://nosc.worlddisease.net/
IRC: #mazdaklubben.com @ efnet |
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 28-09-2006 11:58 |
|
|
Galaxi skrev:
Jobbar
Å vad tror du vi gör på banan, solar oss, nääää vi jobbar som f-n hela dagen.
Bjud chefen på något riktigt extra ( banåka på Gelleråsen) och jag är övertygad om att du får en kraftig löneförhöjning under resans gång. Starta förh. när du kör som lugnast, och öka farten när du märker att han är svårförhandlad. När chefens ansiktsfärg ändras från illröd mot blå trycker du dit sista spiken och förh. är klar. Du vet, delad glädje är duddel glägje. Du får stor löneförhöjning och han känner verkligen att han kom undan med livet i behåll.
|
Författare |
christer
Användare
Registrerad: 12.07.03 |
Publicerat datum: 28-09-2006 17:34 |
|
|
lasse
bara rx-7?? räcker det inte med vilken wankel som helst??
wankel seven
|
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 28-09-2006 19:18 |
|
|
christer skrev:
lasse
bara rx-7?? räcker det inte med vilken wankel som helst??
wankel seven
Sorry Lasse! Självklart räcker det med vilken Wankelbil som helst, WV- wankel eller Ferrari Wankel är alla välkomna och alla wankelvänner, för dagen utan Wankel men med bil, alla är välkomna till det stora mötet på Gelleråsen där det snackas Wankel eller bara tittas på Wankel och andra bilar. Si u gais !!
|
Författare |
Galaxi
Användare
Hemort: Södermanland
Registrerad: 13.09.03 |
Publicerat datum: 28-09-2006 21:42 |
|
|
Lennart skrev:
Galaxi skrev:
Jobbar
Å vad tror du vi gör på banan, solar oss, nääää vi jobbar som f-n hela dagen.
Bjud chefen på något riktigt extra ( banåka på Gelleråsen) och jag är övertygad om att du får en kraftig löneförhöjning under resans gång. Starta förh. när du kör som lugnast, och öka farten när du märker att han är svårförhandlad. När chefens ansiktsfärg ändras från illröd mot blå trycker du dit sista spiken och förh. är klar. Du vet, delad glädje är duddel glägje. Du får stor löneförhöjning och han känner verkligen att han kom undan med livet i behåll.
Hahahaha!
Om min chef ändå bryde sig om oss skulle det vara kul!
Eriks Mazda RX7 -84 Streetportad 13B med weber 48 dco
Projekttråd: http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?forum_id=39&thread_id=6090
Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
http://nosc.worlddisease.net/
IRC: #mazdaklubben.com @ efnet |
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Publicerat datum: 28-09-2006 21:53 |
|
|
Om vi säger så här! En klass för Mazda karossbilar med eller utan rörchassie där tävlar ni mot mig. Klass 2 Icke Mazda bilar fri trimning samt chassie modifiering "Lilla Formel 1" Minimum deltagare i klass 1 är 5 st för att det ska bli en "inofficiell" tävling och att vinnaren där vinner Rototest bromsning. Klass 2: Minimum 3 bilar där vinnaren vinner en RotoTest bromsning. Jag tycker detta borde verka intressant för ni har väl inte ställt av era wankelbilar ännu
/Lasse
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 28-09-2006 22:06 |
|
|
Lasse wankel skrev:
Om vi säger så här! En klass för Mazda karossbilar med eller utan rörchassie där tävlar ni mot mig. Klass 2 Icke Mazda bilar fri trimning samt chassie modifiering "Lilla Formel 1" Minimum deltagare i klass 1 är 5 st för att det ska bli en "inofficiell" tävling och att vinnaren där vinner Rototest bromsning. Klass 2: Minimum 3 bilar där vinnaren vinner en RotoTest bromsning. Jag tycker detta borde verka intressant för ni har väl inte ställt av era wankelbilar ännu
/Lasse
Det ska bli kul, undrar vilken klass man hamnar i. Hehe.
|