Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar January 01 2025 14:23:11
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Wankelmotorer i allmänhet
Sida 2 av 2 < 1 2
Författare
Arvika
Administratör

Redigera

Hemort: Ekerö, Stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 28-09-2004 19:53
quote:
Originally posted by BLENNOW

quote:
Originally posted by Arvika

Jag kör hem den till dig för 45´, Mats!

Räknar man om Hoffmans pris till Svenska kronor så tar han mellan 32,000-42,500 Skr för en komplett,priset varierar som sagt lite beroende på tillgången.

Ja du Jörgen...
Ta snittet på det, dvs 37250:- + tull & moms så hamnar man väl ganska nära 45´ ELLER?

Som svar till gzon; Det beror naturligtvis på vilken sportgren man kör... För mig som åker(vill åka) rallycross så är det inga problem. I reglementet så står det; motor av samma fabrikat, dvs en FB med Renesis eller varför inte en 20B är inget problem!
tresking@msn.com http://www.rx7.se/
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 29-09-2004 07:43
quote:

quote:
Originally posted by BLENNOW

quote:

Jag kör hem den till dig för 45´, Mats!

Räknar man om Hoffmans pris till Svenska kronor så tar han mellan 32,000-42,500 Skr för en komplett,priset varierar som sagt lite beroende på tillgången.

Ja du Jörgen...
Ta snittet på det, dvs 37250:- + tull & moms så hamnar man väl ganska nära 45´ ELLER?

Då åker man till Hoffmann och hämtar den själv ,sen på hem vägen så är det upp till köparen om han vill spara pengar eller gå in till tullen och deklarera sin motor.
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
Arvika
Administratör

Redigera

Hemort: Ekerö, Stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 29-09-2004 16:13
Ja du Jörgen, är det avundsjuka som lyser igenom?
Inte står du väl i garaget och filar på motorer gratis?
Jag har helt öppet deklarerat för de som köpt motorer genom mig att jag tar upp priset, också hur mycket!!! Skulle du göra det?
Detta gör jag bara för att själv kunna förverkliga min dröm om att få köra 20B i rallycrossen!
Det borde också i längden gynna dig som motorbyggare, mer Wankel på banorna bör väl öka intresset och i förlängningen generera mer jobb åt er som bygger motorer...
Så Please, sluta gnäll!
tresking@msn.com http://www.rx7.se/
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 01-10-2004 21:31
quote:

1.Ja du Jörgen, är det avundsjuka som lyser igenom?
2.Inte står du väl i garaget och filar på motorer gratis?
3.Jag har helt öppet deklarerat för de som köpt motorer genom mig att jag tar upp priset, också hur mycket!!! Skulle du göra det?
4.Detta gör jag bara för att själv kunna förverkliga min dröm om att få köra 20B i rallycrossen!
5.Det borde också i längden gynna dig som motorbyggare, mer Wankel på banorna bör väl öka intresset och i förlängningen generera mer jobb åt er som bygger motorer...
6.så Please, sluta gnäll!

1.Nä de e de inte,jag bara upplyser dom som söker motorer att det kanske finns ett billigt alternativ.
2 Givetvis inte.
3 Bra, Jätte bra!! Ja då och dessutom innan jag gör affär.
4 Kul om du får igenom din önskan.
5 Ju billigare motor desto mer intresse,ärligt talat så tror jag inte wankeln kommer att slå pga alla restrektioner samt all osäkerhet om vad som är tillåtet \'tyvärr\'.
6 Jag gnäller inte utan jag säger bara som det är.
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
niklas
Användare

Hemort: Arvidsjaur
Registrerad: 16.08.04
Publicerat datum: 01-10-2004 21:52
Håller med Jörgen om det där med restriktioner för vi ska nog vara glada så länge vi får åka rallycross och räkna med en koefficent på 1,5 för det har svängt bra mycket tidigare och nu har ju straffvikten kommit också så vi ska nog försöka vara glada så länge vi får ha det så här.
För ett tu tre så har någon på bilsportsförbundet kommit på att dom ska räkna om wankeln igen och då vet man aldrig hur det ser ut...
http://www.lmlrc.se
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 01-10-2004 22:18
Svensk motorsport är på väg in i ett kompakt mörker. Bäst att de som kör wankel ruskar om seriöst innan det ballar ur fullständigt!
Författare
FB
Moderator

Redigera

Hemort: Aneby
Registrerad: 11.08.03
Publicerat datum: 02-10-2004 16:19
Lite offtopic, men...

Kommer inte ihåg om det redan har sagts, men oavsett så funderade jag lite kring den eventuella möjligheten att få till en offensiv gentemot landets motormedia och då företrädelsevis TV!

-Combat, är du på nåt sätt tjenis eller har nån slags kvasikontakt etablerad med Peter på Motorjournalen? Du har ju som jag förstått det redan härjat en del i diverse sammanhang, eller!? [smiley]

Detta har förmodligen redan dryftats, men då passar jag på att väcka frågan igen. Vad jag har i åtanke är ett reportage om wankeldriven rallycross framförallt i grannlandet, men även här hemma. Peter verkar ju gilla att åka fort på bana och om man ska ta dom som testat på orden, så är ju en RX-7a förbannat kul att köra i rallycross-sammanhang!!! Risken är alltså att han skulle gilla upplevelsen.

Om något syns i teve och dessutom i positiva ordalag så är genomslagskraften ENORM! Wankelmotorns existens inom t.ex. rallycross är ju hotad och efterfrågan bland gemene man är minimal eftersom vi svenskar är livrädda för allt som är annorlunda och därför hellre väljer att följa strömmen och köra Volvo... (aningen grovt generaliserat, kanske?!?)
Vad vi behöver är alltså att skapa efterfrågan och det är ju så enkelt att \"syns du inte finns du inte\". Om du däremot syns i TV, så finns du, och dessutom på riktigt!!!

Bara en tanke.

/FB
elfarbror@hotmail.com http://www.rx7gtr.se
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 02-10-2004 22:22
Ja du Aneby!

Jag är inte bundis med NÅGON, jag är en genuin enstöring men!

Jag har faktiskt föreslagit Peter Sundfeldt att han kanske borde göra ett försök att få till en körning i Mikael Mohlins banracer. Han skulle ha det i åtanke.
Författare
Hackis
Användare

Redigera

Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 04-10-2004 04:28
quote:
Originally posted by Combat

Jag har faktiskt föreslagit Peter Sundfeldt att han kanske borde göra ett försök att få till en körning i Mikael Mohlins banracer. Han skulle ha det i åtanke.

Det har jag också...
http://www.kokos-racing.com
Sida 2 av 2 < 1 2
Gå till Forum:
Våra sponsorer!

Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn