Jo
Många har skrivit tidigare om olika saker vad som gäller avgassystem byggande, och självfallet är Mattson värst, men för avancerad...[]
Min fråga är hur mycket kan ett 3tums rör flöda när det gäller avgaser och de flöde som den flödar...hur mycket Kw motsvarar det??
jag hade 3,5 tum tidigare (en dämpare)nu har man klivit ner till 3 tum (2 dämpare) och bilen är inte lika pigg som för plus att den inte laddar lika mycket[!]
Det gick inte att åka med det system som jag hade...alla man kände börja ogilla en markant så jag tänkte att det är lägge att komma hem vid KL 01:00 med lite tystare bil då kanske man sliper alla konstiga blickar dagen efter[8D][8D]
Men då får man en bil som går Blääää[V]
Vad ska man göra så att bilen går bättre???.. ska man behöva skruva lite på wastegaten så den inte öppnar för tidigt...[]
oerhört gammal tråd, men jag försöker mig på ett svar ändå, skruva på wastegaten, eller kör en laddtrycksstyrning. Minskningen av dimentionen på avgaset gör att mer av flödet tar vägen genom avgaserna, det följer minsta motståndets lag
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.