har funderingar på att kör wankelmotorn(13 baklänges . de fördelar jag ser är att jag får perfrei port på insuget och avgas porten hamnar i gaveln och med för att avgas port och insugsport inte är öppna samtidigt som fallet med traditionell perferiport på både avgas och insug, viket borde medföra att den kan gå på tomgång. perferiport borde ge ett högre flöde än tidigare.
oljepumen kommer gå åt fel håll, tänkte lösa de genom kugghjulsdrivning ist för kedja.
problem som jag funderar över:
tändningen, främst kanalerna från stift till rotorhuset. bör gå att fixa så att de leading och trailing stifftet får sin kanal utformad som de ska, men skulle var intressant om någon kunde ge en förklaring till varför de se ut som de gör..
har en teori om att tändningen skulle sprida sig över från expansionsfasen till komrissionsfasen och antända den vilket genererar en för tidig antändning. startar inte då den kommer göra bakslag.. rätta mig om jag har fel.. bara en teori
Har inga problem med en motor som gå åt fel håll då jag har en porschelåda, där man vänder på diffen så att kronhjulet hamnar på andra sidan pinjongdervet. När man vänt på diffen så är det bara att montera en motor som roterar åt andra hållet!