Hur funkar det här med torrsump?
Fördelar?
Nackdelar?
Hur konverterar jag?
Anledningen till att jag frågar är att vill flytta bak motorn så mycket som möjligt för att få vikten bakom framvagnen och då är oljeröret inuti original tråget ivägen.
Sidofråga: Nån som vet om man kan special-beställa krängningshämmare? Det skulle oxå lösa problemet. Då menar jag inte tuffa krängningshämmare till fjädertornet utan byta ut de originala som sitter i höjd med styrstång.
Jasså du monterar dina kränghämmare på fjäderbenstornen tony, Där brukar jag montera fjäderbenstag istället men vi är ju alla olika. []
Du kan ju bygga en typ av halvtorrsump annars. Så att du kör med ett lågt oljetråg och pumpar upp oljan till en separat behållare och låter det självrinna ner i oljepumpen med rör/slang från behållaren. Det borde gå tycker jag.
quote:Originally posted by Tegheim
Hur funkar det här med torrsump?
Fördelar?
Nackdelar?
Hur konverterar jag?
Anledningen till att jag frågar är att vill flytta bak motorn så mycket som möjligt för att få vikten bakom framvagnen och då är oljeröret inuti original tråget ivägen.
Sidofråga: Nån som vet om man kan special-beställa krängningshämmare? Det skulle oxå lösa problemet. Då menar jag inte tuffa krängningshämmare till fjädertornet utan byta ut de originala som sitter i höjd med styrstång.