tänker inte göra en evighets tråd om vad vi kör på för oljor, utan försökahålla tråden till just denna oljan.
hade tänkt köra 7:an på denna, då jag blev övertygad av försäljaren hos den lokala bildelshandeln.
castrol skriver att det ska vara en olja för racing och trimmade motorer.
enligt försäljaren skulle den ha bra förmåga att fastna på väggarna och inte förbrännas eller koxa.
hur är det med smörjningen av husen, den oljan ska väl inte förbrännas?
tror ni att den är så bra som jag har fått det uppmålat eller bara ett försäljningsknep för att lura motorburna ungdomar?
brukar ju vara så att man får vad man betalar för och då borde denna vara väldigt bra
Publicerat datum: 28-11-2006 23:48
Olja igen för wankel lite snabbt:
*ska kunna förbrännas
*ha god vidhäftningsförmåga
*bra skydd vid extrem bensinutspädning (vid insugsportarna mao)
Frågan är du hur edge förhåller sig på dessa områden mot GTX3.
Kör man mycket på bana vill man ha en helsyntet XXw-50 eller XXw-60 olja för att inte turboaggen ska slita ut oljan i förtid. (har man inte då ombyggd omp så kan man om man har otur förloga skuddet vid insugsportarna, MEN en sliten olja skyddar inte lika bra som en ny heller)
Om du orkar hålla dig i vinter ska jag faktiskt göra ett oljetest och testa en massa olika oljor och sen publicera resultaten.
Detta låter mkt intressant Dizzy! Jag har själv låtit ett oberoende företag ta analys samt göra oljeprov mellan 2 tävlingsoljor för 2 år sen. Jag ställer gärna upp som ide kläckare samt till viss del sponsor för olje projektet om det kan vara till hjälp.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.