Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 02 2024 06:07:52
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Wankelmotorer i allmänhet
Författare Sätta ihop en wankel??
QIX
Användare

Inlägg: 5
Hemort: Östersund
Registrerad: 15.02.07
Publicerat datum: 18-02-2007 12:35
Hej. Är väldigt färsk inom wankel Och behöver nu hjälp.

Det ligger till så att jag har precis flyttat upp till Östersund från Jönköping och skaffat mig mitt drömjobb här uppe som bilbärgare. Och när jag va i chefens garage så såg jag 3 st 13b motorer bland alla folkrace delar. Så ja frågade chefen va han skulle me dom till o han sa att dom att de skulle vara kul o sätta ner dom i folkrace bilar.. men till det stora problemet.. Dom är helt isärplockade. Och han vet inte hur man sätter ihop dom. Så då tänkte jag om jag kunde fåtag på tex: sprängskiss lr någon bra guide om hur man sätter ihop dessa motorer. Alla delar ska vara nyrenoverade förutom Apexitätningarna. Eftersom ja inte vet hur dessa ska se ut så e det inte så lätt för mig att kolla om dom är i bra skick. Men vad skulle sånna nya kosta?

Hoppas att jag inte skrev för mycket nu bara.. Önskar att någon lr några kan hjälpa mig att lösa detta problem.

Mvh Marcus


Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
LindeMan
Användare

Inlägg: 248
Hemort: Hammarstrand
Registrerad: 05.04.06
Publicerat datum: 18-02-2007 14:47
Välkommen upp till Jämtland, får man fråga vilket ftg du jobbar åt? norsken kanske
prince_adde@hotmail.com www.lindensmotorsport.se
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
LindeMan
Användare

Inlägg: 248
Hemort: Hammarstrand
Registrerad: 05.04.06
Publicerat datum: 18-02-2007 14:48
eller hos bröderna sandmark, fast de e ju mest rally hos dom
prince_adde@hotmail.com www.lindensmotorsport.se
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
QIX
Användare

Inlägg: 5
Hemort: Östersund
Registrerad: 15.02.07
Publicerat datum: 18-02-2007 19:38
LindeMan skrev:
Välkommen upp till Jämtland, får man fråga vilket ftg du jobbar åt? norsken kanske


Tjena.. ja jobbar hos Norsken.


Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
Björn
Användare

Redigera

Inlägg: 271
Hemort: Linköping/Östersund
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 19-02-2007 20:36
Hehe.. kalasbra att det händer något med de motorerna jag sålde till honom smiley
Har de portats något? Vad hände med Hans-Olavs plan att sätta ner en motor i en V4? Har han förkastat den? Var tänker du sätta motorn när du väl får ihop den?


Björn Eriksson
RX4 -74 Såld
RX4 -75 Såld
RX4 -76 Streetport, IDA48, TURBO, 2xMSD6A, RB Svänghjul/ Tryckplatta/ 4 puckad lamell.
152480116 bjornderiksson@hotmail.com
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
QIX
Användare

Inlägg: 5
Hemort: Östersund
Registrerad: 15.02.07
Publicerat datum: 20-02-2007 16:26
Björn skrev:
Hehe.. kalasbra att det händer något med de motorerna jag sålde till honom smiley
Har de portats något? Vad hände med Hans-Olavs plan att sätta ner en motor i en V4? Har han förkastat den? Var tänker du sätta motorn när du väl får ihop den?


Tjena Björn.. Jag har inte gjort nått vid dom än men så fort ja har skaffat mig kunskap nog så ska ja sätta klona i dom.. Ja kommer bara att hjälpa honom att sätta ihop dom så ska dom.. Tanken e ju att dom ska ner i V4.. Då kan ja ju passa på att fråga dig va som e gjort me dom o va du säger att behövs göras me dom.. Jag har ju bara pillat lite me wankel i skolan när ja väl gick där.. så ja har ju inte så mycket kunskap om dom.. Men men vill ju alltid lära sig mer..

Mvh Marcus


Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
Björn
Användare

Redigera

Inlägg: 271
Hemort: Linköping/Östersund
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 21-02-2007 22:25
QIX skrev:
Tjena Björn.. Jag har inte gjort nått vid dom än men så fort ja har skaffat mig kunskap nog så ska ja sätta klona i dom.. Ja kommer bara att hjälpa honom att sätta ihop dom så ska dom.. Tanken e ju att dom ska ner i V4.. Då kan ja ju passa på att fråga dig va som e gjort me dom o va du säger att behövs göras me dom.. Jag har ju bara pillat lite me wankel i skolan när ja väl gick där.. så ja har ju inte så mycket kunskap om dom.. Men men vill ju alltid lära sig mer..

Mvh Marcus


Jag köpte på mig 2 rx-4smileyr för att få tag på några motorer bara för att skruva isär så jag kunde se hur de funkade. Har för mig att i den första hade ramlagret bränt fast i veven, den andra (som hade gått senast) verkade vara ok förutom att fjädrarna var trötta och den sista kommer jag inte ihåg hur den var. Det var lite cromsläpp i alla rotorhus.
Tror att H-O tog hjälp av Anders Nilsson för att plocka ut de gavlar och rotorhus som såg mest lovande ut och att han har planat gavlarna. Annars har jag ingen aning. Har en verkstadspärm liggandes med utförliga instruktioner på hopsättning av en motor. Har även en dvd från rotaryaviation där de sätter ihop en motor. Jag ska upp till Östersund någon gång i mars.
Du kan nå mig på 070-8188756.

/B


Björn Eriksson
RX4 -74 Såld
RX4 -75 Såld
RX4 -76 Streetport, IDA48, TURBO, 2xMSD6A, RB Svänghjul/ Tryckplatta/ 4 puckad lamell.
152480116 bjornderiksson@hotmail.com
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
QIX
Användare

Inlägg: 5
Hemort: Östersund
Registrerad: 15.02.07
Publicerat datum: 25-02-2007 19:38
Björn skrev:
QIX skrev:
Tjena Björn.. Jag har inte gjort nått vid dom än men så fort ja har skaffat mig kunskap nog så ska ja sätta klona i dom.. Ja kommer bara att hjälpa honom att sätta ihop dom så ska dom.. Tanken e ju att dom ska ner i V4.. Då kan ja ju passa på att fråga dig va som e gjort me dom o va du säger att behövs göras me dom.. Jag har ju bara pillat lite me wankel i skolan när ja väl gick där.. så ja har ju inte så mycket kunskap om dom.. Men men vill ju alltid lära sig mer..

Mvh Marcus


Jag köpte på mig 2 rx-4smileyr för att få tag på några motorer bara för att skruva isär så jag kunde se hur de funkade. Har för mig att i den första hade ramlagret bränt fast i veven, den andra (som hade gått senast) verkade vara ok förutom att fjädrarna var trötta och den sista kommer jag inte ihåg hur den var. Det var lite cromsläpp i alla rotorhus.
Tror att H-O tog hjälp av Anders Nilsson för att plocka ut de gavlar och rotorhus som såg mest lovande ut och att han har planat gavlarna. Annars har jag ingen aning. Har en verkstadspärm liggandes med utförliga instruktioner på hopsättning av en motor. Har även en dvd från rotaryaviation där de sätter ihop en motor. Jag ska upp till Östersund någon gång i mars.
Du kan nå mig på 070-8188756.

/B


Okk då vet ja lite mer om motorerna iaf. smiley skulle vara trevligt om ja kunde få en kopia av den dvd´n för det är väl lite för många sidor att kopiera i den pärmen lr? Måste sticka upp till hans garage o kolla igenom alla delarna.. tack för alla svar..
Mvh Marcus


Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Författare RE: Sätta ihop en wankel??
Jönsson
Användare

Inlägg: 553
Hemort: Djurås
Registrerad: 06.02.03
Publicerat datum: 28-02-2007 21:01
leta rätt på en lirare borta i stugun.. han brukar åka lite folkrace me Wankel.. brukar träffa han i motala..


Born free.. Taxed to death.. har gått i ide för övrigt...
11765711
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn