Hejsan, Vet inte om dehär är rätt ställe att posta på, men jag gör det ändå.
Jag har läst å hört å lyssnat på många saker ang Boostcreeps å liknande.
Jag har från början tänkt att montera en Racekat (från knightsports. 200cpsi)
men efter att ha pratat med Knightsports så tyckte dom inte att jag skulle göra det för dom hade haft en kund i europa som smält en av deras kat'ar..
Anledningen dom sa var att vi kör med mkt fetare mappar här, vilket gör att vi får högre värme i avgassystemen. Vilket i sin tur gör att man smälter katten.
Vad har ni för erfarenheter med Racekattar och Wankel i sverige. Det borde ju vara upp till den som mappar att göra så de funkar ändå? Eller är det så svårt att hålla nere temperaturen så det inte är nån direkt ide att köpa de.
Jag har kört 2000 mil med mitt Ferrita RX-8 system med 2.5" racekat.Tog bort katen i förra veckan och kunde konstatera att den såg frisk och nästan intakt ut förutom några smälta bikakor. Det är en 100 cells kat jag har.Som sagt om motorn går jättefett och kastar flames så förkortas livslängden, annars ser jag inga större problem bara man har en kvalitetskatalysator och inte mappat för rikt samt lågtändt.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.