jag hade en rx-4 tror det va 89 med 13b street portad swicher s81 turbo och weber 50 men jag provade även dellorto 48 och den svarade bättre på låga varv men motorn kroknade mycket snabbare så jag bytte till baka , men båda förgasarna är mycket bra . ett annat altenativ är att prova v-twinns MC förgasare typ hondas 1000 kubikare (4) st det kan nog bli mycket bra tror jag, har även kört en del med holly 465,och 550 men jag tycker det är skräp...
Publicerat datum: 28-05-2007 05:54
Intressant att höra. Jag föreställde mig att Dellorton skulle vara något bättre på lågvarv i och med att den har E-rör även för lågfarten.
Skulle vara intressant att testa på min sugmotor och se hur den beter sig med Dellorto.
RacingBeat ändrade ju tydligen E-rören på något vis för att justera blandningen. Fast jag har inte hittat någon info om exakt vad de gjorde och om det gällde både lågfart och högfart.
Den större nålventilen som du nämner Jönsson har jag också sett omnämnd någonstans. Kul att det finns folk som har lite delar liggande än...
Göran Hackman, Göteborg Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.