Hur stor skillnad är det egentligen förutom kubiken?
Tål de ungefär samma effekt?
Jag har nämligen en 12A som gått 6700 mil från -83, jag vill ha ungefär 350-400 hk meed turbo..
Är de nån idé att bygga på 12A eller måste jag köpa en 13B?
Den största skillnaden man märker på dessa motorer är att vridmomentet är mycket bättre i 13B motorn.Hållbarheten för dessa motorer är i princip den samma vid höga effekt uttag,det som oftast dödar en wankel är övervarv och dålig kylning av olja o vatten.De största skillnaderna på dessa två motorer är att 12A motorn tål högre varv bättre än 13B motorn men har sämre vrid samt lämnar mindre effekt.Att utgå ifrån en 12A och bygga en motor som lämnar 350-400hk är inte så enkelt som om man utgår från en 13B turbo.Det är inget omöjligt men jag hade nog satsat på en 13B motor,det finns säkert folk som är intresserade av din motor iom att den bara gått 6700 mil så den är nog inte så svår att sälja.
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.