Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 05 2024 20:58:59
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Resultat, tider mm
Författare Bänka halvoriginal S5
Kelimutu
Moderator

Inlägg: 1347
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 07-07-2004 09:01
Äntligen blev det av, jag körde rullande landsväg och allt såg bra ut ända tills det gick hål på min insugsbälg till turbon... som nu skall bytas ut till 3\" rakare för bättre flöde in i turbon, har vart på g länge att göra detta men inte blivit av. Hursomhelst, 212 hästar i motorn vid 0,4 bars laddtryck (lägre än original!) borgar för att det kommer att finna lite hästar i motorn när jag laddar lite mer - hade just kört en repa på alla varvtal coh justerat ned soppan med Paexi S-SFC då den gick för fett nästan hela tiden, och skulle just börja pressa lite mer när min remskiva till luftpumpen gjorde hål på bälgen - den ligger emot då min turbo är större än original och det finns därför inte lika mycket palts under huven....

En intressant grej var att vi klippte remmen till luftpumpen för att kunna mäta CO, och den stal 7-8 hästar.... så ska man trimma bör man plocka bort den helt och hållet, men jag vill ju vara laglig och komma ingeom besiktning så jag kommera tt sätta tillbaka remmen när jag är klar med mappning....

Annars gick motorn jättebra, stark och frisk hela tiden men original intercooler kommer helt klart att sätta stopp, trots ett antal ispåsar på den hela tiden så gick tempen upp otroligt snabbtpå högre varvtal.... 6-7000 varv så tog det bara några sekunder, men då får man tänka på at på gatan har man mycket bättre flöde av kalluft av fartvinden, det kan skilja 0.2-0.3 bar!!!
Därför är det viktigt att mappa med lite lägre laddtryck på rullarna, för annars poppar det upp direkt när man kör på gatan....

Bo hade liknande problem, och nu skall vi bygga TID-mod tillsammans och bänka sen igen!!!

Trimma är kul!
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 07-07-2004 09:08
Anar en halvt om halvt blodad tand där. Hmmm du skulle kanske ha låtit brorsan farit fram lite med slipstiftet när han renoverade motorn åt dig, för framtida galenskapers skull.
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn