Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar April 30 2024 17:35:09
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Resultat, tider mm
Sida 1 av 2 1 2 >
Författare Resultat.skvaller m.m från Mantorp EDPS posta här!
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 04:25
Vi på forumet vill gärna ha mkt info på den här tråden[8D]
Författare
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 13:08
Tegheim meddelar att han kört 12.64s_186.7 km/h i tredje repan kul o grattis! Gzon en 12.4s repa,sen problem med avslag efter 50m i en annan repa. Spinola kör konbana vill inte riskera maskin i dragracingen. Någon som har något mer att berätta[?]
Författare
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 07-08-2004 13:28
Snabb rapport, de skyldiga får fylla på med mer info eller rättelser senare.
Tegheim körde 12,62 187 km/h. Nu ska han lägga på slicks, få se om det blir bättre tider eller om han drabbas av samma öde som tidigare abiex och nu gzon?
Vadå nu gzon? Jo gzon körde 12,44 sen sköt han diffen!
Spinola driftade vilt i konbanan.
God uppslutning med wankelfolk enligt magnusrx7.

EDIT: Oj Lasse Wankel hann före, så går det när man mitt i skrivandet blir störd av telefonen! SLUTEDIT.
Författare
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 17:35
Tony! Räknde lite på din topspeed o fick fram följande: 187 km/h räcker till 11.3s! Jobba mer med chassie o däck! Effekt på bakhjulen:
350 dhk eller c:a 420 hk i maskin fränt!! Recept nr 2: Mer effekt i maskin till nästa år[smiley] Du måste ju ha den snabbaste T-2an även nästa år[8D]
Författare
Tegheim
Användare

Inlägg: 2805
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 18:06
Jaha, nu vet man hur det är att vara snabbaste FC:n! eller har jag glömt bort nån? Körde ifrån mattias med 2/100 [smiley] rätta mig om jag har fel...
Tider:
12,819 / 185,579km/h 60fot: 2,282
13,261 / 181,871km/h 60fot: 2,321 (rödlyktade)
12,628 / 186,701km/h 60fot: 2,171 (bästa)
13,021 / 185,879km/h 60fot: 2,476

Riktigt nöjd med dessa resultat, receptet för dagen var:
1 bar laddtryck
7500rpm-8000rpm
225/50-16 Pirelli Zero med 2.5kg däcktryck, alltså original ringar...

Saker att förbättra/nämna:
Diffens gummi-upphängning måste bort! Hjulen studsar hela ettan och ibland lite på tvåan. Pga detta så fick man ta det ganska lungt i starten.
Slicks!
Anars funkade bilen över förväntan! väldigt nöjd med den, mycket hänger ju på mig oxå!

Nu är det dags att korka upp seger-ölen! Ce Ya!!
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare
magnusrx7
Administratör

Redigera

Inlägg: 2001
Hemort: Gränna
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 19:24
Nu är jag med hemmma... fan va trött jag är.. och solbrännd..

Tack till alla vi träffade där.
Förutom nämnda reacputtar så sågs även wankelmats och Lennats (åkte Rx8 givetvis) Hagge med sin FD, Per från Borås träffade honom tyvärr ej såg bara bilen, Kim var där och övervakade sin dörr (som satt på Tegis vänstersida) och sen är det jag och namn.. Mats fyll i namn på den högerstyrda FD:n!

Osså lite kritik!
Bilsport.. man ska inte var elak men! Kvaliten på eventet var inget vidare.. vi som är vana vid \"riktig\" dragracing tyckte närmast det var skämmit.. och nu menar jag inte att det var bilarna som gick sakta..
Verkade som alla som jobbade med eventet var bakfulla.. ingen ordning på nån ting.. och allt gick som sirap!

Osså lite drifting.. detta kommer inte bli nån stor sport i sverige! I alla fall inte om man ska bygga på det som uppvisades idag! Ett gäng glada amatörer som sladdade mer på gräset än på asflaten.. Spinola .. du var bättre på att drifta när du körde konbana!! Hördes inte många positiva röster om detta...

Osså lite positivt! Gott jobbat Tegis! Äntligen lite lön för allt jobb och jävelskap!

Resan hem förtogs på gamla E4:an med taklucka av och fönster nere.. mycket skönt...

Nu ska jag duscha av mig all sololja och gå och sova.. imorgon väntar besök på \"Öa\" dvs Visingsö.. där är det flygplan som gäller.. blir nog inga wanklar men väl lite wanklebekanta!

Sov gott på er!
//magnus
3773006 magnusrotary@hotmail.com http://www.swedishrotary.com
Författare
Hagge
Användare

Redigera

Inlägg: 175
Hemort: Jönköping
Registrerad: 16.02.03
Publicerat datum: 07-08-2004 19:42
Hemma igen efter en trevlig dag !
Kul att träffa folket från forumet live.
http://home.swipnet.se/rx7
Författare
wankelmats
Administratör

Redigera

Inlägg: 2250
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 20:00
quote:
Originally posted by magnusrx7


Förutom nämnda reacputtar så sågs även wankelmats och Lennats (åkte Rx8 givetvis) Hagge med sin FD, Per från Borås träffade honom tyvärr ej såg bara bilen, Kim var där och övervakade sin dörr (som satt på Tegis vänstersida) och sen är det jag och namn.. Mats fyll i namn på den högerstyrda FD:n!


Förutom nöjet att träffa Magnus, Lennart och övrigt wankelfolk var det skitkul att få provköra Lennarts RX-8 en lite längre sträcka på landsväg [smiley][smiley][^][smiley][smiley], (och inte bara som tidigare i stadstrafik), trots 25 år med (otrimmade) wankelbilar känns det lite ovant med att vridet inte avtar i varvtalsområdet 7000-9000 varv [smiley][}smiley][smiley], så jag kan gissa att många journalister missat att använda det vid testerna. Tack igen Lennart!

Tack även Spinola för en härlig drifting-uppvisning på konbanan [smiley][8D][smiley], framkallade hjärtliga publikreaktioner som vida överträffade buandet under Bilsports reklamerade uppvisning av drifting. (Synd bara att jag vi gick om varandra under dagen.)

Högerstyrda FD:n tillhör Kimpa här på forumet, mer info om den här:
http://phobos.sytes.net/swr/topic.asp?TOPIC_ID=2049
http://www.nsu.nu
Författare
Molehill
Användare

Inlägg: 755
Hemort: Nässjö
Registrerad: 31.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 21:17
Måste bara säja grattis Tegis till en mkt bra tid, och
slutfart! Kul att det börjar lira nu!

Kul att träffa allt wankelfolk... missade tyvärr Wankelmats.

quote:
Per från Borås

Så det va Per från Borås FC som stod på utställningen!
Cirkulerade där ett tag för att kanske få syn på ägaren
och en titt under huven, kanske får nån mer chans på nån
kommande träff!?

quote:
Nu är jag med hemmma... fan va trött jag är.. och solbrännd..

Solbränd = Ont, det gör ont, det gör ont. Nästa gång ska jag ha med mej solkräm! Att man aldrig lär sej...
246784089 Molehill
Författare
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 07-08-2004 21:29
Kul att höra att alla är (nästan) nöjda med dagen på Mantorp! Vad jag undrar just nu är hur gick det för Gzon? Haveri, strul eller bara oflyt?
Författare
gzon
Användare

Redigera

Inlägg: 2171
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 09:01
Ja de var min sista åktur till mantorp med 7:an. Min oflyt började redan kl 22.00 fredag. Styrboxen raderas och jag får mappa om hela bilen ensam mitt i natten. 06.40 lördag morgon går jag glad ut och startar bilen som dör efter 1 sekund. efter några minuters sökande en säkring som gått och givetvis en lustig modell jag inte har. En kabel fixade dens jobb (dubbelsäkrat). Väl på väg upp märker jag att soppan inte stämmer alls så jag mappar hela vägen upp och försöker få till laddtrycket.
repa 1: 12.8s 180km/h Doppade starten, missade 3:an och bränslemappen stämde inte alls.
Repa 2: 12.44s 189.5km/h Totalt hjulspinn i starten, felinställd boostcontroller, inte fullt ladd över 4500rpm.
repa 3: Soppan justerad, boostcontrollern fixad, gabi hjälper till att få ner värmen under huven på väg till plattan. Värmer däcken på 8000rpm på 2:an. Skickar iväg bilen med en bra start sen 4 hjulhopp......Pang.....rassel rassel.

12 timmar senare stod bilen i garaget och vi var äntligen hemma. Det måste nog ske ett under om ni ska få läsa om en gen3:a i superstage i vinter [smiley]
Författare
christian
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 1302
Hemort: Åland
Registrerad: 22.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 09:56
va va det som for då?
savv3 cricke82@hotmail.com http://www.savv3.com
Författare
gzon
Användare

Redigera

Inlägg: 2171
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 12:06
jag vet inte ännu men inget \"for\" utanför sina hus i alla fall. Låter som bakaxeln men har inte orkat kolla på bilen.
Författare
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 08-08-2004 18:09
Det var kul att man kom till Mantorp och dessutom hade trevligt sällskap på resa och på plats. (Sug åt er grabbar)Synd att en del bilar inte höll ihop i tävlandet men that`s life !!
Får se nästa år kanske man knäcker någonting själv. Ha Ha Ha Ha.
Kul !!! [8D][smiley][smiley]
Författare
magnusrx7
Administratör

Redigera

Inlägg: 2001
Hemort: Gränna
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 18:33
Vi ska ju inte glömma att det var långt många fler som körde sönder..
Tror det var en Seat som la hela banan med olja sedan det sa rassel och pling bland vertilar och stakar..
Såg en svart Lancia som mycket tidigt stog på släp..
En viss 911 med konstiga ventiler på motorhuven stog med domkaraft under bakvagnen hela dagen för att sedan åka släpvagn..
En 240 som vred av kardan och massor med bilar som mest poffade och small..

Nog tid att herrarna som körde dessa börjar fundera på vad dom håller på med.

Gzon o Gabbi > Har ni nån aning om vad om kör för bakaxlar mm i USA på sina \"gatbilar\"?

//Magnus
3773006 magnusrotary@hotmail.com http://www.swedishrotary.com
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 18:47
quote:
Originally posted by magnusrx7

Gzon o Gabbi > Har ni nån aning om vad om kör för bakaxlar mm i USA på sina \"gatbilar\"?

//Magnus

Dom flesta race bilarna åker med spole men om man vill kunna åka på gata så är det KAAZ som gäller om det skall hålla ihop.Om man vill åka med Torsen diff så har Guru motorsport tagit fram en som skall hålla enligt honom.
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
Tegheim
Användare

Inlägg: 2805
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 19:02
quote:
Originally posted by BLENNOW

quote:
Originally posted by magnusrx7

Gzon o Gabbi > Har ni nån aning om vad om kör för bakaxlar mm i USA på sina \"gatbilar\"?

//Magnus

Dom flesta race bilarna åker med spole men om man vill kunna åka på gata så är det KAAZ som gäller om det skall hålla ihop.Om man vill åka med Torsen diff så har Guru motorsport tagit fram en som skall hålla enligt honom.



Gäller detta även FC?
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 08-08-2004 19:19
quote:
Originally posted by Tegheim

quote:
Originally posted by BLENNOW

quote:
Originally posted by magnusrx7

Gzon o Gabbi > Har ni nån aning om vad om kör för bakaxlar mm i USA på sina \"gatbilar\"?

//Magnus

Dom flesta race bilarna åker med spole men om man vill kunna åka på gata så är det KAAZ som gäller om det skall hålla ihop.Om man vill åka med Torsen diff så har Guru motorsport tagit fram en som skall hålla enligt honom.



Gäller detta även FC?

Gäller även FC turbo.
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare
Kimpa
Användare

Inlägg: 528
Registrerad: 13.06.04
Publicerat datum: 08-08-2004 22:50

Varm dag! Kanon kul att träffa wankel folket live! För dom som undrar var det jag som stog i utställningen me ett \"ljudbygge\" som mest såg tragiskt ut i en höger styrd FD.
Hann inte umgås så mycket då jag var hjälp mekaniker till en grön evo 1:a som sköt kylar slangen i 1:a repan.
Åkte därifrån me en vinge mindre och en IC rikare hem. Tack Tegheim!!!
Beklagar Gzon:s missöde! Men jag diggar putsen och farten i bilen skarpt!
Författare
Torkel Stenqvist
Användare

Redigera

Inlägg: 375
Hemort: Finspång, Sweden
Registrerad: 12.10.03
Publicerat datum: 09-08-2004 05:28
Hej
Jag var där med mina två grabbar, körde alltså inte med 7:am.
Grattis Tegheim.
Sen tycker jag det var trist att Spinola inte fick köra alla rundor på banan; att folk inte kan fatta att man har en wankelbil för att ha roligt! Och Spinolas sväng runt banan var skit-kul.

/Torkel
Sida 1 av 2 1 2 >
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn