Ja då är man hemma efter en händelserik helg. I Lördags var jag med Alfa klubben på Mantorp och gasade 5 pass a' 15 min, jättekul o snabb bana.Vi var 100 bilqar inte bara Alfor utan Porsche 911, Honda NSX med 309 hk, Lancer EVO6 samt några andra märken. På förmiddagens första 2 pass åkte jag inofficellt 1,42.4s som bäst Efter lunch hade jag lite mer fokus och attack i åkningen så bästa tid blev 1.40,18s då kommer jag upp i enligt digitala hastigsmätaren 184 km/h vid 150m bromsskylten där jag bromsar hårt Bilen var på Mantorp mest överstyrd men gick lätt att parera tack vare den fina balansen Roligaste episoden föe dagen var när Honda NSXen fick 100 m försprång och då jag jagade honom runt banan i en time attack som slutade efter 4 varv då jag var endast c:a 40 m efter Hondan, hade hoppats på 10 varv men målflaggan kom ut p.g.a att dagen var slut. Kan verkligen rekommendera att lösa medlemskap samt köra med Alfa klubben, då medlemmarna där är trevliga och hjälpsamma! Summa summarum en mkt givande och rolig dag på Mantorp!
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse