Micke o jag kommer försöka joina 10s klubben med vår Mazda RX-4 N/A PP mettis maskin. Men först ska vi upp i bromsbänken 16-17/12. Då är det upp till bevis!
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Lasse wankel skrev:
Micke o jag kommer försöka joina 10s klubben med vår Mazda RX-4 N/A PP mettis maskin. Men först ska vi upp i bromsbänken 16-17/12. Då är det upp till bevis!
/Lasse
COOLT!!!!.... Ska ni köra helt NA och prestera en tia med rx4 eller ska ni mosa på massa lustgas???
För att ja kom fram till att bilen med förare startklar på plattan ska väga 1000kg och då ska du/ni ha 330+hk för att sätta en hög tia.
Glöm inte att lustgas inte är NA. lustgas = överladd!
Visst ska vi köra helt N/A men som sagt mettis. Mazdan vägde 848 kg på startplattan 2002 och nu är den lättad c:a 50 kg. Bilen kommer få en ny lack samt nya 9x 28" slicks. G-Force lådan behåller vi samt den tunga 9" bakaxeln. Får se vad ET blir 2007
/Lasse
Kan säga att jag inte är inblandad än i RX-4 bygget då Micke själv ska fixa bilen. Senare i sommar kommer vi lägga i motorn och förhoppningsvis kunna köra lite på sen sommaren.
Kimpas motor är prioriterad, men det finns ett antal motorer till jag jobbar lite paralellt med så att säga
/Lasse
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.