Författare |
´KÖPT´ Tipsa mig om en FIN RX7 innan jag ... |
stefanolsson69
Användare
Registrerad: 08.02.03 |
Publicerat datum: 05-02-2006 19:19 |
|
|
... köper på mig en MB Coupe eller något ännu värre!!!
Vill ha en ROSTFRI och FIN Mazda RX7 för en sisådär 25´ kontanta, gärna en Generation 2, eller varför inte en Generation 1 från och med 1984!!!
Vet ju med mig att det är en RX7 jag EGENTLIGEN vill ha ... men jag ÄLSKAR ju alla UDDA Japanska sportcouper, så SKYNDA ER innan jag köper på mig något som jag kanske kommer att ångra senare.
Har ju lyckats med bedriften att bli av med mina andra udda bilar (Subaru XT Turbo -86 och Honda Prelude -91) bara för att jag VILL och SKA köra wankel igen!
Har dessvärre hittat en annan rolig och udda japansk sportcoupe på blocket.se som jag är sugen på ... men det är som sagt, dessvärre INTE en RX7, så SKYNDA ER ... TIPSA MIG, NU!
På sätt och vis så är det ju RÄTT tid att köpa en RX7 nu ... ingen annan som vill KÖPA dem!
På sätt och vis så är det ju FEL tid att köpa en RX7 nu ... ingen jävel som SÄLJER dem!
Redigerat av stefanolsson69 datum: 11-02-2006 22:19 |
|
Författare |
RE: Tipsa mig om en FIN RX7 innan jag ... |
Janne
Användare
Hemort: Oslo/Åmål
Registrerad: 20.12.04 |
Publicerat datum: 06-02-2006 03:00 |
|
|
kolla in denna.
http://www.wankelregistret.se/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=18&thread_id=5416
Nu får det fanimej va bra med bilar.
RX3 Coupe´ -73 Herchel orange
RX3 Coupe´ -73 Blå (Donator bil)
RX3 Kombi -73 Herchel orange/omlackerad röd
Eunos Cosmo -91 Type S 20B
Pajero -85 2,5Td Bruksbil |
|
Författare |
stefanolsson69
Användare
Publicerat datum: 06-02-2006 09:03 |
|
|
Vi har redan haft kontakt med varandra, tidigt i höstas. Jag frågade om han var villig att byta sin RX7 mot min TOPPENFRÄSCHA XT, men det ville han inte ... (min XT rullar hos en entusiast uppe i Piteå nu)
|
|
Författare |
stefanolsson69
Användare
Publicerat datum: 06-02-2006 09:07 |
|
|
Jag har även varit i kontakt med den här bilen ... http://www.wankelregistret.se/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=18&thread_id=5403
... men mitt bud var en aning för lågt, ska se om jag kan skaka loss lite mer kulor. Bilen verkar ju FIN!
Redigerat av stefanolsson69 datum: 06-02-2006 09:13 |
|
Författare |
stefanolsson69
Användare
Publicerat datum: 10-02-2006 21:43 |
|
|
TACK!
En FC ... mer säger jag inte förrän jag har köpt den.
Lång resa blir det i allafall!
|
|
Författare |
RE: ´KÖPT´ Tipsa mig om en FIN RX7 innan jag ... |
Janne
Användare
Hemort: Oslo/Åmål
Registrerad: 20.12.04 |
Publicerat datum: 12-02-2006 18:10 |
|
|
då får man gratulera
Nu får det fanimej va bra med bilar.
RX3 Coupe´ -73 Herchel orange
RX3 Coupe´ -73 Blå (Donator bil)
RX3 Kombi -73 Herchel orange/omlackerad röd
Eunos Cosmo -91 Type S 20B
Pajero -85 2,5Td Bruksbil |
|
Författare |
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 12-02-2006 19:09 |
|
|
stefanolsson69 skrev:
HEMMA!
Kan säga att det INTE är en turbo ... ENDAST 150 kusar vilar under huven med andra ord. Bara o skita i !!! När du tycker den kännas slö så trimmar du bara lite
[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling
blennow@glocalnet.net
0708-145580 |
|
Författare |
stefanolsson69
Användare
Publicerat datum: 12-02-2006 19:17 |
|
|
NYTVÄTTAD OCH FIN!
Då har man varit ner i garaget och tvättat av bilen från allt vad salt och slask heter!
Tog sedan fram 150W lampan för att gå igenom bilen. Lös under bilen och runt alla hjulhus för att SE om det FANNS någon ROST! Och ...
... BILEN ÄR ROSTFRI!!!
Dock så finns det en liten bula bakom vänster hjulhus, höger dörrlist är borta (ligger sned och vind i bagaget), främre biten av höger framskärm är omlackad (samma kulör, men ngt, ngt nyansskillnad)! Ngt avgasläckage (tror jag???) under motorn???
Tja, är det inte värre än så ...
* Hur får man en sned och vind dörrlist att bli rak och fin igen, så att man kan sätta den på sin ursprungliga plats?
|
|
Författare |
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 12-02-2006 19:29 |
|
|
stefanolsson69 skrev:
NYTVÄTTAD OCH FIN!
Då har man varit ner i garaget och tvättat av bilen från allt vad salt och slask heter!
Tog sedan fram 150W lampan för att gå igenom bilen. Lös under bilen och runt alla hjulhus för att SE om det FANNS någon ROST! Och ...
... BILEN ÄR ROSTFRI!!!
Dock så finns det en liten bula bakom vänster hjulhus, höger dörrlist är borta (ligger sned och vind i bagaget), främre biten av höger framskärm är omlackad (samma kulör, men ngt, ngt nyansskillnad)! Ngt avgasläckage (tror jag???) under motorn???
Tja, är det inte värre än så ...
* Hur får man en sned och vind dörrlist att bli rak och fin igen, så att man kan sätta den på sin ursprungliga plats? Låter ju skt bra Listen är lätt att fixa !! Lägger du den plant och värmer försiktigt med en värme pistol så rättar den på sig
[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling
blennow@glocalnet.net
0708-145580 |
|