Författare |
Rotorer osv.. Till Combats Lucey! |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 15-06-2006 14:59 |
|
|
Stor galapremiär, Combats första köpesannons!
Arbetet med RX-4: an går framåt och nu måste diverse prylar inhandlas så att bilen kan komma ut på vägarna i sommar.
1. Jag är i ett skriande behov av rotorer till motorn, svårt att få driv o kompression i motorn utan såna jue!
De rotorer jag söker ska vara ifrån Mazda RX-7 FC N/A, alltså sexportsmotorn utan turbo från 1986 -88.
2. Söker även stötdämpare bak till Mazda RX-4 coupé 1976 om nu någon skulle ha nya eller väldigt fräscha sådana liggande till ingen nytta.
3. Vissa gummidetaljer till framvagnens p-ändar med mera, berätta vad ni har som ni vill bli av med.
4. Skulle någon råka ha en skapligt fräsch Weber 50 DCO till humant pris så gör jag vågen!
5. Behöver säkerligen mycket mer delar ändå, kanske MR Wankeltrim kan fylla på med mer saker som jag behöver i denna annons.
Snälla, hjälp er fattiga kassör att äntligen få igång sin kära RX-4, det går bra att svara här, PM eller Mail. bertblennow@wankeltrim.se
Det går även bra att ringa men INTE före klockan 14:00, man är ju nattarbetare och sover fram tills dess. 0735- 33 14 81
Har funderat på om jag skulle ge bilen ett namn, i Japan hette RX-4 Luce. Så man kanske skulle börja kalla den gröna för Lucey?
Redigerat av Combat datum: 15-06-2006 15:02 |
|
Författare |
RE: Rotorer osv.. Till Combats Lucey! |
Lennart
Användare
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 16-06-2006 08:55 |
|
|
Varför inte Green Lucey ??
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 16-06-2006 15:30 |
|
|
Lennart skrev:
Varför inte Green Lucey ??
Du har en poäng där, fast jag kastar om lite. Bilen kan numera kallas för Lucey Green, för- och efternamn på en bil kaxigt.
Söker även bränslepump samt tryckregulator, förslag mottages tacksamt.
|
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 19-06-2006 13:50 |
|
|
Jag tänkte ge mig ut på jakt efter en Weber 50 DCO. Rent logiskt bör det vara lättare att komma över 2 sådana, ingen annan här som ska köpa en sådan förgasare? Isåfall kan vi slå våra kloka huvuden ihop!
|
|
Författare |
wankelmats
Administratör
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 04-08-2006 15:30 |
|
|
Eftersom combin ska få hi-jackers så finns det nya bakre dämpare till övers.
Har skaffat på mig massor med annat till bilen, men har inte koll på vad som blivit flerdubbelt av, men en stor del av slitdelarna i alla fall.
/Mats
Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80 |
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Publicerat datum: 04-08-2006 16:26 |
|
|
wankelmats skrev:
Eftersom combin ska få hi-jackers så finns det nya bakre dämpare till övers.
Har skaffat på mig massor med annat till bilen, men har inte koll på vad som blivit flerdubbelt av, men en stor del av slitdelarna i alla fall.
Pris på dessa?
Ähm, försök dig inte på en stöt nu, dämpa priset.
|
|
Författare |
wankelmats
Administratör
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 04-08-2006 17:35 |
|
|
Bakre dämpare e nog bland det enda jag vill bli av med, ska kolla priset,
resten e bra att ha kvar...
/Mats
Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80 |
|