Gör en intressekoll för 200-liters fat 107 oktan racefuel.
Det finns 14 m2 till salu för max 30:- litern.
Spöar elf, aspen, etc..
PM:a så förmedlar jag kontakten.
En svart FD -92´
En Röd Audi A4 2,6 -96´ Till salu
Ett elakt Tinkersto -92´
Och en VW Taro -92´ Så att jag tar mig hem.
Är det 107 oktan RON eller RON+MON/2? Frågar därför att SBF nu följer FIAs reglemente vad det gäller bensin i Dragracing och rallycross (vet ej vad reglementet säger i Racing). Max oktanhalt 102 RON gäller iaf för tävling i nya Toyo dragracing series och däri Importdragracing där wankel tävlar mot 4-6 cylindriga kolvmotorer. Bränsleprov kommer att tas i Toyo cupen men jag vet ej vad tidningen Bilsport har för regler i sitt evenemang en dag på strippen. Så det är upp till var och en att beakta bränsleresriktionerna 2007 för er egen skull.
/Lasse
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Undrar vad syrehalten i bensinen är, samt om det går att göra något på priset. Tycker annars att det är ett bra initiativ.
Det stämmer sorgligt nog det som Lasse skriver att SBF har en 102RON och 90MON-regel. Tror inte denna gäller Bilsportevenemang eller annan tidsträning. Själv satsar jag på NHRA och kommer då att kunna köra på RIKTIG bensin OCH att vara innehavare av den enda NHRA Sport Compact Sport RWD-bilen i Sverige så jag blir kung i denna klass, hi hi....
Då börjar det hända lite grejer.
Har fått fram pris iaf 20:- +moms/liter.
Endast hela fat 200L. Helst företag.
Min kontakt skulle jaga reda på ett datablad med svar på era frågor och funderingar, hoppas ha det tills nästa helg.
En svart FD -92´
Ett elakt Tinkersto -92´
Soppan kommer från Preem, och heter M105 från början, denna är dock oktanhöjd till 107 och ska avyttras från deras depå i Göteborg.
Min Kontakt heter Martin Gustafsson och finns att nå på 0733/930042, ibland svarar han till och med. Slå honom en signal så sätter han er i kontakt direkt med deras säljare.
Be mig inte förklara alla data, har bara kopioerat databladet rakt av, fast jag känner ju igen lite bokstäver från era frågor..
Martin kan vara svår att nå då det är revisions-stopp på Preem Göteborg as we speak, men ha tålamod så svarar han förr eller senare.
En svart FD -92´
Ett elakt Tinkersto -92´
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.