Nu är jag less på allt skak å brak i drivlinan. Har problem med ryck (gung...) och vad jag uppfattar som hjulhopp. Har Mazdasport motor å växellådskuddar och har "förstärkt" de bakre diff fästena med islagna plattjärn utan någon förbättring.
Funderar på att antingen köpa Mazdatrix racing bussningar (UHMW) för diff, hjälpram och kanske även motor/vxl http://www.mazdatrix.com/rmounts.htm eller låta någon svarva i delrin eller liknande. Vad har ni för erfarenheter? Komforten kommer i andra hand så jag tror att jag kan leva med hårda platsbussningar bara drivlinan blir stum.
Någon som har tillgång till lämpligt material och svarv?
Publicerat datum: 04-05-2006 17:29
Jag har Energy suspensions "master bushing set", kostar runt tusenlappen för alla bussningar som finns i bilen (nästan) och är i polyurethan, jag fick en MYCKET hårdare och spänstigare, bil, så bussningarna är natt och dag.... delrin tror jag är ännu hårdare vilket verkar helt vansiinigt, min bil är som en järnsäng på vanlig väg... kan ju ha att göra med Racing Beat fjädrarna och Tokico dämparna också, men jag upplevde att bussningarna "förändrade" hela bilen mest!!!
En polare i Lule har svarvat till ett par subframe bussningar i delrin-liknande material, får dom på söndag då hans flickvän kommer till gbg....
Ska bli intressant att se hur stumt det blir!