Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 12 2024 14:40:34
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Mazda | RX - 7 (FC, Generation 2)
Författare köpa delar?
Roggan
Användare

Inlägg: 132
Hemort: Karlshamn
Registrerad: 26.04.05
Publicerat datum: 14-06-2006 20:09
Jag har ju inte haft några större problem med min bil så jag har ju inte behövt leta efter delar direkt.
Å det fortsätter att fungera bra peppar peppar.
Men jag tänkte jag skulle ta och byta lite remmar,filter,olja mm
Alla sånna grejer e ju lätt att köpa så det e ju inga problem.

Men vart handlar man om det skulle vara nått annat?
Det läcker olja om bakaxeln har väll med pinjongen att göra var handla?

Fästet till bensin filtret har släppt har hängt upp det med buntband nu så det är still i alla fall men det e ju inte roligt att ha det så. Skulle passa med ett fäste från en merceders hörde jag men vet ej. Var handla?

Fick ju i en ny koppling för lite sen, (köpte den från england men jag vill kunna handla i sverige så mycket som möjligt) när växellådan skulle ner föll den lilla (nu mins jag inte riktigt men mellan 5 till 10cm i diameter kanske) ringen uppe vid växelspaken i golvet och var i två delar. Vet inte riktigt vad den e bra för funkar ok nu med utan "ring". Kan det bli lättare att växla med en hel? För det går lite trökt, men det käns ju osanolikt att det skulle ha med hur lätt, svårt det är att få i växlarna. Vill i alla fall ha en ny. Vart handla?

Brukar höra med mecomomen,meca fick tipps om kgk med men vet inte hur mycket wankel grejer dom har Sidan låg nere med så det gick inte att kolla. Adcenter har dom nått?

Vart handlar ni? och ska man handla av mazda? Hur mycket har Mazda? Har ju bara pratat lite med mazda om lite udda grejer till inredningen men det va mörkt.

Till saken hör att jag e lite trött så jag orkar inte leta en massa nu utan frågar i stället. Kollade bara igenom mekomomens sida utan någon större iver. Stog ju att dom har mer än det som är på nätet så det kanske finns en hel del? Var ju någon här som tyckte det fanns mycket där.
roggan_utown@hotmail.com nej
Författare RE: köpa delar?
Kelimutu
Moderator

Inlägg: 1347
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 15-06-2006 10:27
Mazdatrixx har delar, allt man kan behöva. Annars kan Mazda Sverige ta hem allt, prata med Mazdaman här på forumet, han jobbar på Mazda i Göteborg! Och alla auktoriserade Mazdaverkstäder ska kunna ta hem delar, inga problem, och vissa "specialdelar" till RX-7 är förvånansvärt billiga (andra dyrare dock...)


Kelimutu
Henrik Barckman
Författare RE: köpa delar?
Roggan
Användare

Inlägg: 132
Hemort: Karlshamn
Registrerad: 26.04.05
Publicerat datum: 15-06-2006 21:28
Mazdatrix, finns mycket. Vill ha flera förslag på bra sidor. har förmodligen kikat lite på många av dom innan men det vore ju skönt att hitta lite guldkorn lite lätt.

Ställen med mycke delar , bra pris och snabba leveranser hör ju sällan ihop.
Så vet ni nått ställe som brukar skicka fort ge mig ett tips.

vilka har massor av delar? Ok Mazdatrix har det men finns det fler?

Nån som vet nån sida med väldigt billiga men bra grejer? Behöver ju inte finnas så mycket men vet man att några e billiga kan man ju kolla där först.

Om jag skriver så här då, I Sverige finns det ju som sagt inte mycket men är det någon som vet om det är någon firma som har lite, bara lite fler delar än alla andra om jag inte vill prata med mazda?
roggan_utown@hotmail.com nej
Författare RE: köpa delar?
Calder
Användare

Inlägg: 25
Hemort: Hörby
Registrerad: 17.03.03
Publicerat datum: 16-06-2006 19:08
Täntke bara kolla lite snabbt om det fortfarande körs lite 402m på Uråsa fältet??? Var där för några år sen (och fick pisk av en Nissan 300...)!

Hade juh varit kul att dra dit ett par sjuor någon gång i sommar, om det finns intresse! Har för mig att det var rätt billigt, och hann med 9 repor innan kl 3!


MSN: stampedehockey@hotmail.com
4205751 stampedehockey @ hotmail
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn