Blir inte klok på min bil!! förra året börjde den bludra och gå ryckigt när den blev riktigt varm, hösten kom o jag skulle fixa det under vintern tänkte jag.... så blev inte fallet...Tog fram den i våras och då gick den som en klocka!! tills nu då den har samma symptom igen men har gått klockrent hela sommaren, bluddrar ibland på höga varv, ibland på låga, ibland går den bra. Har bytt stift tändkablar, soppafilter. Någon som har haft liknande fel. RX7 -89
Tacksam för hjälp / Crille
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Kan var vad som helst.
Det enklaste sättet att kolla är nog att först kolla om den indikerar felkoder.
Om inte så kopplar man upp den med Mazdas felsöknings instrument och går igenom alla värden.
Grejen är att det går göra utan Mazdas instument men det är krångligt annars får man lämna den.
Om man har några avvikande signaler så får man felsöka komponenten om inte så har man en felaktig funktion i någon komponent och det krävs mer felsökning.
Mao så gäller det att någorlunga kunna styrsystemet och dess funktion och det är ett stort + om man förstår hur alla komponenter fungerar.
Skulle du ge upp så får du höra av dig så får jag se om jag kan klämma in dig nån dag.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.