Har plockat bort ACV, kattar och luftpumpen. Funderar på hur mycket mer jag kan bli av med
Bränsle trycks regulatorn (2). Sitter ju på sekundär fulerailen har två stycken vakumnipplar på min hm.. På bilden finns bara en skillnad mellan USA och övriga världen? Bränsletrycksregulatorn är kopplad (gönt) till den oranga (i bilden gröna) solenoiden denna ska tydligen ändra från vakum till atmosfäriskt tryck vid varmstarter (Höjer bränsletrycket).
Tänkte skaffa mig en ny Progressiv justerbar bränsletrycksregulator från Malpassi hur blir jag av med den gammla bränsletrycksregulator. Ser inte riktigt hur den ska gå att ta bort (eller måste man göra en ny fuelrail).
Laddtrycksstyrningen (3) som sitter orginal är av typen pyss pyss och ska ersättas av en Greddy eller Apexi.. Vilken är bäst?
Purge control valve (6,4) Vad denna gör vet jag inte. Någon? Dock har jag läst att den kan tas bort om man sätter en catch tank på den nippeln som sitter i där oljepåfyllningsröret och blocket möts.
Injector bleed socket (5). Finns både på primär och sekundär sidan. Slangen som går ner vid spridarna. Ska visst vara bra så de får sitta kvar.
((7) Gula slangar ) Precis under oljepåfyllningenslocket sitter en slang som går till ett t-kors sedan går den en slang till canistern och en till insuget via en backventil. vad av detta behövs när man har atmosfäriskt ventilerat vevhus? Eller ska denna kopplad direkt till Kanistern???
Pulsationsdämparen (8) på primär railen tänkte jag också ta bort då jag har läst att de lätt börjar att läcka.
Sedan hade det varit kul om någon visste vad ASV gör om den också bara är att ta bort..