Fendras skrev:
Vad plockar ni bort från motorrummet? Alltså allt sånt som är onödigt..
Mvh Erik
Oki för det första tror jag inte Mazda gjorde sig besväret att sätta i en massa saker som inte behövs för att bilen ska fungera som de hade tänkt sig
Så vad menar du med onödigt????????
Men det finns ju de som kan tänka sig ett liv som inte är på miljösidan så finns det ju en del. Tycker man också om att skruva mycket innan man ska till svensk bilprovning så blir det ju bara mer och mer...
Sedan finns det ju en del saker för att du ska trivas i bilen som vissa anser onödigt...
MEN vill du som jag ha en så lätt bil så möjligt så finns det ju mer att ta av...
Tex..
Farthållare
AC Med allt !!!
Servo varför gå till gymmet kör dit och sedan hem så är det klart
Luftpump ACV AWS BAC alla solenoiderna mm.
Burkar till spolarvätskan
Ta bort ABS (du har ju cabe så du har ingen)
mm...
Alltså jag tänkte mest på sånt som folk plockar bort när de moddar:
t.ex med annan intercooler mm.
Vill ju ha mer plats i motorrummet. Så det ser renare ut.
Vad gör t.ex den vita burken under h framlampa?
Klarar man sig utan luftpump på besiktningen?
Fendras skrev:
Alltså jag tänkte mest på sånt som folk plockar bort när de moddar:
t.ex med annan intercooler mm.
Vill ju ha mer plats i motorrummet. Så det ser renare ut.
Vad gör t.ex den vita burken under h framlampa?
Klarar man sig utan luftpump på besiktningen?
Mvh Erik
Du kommer inte att klara SBP besöket utan luftpump. Dock finns det de som har lyckats... Men det tar ju inte så lång tid att skruva dit ACV:n och luftpumpen.
"Den Vita burken" är en helt vanlig ljuddämpare som dämpar ljudet när acv:n är i "relife mode" typ den tiden det tar för motorn att komma upp i arbetstemperatur. Jag körde med två vevhusventilationsfilter i stället...
hade du inte ett rakt 3tums system med två japs? då kan du ju ta bort Luftpumpen och acv:n
Bifogar en bil på hur min såg ut vid besiktningen. Gjort är FMIC, öppet filter, ingen AWS, flyttat batteriet, el-fläkt och bortagen ac...
Ska se om jag kan fixa en bild på hur den ser ut nu (Mer skit borta)