Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar April 26 2024 10:45:31
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Mazda | RX - 7 (FC, Generation 2)
Författare Finns det några här som rejsar fc på bana?
Avve
Användare

Inlägg: 5
Hemort: Linköping
Registrerad: 18.02.07
Publicerat datum: 13-07-2007 16:50
Hej, är på G att sälja min gamla Evo3 efter att Turbocenter fixat det PBZ inte klarade av. Målet är nu istället en fc T2 att rejsa litet på bana med. Finns ju många här på forumet som byggt om sina fc, och det jag är ute efter är info från de som kör tex i Roadsport, ang ombyggnader, vikter, lättningar osv...
mvh
Avve
Författare RE: Finns det några här som rejsar fc på bana?
Hackis
Användare

Redigera

Inlägg: 1104
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 19-07-2007 08:40
Vad jag vet finns det bara en T2 som gått i Roadsport. Den ägs av Molle Robertsson, Uddevalla. Dock tror jag inte att Molle själv tävlat den någon gång...
Angående modifieringar så skulle jag ha satsat på Ground controls camberplates (finns även på Mazdatrix), Tociko eller Konidämpare samt Ground controls "coil over kit". Till bakvagnen finns det en del fina tillbehör för att man ska kunan ställa mera camber, kolla på Mazdatrix. Utöver dte borde det inte behövas så mycket.
Eftersom inte alla bilar har diffbroms så får du väl kolla upp det, Kaaz är ju populärt... De vanliga bromsarna anser jag ska räcka väl utan modifiering om man kör med bra belägg. Finns många att välja mellan Hawk, PFC osv...

När det gäller motorn så får man ju inte byta eller ändra något på själva motorn i Roadsport. Reglementet utgår från att du chippar den så det är ju läge för det förstås, men ingen portning, byte av IC eller turbo är tillåtet. Tror dock att du kan få ut ganska gott med effekt ändå, har hört att Molles bil är ganska vass! smiley

Lättning, ja huven skulle väl kunna bytas till en glasfiberhuv. Vet inte vad det ger på en gen 2, på en gen 1 lättade jag ca 13-14 kg på det sättet. Dock har väl gen 2 aluminiumhuv, eller? Tror inte det finns någon som har en färdig gjutform för huv i Sverige, eller? Plastrutor känns väl som nästa självklara sak, speciellt bakrutan.

//Göran


Göran Hackman, Göteborg
Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
http://www.kokos-racing.com
Författare RE: Finns det några här som rejsar fc på bana?
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 19-07-2007 08:45
Hackis skrev:
Vad jag vet finns det bara en T2 som gått i Roadsport. Den ägs av Molle Robertsson, Uddevalla. Dock tror jag inte att Molle själv tävlat den någon gång...
Angående modifieringar så skulle jag ha satsat på Ground controls camberplates (finns även på Mazdatrix), Tociko eller Konidämpare samt Ground controls "coil over kit". Till bakvagnen finns det en del fina tillbehör för att man ska kunan ställa mera camber, kolla på Mazdatrix. Utöver dte borde det inte behövas så mycket.
Eftersom inte alla bilar har diffbroms så får du väl kolla upp det, Kaaz är ju populärt... De vanliga bromsarna anser jag ska räcka väl utan modifiering om man kör med bra belägg. Finns många att välja mellan Hawk, PFC osv...

När det gäller motorn så får man ju inte byta eller ändra något på själva motorn i Roadsport. Reglementet utgår från att du chippar den så det är ju läge för det förstås, men ingen portning, byte av IC eller turbo är tillåtet. Tror dock att du kan få ut ganska gott med effekt ändå, har hört att Molles bil är ganska vass! smiley

Lättning, ja huven skulle väl kunna bytas till en glasfiberhuv. Vet inte vad det ger på en gen 2, på en gen 1 lättade jag ca 13-14 kg på det sättet. Dock har väl gen 2 aluminiumhuv, eller? Tror inte det finns någon som har en färdig gjutform för huv i Sverige, eller? Plastrutor känns väl som nästa självklara sak, speciellt bakrutan.

//Göran


Molles bil är såvitt jag vet såld till Värmlandstrakten och går för tillfället ganska illa enligt utsago. När den var nere hos brorsan så var det inget fel på flåset, symtom som kanske kommer sig av att bilen inte används, den är bittersmiley

En racepreppad FC på Blocket.se http://www.blocket.se/vi/11853726.htm?ca=15_s
Författare RE: Finns det några här som rejsar fc på bana?
Hackis
Användare

Redigera

Inlägg: 1104
Hemort: Göteborg
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 19-07-2007 08:53
Där ser man. Vet någon vad som hänt med Molles gamla gula SA? Har han kvar den?

Den där på blocket borde kunna gå bra i Roadsport, förutsatt att man lyckas besikta den. Kan dock tänka mig att det kan bli vissa problem med det... Annars kanske den skulle kunna gå långlopp?


Göran Hackman, Göteborg
Sålda: RX-7 1984 "Black Edition" Roadsport C och RX-7 1985 "raceprojekt"
http://www.kokos-racing.com
Författare RE: Finns det några här som rejsar fc på bana?
disa_rx3
Användare

Redigera

Inlägg: 121
Hemort: Färentuna, Ekerö
Registrerad: 02.09.04
Publicerat datum: 19-07-2007 09:02
T2 cab har aluminiumhuv. Jag har gjutform till huv
/Danne


1 st RX3-73, 13B dubbelturbo
ET: 11,48 s; 186 km/h
1 st RX3-73, projekt
1 st Nissan 350Z-03
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn