Vet inte om jag oroar mig i onödan men jag tänkte höra med er andra.
Jag tycker jag har hemskt svårt att få i backen. Har även hänt ett par gånger att den sparkat ur backen när jag påbörjat backningen, som om den inte skulle ligga i helt rätt.
Känns som om det borde vara något som ska kollas upp av verkstaden men jag tänkte bara om andra har liknande .. alltså om RX-8an helt enkelt har en kinkig backväxel
Det har hänt mig ett antal gånger att jag inte tryckt ner spaken helt och "knyckt" tillbaka spaken fullt. Detta medför ett skraap från lådan som gör att man måste börja om på nytt!
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
att ha en lite typ 20kg slägga i baksätet funkar nog med.. hehe
Ja jag vart med sugen på en råtta innan jag köpte min 7a..
själv diggade jag inte backen som sagt samt mitt consolen i den bilen.. vart det där runda runt cdn å det som fick mig att avstå..
men annars är det en riktigt trevlig bil att köra..
Lycka till å hoppas att det löser sig med lådan
Kolvar vart det en miss i motorutvecklingen?
Det är ju finare med Rotor!
Alla har det problemet. Det är synkringarna som inte riktigt är överens med oss. Du kan även få problemet när ettan ska i. Gör så här:
1. Lägg i 1an (om problemet gäller backen, lägg i 2an om problemet gäller ettan)
2. Ge lite gas och släpp kopplingen till dragläget så att man känner en darrning i bilen.
3. Tryck ner kopplingen igen, släpp gasen och lägg i backen (eller 1an). Det fungerar nu.