hmm...
läste lite i gamla forumet...om att diffklump från rx3 och tidig 7:a passar i RX3.
går det inte med RX5 ???....eftersom min RX3:a är ESAB diffad..så letar jag efter en orginal...eller en hel bakaxel....vet om en RX5:a så det hade ju vart kanon om den passade...tacksam för info....Robban
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
RE skrev:
hmm...
läste lite i gamla forumet...om att diffklump från rx3 och tidig 7:a passar i RX3.
går det inte med RX5 ???....eftersom min RX3:a är ESAB diffad..så letar jag efter en orginal...eller en hel bakaxel....vet om en RX5:a så det hade ju vart kanon om den passade...tacksam för info....Robban
Den här Rx5:an är det bara delar eller hel bil?
/ Magnus
Magnus Berglund www.swedishrotary.com ---Uppdaterad 30:e september. Vätternrallyt och STCC final.
Mazda Rx7 1981 Mariah Mode 1
Mazda Rx5 1977
har köpt en diff till min fb-83 och fick veta att den inte passar till trean.
Nu får det fanimej va bra med bilar. RX3 Coupe´ -73 Herchel orange RX3 Coupe´ -73 Blå (Donator bil) RX3 Kombi -73 Herchel orange/omlackerad röd Eunos Cosmo -91 Type S 20B Pajero -85 2,5Td Bruksbil
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Janne skrev:
har köpt en diff till min fb-83 och fick veta att den inte passar till trean.
Skall passa om det är en 83:a.SA och FB upp tom 83 passar sen är det grövre splines på 84 och 85.
intressant. hade varit fint med diff i trean också
Nu får det fanimej va bra med bilar. RX3 Coupe´ -73 Herchel orange RX3 Coupe´ -73 Blå (Donator bil) RX3 Kombi -73 Herchel orange/omlackerad röd Eunos Cosmo -91 Type S 20B Pajero -85 2,5Td Bruksbil
RX5:an e tyvärr inte till salu gubbs....
helt orörd maskin osv..med avgasrening å allt...mums !
tack för alla tips om bakaxel till min 3:a.......
wankelregistret regerar !!!!!
Robban Kungsbacka
RX-3 Röd
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.