Författare |
Ajajaj en oljefråga. |
Lennart
Användare
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04 |
Publicerat datum: 31-01-2007 21:32 |
|
|
Hehe!! är det någon som känner till denna olja. Används i USA på räser-Rx-8r i diffar och v-lådor ?? OBS !! Jag har Mazdaspeed LSD monterad i diffen.
[url]https://www.amsoil.com:443/storefront/svo.aspx[/url]
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding.
Redigerat av Lennart datum: 31-01-2007 21:45 |
|
Författare |
RE: Ajajaj en oljefråga. |
jantore
Användare
Hemort: Fetsund, Norge
Registrerad: 23.01.04 |
Publicerat datum: 01-02-2007 11:50 |
|
|
Ja har brukt denne oljen når jeg har vert i usa. Gotham Racing bruker denne oljen på så si alle bilene sine, samt kunde biler.
Er en meget bra olje. Kan rekomanderes.
Mazda RX7 FD 13B Singel Turbo |
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 01-02-2007 12:22 |
|
|
Har förstått att det är en bra olja men man vill ju 3 - dubbelkolla för att slippa tillkalla hjälp nedifrån bara för att det sket sig.
Tack för infon.
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 05-02-2007 18:52 |
|
|
Har beställt hem Amsol - olja till diffen som kommer om ngn vecka.
Motorolja. Jag har separerat motorsmörjning och Apexsmörjning.
Nu är jag ute efter en "HELSYNTET" AV BÄSTA KVALITET FÖR SMÖRJNING AV MOTOR. Till Apex har jag redan oljan klar.
Alla goda tips på bästa "HELSYNTET" emottages tacksamt.
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding. |
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 06-02-2007 08:10 |
|
|
Vet att Dizzy kommer att göra ett oljetest i Mars i mitt garage och lägga ut det här på forumet och på Zatzy.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse |
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 06-02-2007 08:51 |
|
|
Nja, jag väljer nu, så får vi se om det det blev ett bra val när Dizzy är klar.
Mera tips tackar !!
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 23-02-2007 10:37 |
|
|
Jaha, då har man valt oljor till "Racecar a`la Rx-8.
Vinnare i tävlingen "Världens bästa olja till Racecar A`la Lennart" blev som följer;
Diff; För sin vackra färg och ljuvliga lukt utses; AMSOIL 75-140 all syntetic.
Växellåda; För sin förmåga att hänga kvar och inte gå att tvätta bort på händer eller någon annanstans utses; Read Line 80-140 all syntetic.
Motor utan Rotor; För sin förmåga att åstadkomma negativ frikton i lager och axlar ( startar man motorn stannar den aldrig) utses; Read Line 30 WT Racing oil - all syntetic.
Rotor och tätningar; För sin förmåga att dra sitt strå till stacken och se till att det glider vidare utses 2 st. som får dela på förstapriset; 50% Rotoil , 50% 2- taktsolja av god kvalitet. Absolut inte HELSYNTET eller DELSYNTET.
Ojojojoj va skoj.
Som krydda på olje tävlingen är detta inlägg mitt 1000;ende inlägg i forumet.
LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding.
Redigerat av Lennart datum: 23-02-2007 10:42 |
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 23-02-2007 13:38 |
|
|
Grattis Lennart, 1000 inlägg. Du har äntligen blivit vuxen och det är fritt fram att vara barnslig
|
|
Författare |
Lennart
Användare
Publicerat datum: 23-02-2007 14:13 |
|
|
Combat skrev:
Grattis Lennart, 1000 inlägg. Du har äntligen blivit vuxen och det är fritt fram att vara barnslig
Att vara vuxen är svårt va, jag fortsätter som förrut så slipper jag magsår, hjärnblödning och allt annat skit. Vi kör så det ryker, eller hur Combat.
|